A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Виробниче навчання

Дата: 07.11.2022 16:11
Кількість переглядів: 29

Підготуватися до онлайн заняття

10.11.22

Тема:Електричні апарати.

Несправності електричних апаратів

         Основні несправності електричної апаратури в експлуатації відбуваються через перекриття і пробою ізоляційних стійок і тяги, підгару силових контактів, обгорання стінок дугогаситільних камер, ослабління або зламу пружин, обриву шунтів, порушень в роботі електропневматичного приводу апаратів, поганого контакту в контактно-блокувальних пристроях.  Належним технічним вмістом апаратури в експлуатації, більшість зі вказаних несправностей можна запобігти.  Необхідно ретельно стежити за станом ізоляції апаратів. Для очищення від пилу і грязі апарати продувають чистим  стислим повітрям тиском не вище 3,5 кгс/см². Поверхні ізоляційних деталей слід протирати сухою чистою тканиною. Фарфорові ізолятори протирають чистою серветкою, злегка змоченою в бензині. Сколи на ізоляторах зачищають шкіркою і покривають електроізоляційною емаллю.  Особливо слід перевіряти стан силових контактів на лінійних контакторах, апаратах струмового  захисту, апаратах з дугогасінням, що розривають великі струми.  Виявлені сильні підгари на контактах необхідно усунути, зачистивши по поверхні бархатним або лічним напильником. Контакти, сильно пошкоджені дугою, слід замінити новими.  Бризки розплавленого металу і копоть зі стінок дугогасительних камер необхідно видалити.  Потрібно стежити за станом кріпильних деталей, що кріплять струмоведущі елементи. Не допускається обрив або отгар жил шунтів більше 20% перетину.  Слід періодично перевіряти дію електропневматичного приводу. У зимовий час щоб уникнути замерзання мастила і гумових манжет приводу необхідно час від часу кілька разів вмикати і вимикати його.  Потрібно також перевіряти вручну дію всіх рухомих частин апаратів, щоб переконатися в тому, що вони у всіх положеннях рухаються вільно: чи не відбувається заїдання. Особливо це стосується реле. Виявлені заїдання рухливих частин необхідно усунути.  Слід ретельно стежити за станом контактів, контактно-блокувальних пристроїв, робочої поверхні контактів:  на них не повинно бути грязі, нагара, масла. Контакти прочищають сталевою загартованою полірованою пластинкою (вимірювальним щупом), промитою (знежиреною) в чистому бензині і протертою сухою чистою замшею. Обрив і коротке замикання низьковольтних дротів в ланцюгах управління апаратами запобігають регулярним оглядом їх. Необхідно перевіряти надійність кріплення дротів, стан ізоляції. Якщо пошкоджено обплетення або ізоляцію дроту, то пошкоджене місце перекривають прогумованою ізоляційною стрічкою. 

Одним із основних апаратів на електровозі змінного струму є груповий перемикач рівнів. Це комутуючий апарат, за допомогою якого здійснюється регулювання напруги на електровозах змінного струму і відповідно швидкості їх руху. При пошкодженні групового перемикача рівнів неможлива робота електровоза або секції електровоза, тому в разі виникнення несправностей цього апарату або ланцюга управління ним в дорозі, локомотивна бригада повинна прийняти всі можливі  заходи для усунення їх. Особливо це стосується односекційних електровозів, де встановлений один груповий перемикач рівнів. При ввімкненому контакторі контакти в ланцюзі набору мають бути замкнуті, а в ланцюзі електродинамічного гальмування розімкнені. 

Потрібно перевірити, чи не приварилися контакти в ланцюзі гальмування серводвигуна, не випала, чи не зламалася пружина, унаслідок чого і немає щільного контакту між губками контактів в ланцюзі набору позицій.  В разі виявлення таких дефектів їх необхідно усунути. Якщо ж контактор справний, то слід перевірити контактор, його катушку і контакти.  В деяких випадках вал може не обертатися через несправності щіткового апарату, випадання або зносу щіток, а також дотику гнучких шунтів щіток до заземлених деталей, що може визвати перегорання запобіжника в ланцюзі дроту. Ці дефекти слід усунути.

Електричні апарати

 6.1. Оглянути і перевірити чіткість роботи електропневматичних і контакторів, реле, роз'єднувачів, приводів швидкодіючих перевірити стан блокувань і підвідних проводів, переконатися у відсутності витоку повітря. Виявлені несправності - усунути.

6.2. Перевірити роботу групових перемикачів, реверсорів, гальмових перемикачів і перемикачів вентиляторів, стан їхніх блокувань, переконатися у відсутності витоків повітря, заїдання при спрацьовуванні. Перевірити кріплення підвідних кабелів, шунтів, проводів, блокувань.

6.3. Оглянути стан ізоляторів кронштейнів запобіжника силового кола, кріплення силових кабелів, протерти забруднені ізолятори. Замінити перегорілі запобіжники, лампи освітлення і сигналізаційних апаратів

6.4. Оглянути панель керування (розподільний щит), перевірити стан реле зворотного струму, регулятора напруги. При незадовільній роботі відрегулювати регулятор напруги.

6.5 Оглянути між кузовні електричні з'єднання, перевірити міцність кріплення штепселя з розеткою.

6.6. Перевірити в зимовий час дію електричних печей кабіни машиніста, електричних обігрівачів вікон, мастила компресора, спускних кранів головних резервуарів.

  Батарея акумуляторна

7.1. Виконати очищення металевих струмоведучих деталей від пилу, вологи і солей. Перевірити кріплення перемичок і підвідних проводів батареї.

7.2. Перевірити рівень електроліту в елементах, при виявленні низького рівня електроліту, перевірити всі елементи і довести рівень електроліту до норми.

7.3. Перевірити загальну напругу акумуляторної батареї і струм витоку.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень