A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Автогальма

Дата: 29.05.2023 17:26
Кількість переглядів: 8

тема:

Комбінований кран 

КОНСТРУКТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ХАРАКТЕРИСТИКА КОМБІНОВАНИХ КРАНІВ

 

Крім спеціальних плавучих кранів, що випускаються заводами промисловості та описаних вище, при будівництві мостів і гідротехнічних транспортних споруд можуть бути використані комбіновані крани, тобто сухопутні, що встановлюються на плавучі засоби.

З цією метою застосовують крани на гусеничному і колісному ходу - крани-екскаватори і т. п., а також жестконогіе Деррік і козлові крани.

Як плавучих засобів - плашкоутів під крани - використовують інвентарні понтони типу КС-3 вантажопідйомністю 27 т, що з'єднуються накладками і болтами. Вантажопідйомність плашкоутів досягає 1000 т..

Такі плашкоути збирають суцільними або дворядними (у вигляді катамарана), об'єднаними риштованням з інвентарних сталевих конструкцій типу УІКМ. Утворені ними плавучі системи мають невеликий крен і диферент при досить значній остійності.

Для спорудження високих мостових опор та навісного монтажу прогонових будов застосовують деррик-крани вантажопідйомністю 45-60 т, що встановлюються на високих баштових риштованні з елементів УІКМ, монтуються на плашкоути. Висота веж сягає 30 м, а висота підйому гаків кранів - 40-50 м..

1. Установка гусеничних кранів на плавучі засоби

Для установки на плавучі засоби можуть бути використані крани вантажопідйомністю не менше 10 т при корисному вильоті стріли від борта або торця плашкоути не менше 5 ж і висоті гака над горизонтом води не нижче 15 м. Цим вимогам відповідають пневмоколісні крани типів К-255 К- 401 і К-631 гусеничні крани та крани-екскаватори типів СКБ-25 Е-1254 та Е-2058.

Як приклад на рис. 1 наведена схема установки 20-т крана-екскаватора типу Е-2508 зі стрілою завдовжки 30 м на плашкоути, що складається з десяти понтонів типу КС-3. Таким краном можна занурювати залізобетонні оболонки діаметром 16 м, довжиною 8- 12 м і поодинокі залізобетонні таврові і плоскі шпунти, завдяки чому він з успіхом може застосовуватися при зведенні опор мостів і річкових портових споруд.

Монтаж і демонтаж крана вельми нескладні. Для забезпечення роботи крана потрібно всього 3 чол. в зміну.

Геометричні розміри крана допускають його транспