Управління та технічне обслуговування тепловоза
Тема: Охорона праці при прийманні тепловоза
При прийманні електровоза, тепловоза локомотивна бригада повинна перевірити:
- Усунення зауважень відповідно до запису в журналі форми ТУ-152;
- Роботу пристроїв забезпечення безпеки руху;
- Наявність пломб на дверях ВВК;
- Протипожежний стан локомотива, наявність і справність автоматичних систем пожежної сигналізації та пожежогасіння;
- Наявність і термін придатності первинних засобів пожежогасіння, наявність на вогнегасниках розтрубів, пломб на пожежних рукавах, піску в пожежних відрах, пам'ятки в кабінах управління по діям у разі виникнення пожежі на локомотиві;
- Наявність ємностей для зберігання брудних і чистих обтиральних матеріалів;
- Наявність і справність блокувальних пристроїв, заземлення кожухів електричних приладів, апаратів і корпусів допоміжних машин;
- Наявність і справність захисних кожухів електропечей електроопалення і електрокалориферів, огорож вузлів і устаткування;
- Справність систем освітлення;
- Наявність і укомплектованість аптечок для надання першої допомоги постраждалим;
- Справність міжсекційних майданчиків і суфле (на багатосекційних локомотивах);
- Справність і надійність укладання мостин дизельного приміщення (на тепловозі);
- Наявність і справність комплекту інструменту, сигнального приладдя;
- Справний стан крісел в кабінах управління;
- Наявність і придатність засобів індивідуального захисту:
- Діелектричні рукавиці;
- Діелектричних килимів;
- Штанг для зняття ємнісних зарядів з силових ланцюгів і заземлення первинної обмотки тягового трансформатора (для електровозів змінного струму);
- Штанг ізолюючих;
- Протигазів (видаються при роботі на локомотивах, обладнаних електроопалювальними установками газового пожежогасіння, а також, незалежно від цього, що експлуатуються на тунельних ділянках залізниць);
- Навушників протишумних;
- Очок захисних.
На засобах захисту від ураження електричним струмом, крім діелектричних килимів і інструменту з ізольованими рукоятками, повинна бути перевірена дата їх наступного випробування, а також відповідність їх напрузі електрообладнання локомотива.
Забороняється користуватися засобами захисту з простроченим терміном випробування.
Засоби захисту з простроченим терміном випробування повинні бути вилучені з експлуатації і піддані випробуванням. Запис про необхідність їх заміни (випробування) повинна бути зроблена локомотивною бригадою в журналі технічного стану локомотива форми ТУ-152.
На засобах захисту, застосування яких не залежить від напруги (протигази), повинна бути перевірена дата їх виготовлення.
При огляді слюсарно-монтажного інструменту з ізольованими рукоятками необхідно перевірити, щоб ізоляція на рукоятках не мала раковин, сколів, здуття і інших дефектів.
Діелектричні рукавички і килимки не повинні мати механічних пошкоджень. Відсутність проколів або розривів діелектричних рукавичок слід перевірити шляхом скручування їх в сторону пальців. Наявність повітря в скрученої рукавичці буде свідчити про її цілості. Вологі рукавички слід протерти сухою тканиною зовні і зсередини.
У разі знаходження інструменту, сигнального приладдя та засобів індивідуального захисту в спеціальних опломбованих ящиках необхідно перевірити наявність і цілісність пломб на ящиках. В даному випадку стан ЗІЗ, інструменту та сигнального приладдя повинні перевірятися при кожному технічному обслуговуванні ТО-2 і поточного ремонту локомотивів, з реєстрацією в журналі ремонту локомотива і подальшим опломбуванням ящиків.
Перед випробуванням гальм, машиніст локомотива повинен звуковим сигналом попередити про це помічника машиніста (на паровозі - кочегара) і працівників, зайнятих технічним обслуговуванням гальмівного обладнання та екіпажної частини локомотива. Потім переконатися в тому, що вони припинили роботу, вийшли з оглядової канави і відійшли від локомотива на безпечну відстань, не менше 2-х метрів. При цьому помічник машиніста повинен знаходитися в зоні видимості машиніста.
Перед оглядом акумуляторних батарей локомотивна бригада повинна вимкнути рубильник, вийняти запобіжники і користуватися переносним світильником або акумуляторним ліхтарем.
При огляді акумуляторних батарей забороняється палити, використовувати для освітлення відкритий вогонь, а також переносні світильники без запобіжних сіток, з пошкодженою вилкою і ізоляцією проводів. При підключенні переносних світильників до джерела живлення їх варто тримати в руках або міцно закріпити, щоб уникнути мимовільного падіння.
Забороняється класти інструмент на акумуляторні батареї.
При зовнішньому огляді секцій холодильника локомотивна бригада повинна переконатися, що привід жалюзі секцій холодильника поставлений на засувку.
Забороняється відкривати монтажні люки шахти холодильника і заходити в шахту при працюючому вентиляторі.
Оглядати тяговий генератор, допоміжні електричні машини і знімати їх люки можна тільки при зупиненому дизелі тепловоза.
При запущеному дизелі і знаходженні тепловоза під контактним дротом дозволяється:
- Замінювати перегорілі лампи в кабіні управління, кузові (без заходу в високовольтну камеру та зняття огороджень), буферних ліхтарів і лампи освітлення ходових частин при знеструмлених ланцюгах освітлення;
- Протирати скла кабіни всередині і зовні, лобову частину кузова, не наближаючись до знаходяться під напругою струмоведучих частин контактної підвіски на відстань менше 2 м і не торкаючись їх через будь-які предмети;
- Замінювати в ланцюгах управління запобіжники, попередньо їх знеструмивши і включивши автомати захисту;
- Змінювати прожекторні лампи при знеструмлених ланцюгах, якщо їх заміна передбачена з кабіни управління;
- Оглядати гальмівне обладнання і перевіряти виходи штоків гальмівних циліндрів;
- Перевіряти на дотик нагрів букс;
- Продувати масловіддільники і кінцеві рукава гальмівної і напірної магістралей;
- Перевіряти подачу піску під колісну пару;
- Оглядати апаратуру приладів безпеки;
- Перевіряти показання приладів, розташованих в шафах з електрообладнанням;
- Перевіряти показання манометрів;
- Контролювати по приладах, а також візуально роботу машин і апаратів, не знімаючи огорож і не заходячи в високовольтну камеру;
- Включати автомати захисту;
- Обтирати ходову частину кузова;
- Оглядати механічне обладнання і виробляти його кріплення;
- Перевіряти тиск в мастилопроводі компресора;
- Проводити прибирання кабіни, тамбурів і проходів в дизельному приміщенні.
При піднятому і знаходиться під напругою струмоприймачі електровоза дозволяється:
- Замінювати перегорілі лампи в кабіні управління, кузові (без заходу в високовольтну камеру та зняття огороджень), буферних ліхтарів і лампи освітлення ходових частин при знеструмлених ланцюгах освітлення;
- Протирати скла кабіни всередині і зовні, лобову частину кузова, застосовуючи засоби індивідуального захисту, не наближаючись до знаходяться під напругою струмоведучих частин контактної підвіски на відстань менше 2 м і не торкаючись їх через будь-які предмети;
- Замінювати в ланцюгах управління запобіжники, попередньо їх знеструмивши і включивши автомати захисту;
- Змінювати прожекторні лампи при знеструмлених ланцюгах, якщо їх заміна передбачена з кабіни управління;
- Оглядати гальмівне обладнання і перевіряти виходи штоків гальмівних циліндрів;
- Перевіряти на дотик нагрів букс;
- Розкривати кожух і настроювати регулятор тиску;
- Продувати масловіддільники і кінцеві рукава гальмівної і напірної магістралей;
- Перевіряти подачу піску під колісну пару;
- Оглядати апаратуру під напругою 50 В постійного струму, яка знаходиться поза високовольтної камери;
- Перевіряти показання приладів, розташованих в шафах з електрообладнанням;
- Перевіряти показання манометрів, розташованих в шафах з обладнанням;
- Контролювати по приладах, а також візуально роботу машин і апаратів, не знімаючи огорож і не заходячи в високовольтну камеру;
- Включати автомати захисту;
- Обтирати нижню частину кузова;
- Оглядати механічне обладнання і виробляти його кріплення, не заходячи під кузов;
- Перевіряти тиск в мастилопроводі компресора;
- Регулювати запобіжні клапани повітряної системи (крім електровозів серії чс2т);
- Виробляти сухе прибирання кабіни, тамбурів і проходів в машинному відділенні.
Виконання інших робіт на електровозі, в тому числі складається з двох і більше секцій при піднятому і знаходиться під напругою струмоприймачі забороняється.
Помічник машиніста і кочегар, які беруть участь у перевірці стану локомотива повинні доповідати машиністу по рації про всі виявлені недоліки і несправності, що загрожують безпечній роботі.
Всі несправності на локомотиві, виявлені під час приймання в депо, ПТОЛ, усуваються працівниками ремонтних локомотивних депо.
При прийманні на станційних коліях здає машиніст доповідає приймає машиністу про всі помічені відхилення від нормальної роботи вузлів і систем локомотива, про роботу пристроїв безпеки і радіозв'язку. Приймаючий машиніст проводить огляд механічної частини локомотива та перевірку стану блокуючих пристроїв, заземлення, огороджень, наявність і справність сигнального приладдя, засобів індивідуального захисту, пожежогасіння, пожежної сигналізації.
При виявленні несправності, яка не може бути усунена за час приймання локомотива - машиніст повинен довести до відома чергового по депо, внести запис про несправності в журнал форми ТУ-152, після чого, за розпорядженням чергового по депо провести заміну несправного локомотива.
При відстої тепловозів більше 4-х годин, перед запуском дизеля, локомотивна бригада, спільно з працівником ремонтного локомотивного депо, зобов'язані відкрити індикаторні крани і провернути колінчастий вал дизеля.
Надійний пуск дизеля забезпечується при температурі охолоджуючої рідини, масла і палива в системах дизеля не нижче +8 ° C (холодний стан).
Якщо дизель не почав працювати з першої спроби, необхідно провести повторний запуск через 1 - 2 хвилини. Не допускати розряду акумуляторної батареї багаторазовими спробами пуску дизеля до усунення несправності, якщо перші два-три пуски виявилися безуспішними.
Відразу після пуску слід перевірити за манометрами тиск в системах дизеля і уважно прислухатися до його роботі.
У разі появи ненормальних шумів або стуків негайно зупинити дизель.
При пуску дизеля перевірити показання манометрів. При виникненні в картері тиску (замість розрядження) дизель негайно зупинити. До з'ясування і усунення причини появи тиску в картері - експлуатація дизеля не допускається. Необхідно звернути увагу на правильність показань контрольно-вимірювальних приладів, розташованих на пульті управління і в дизельному приміщенні.
Перевірити щільність закриття всіх оглядових люків дизеля, люків випускних колекторів.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати. законспектувати і вивчити
Питання та індивідуальні консультації по вайберу 0669797045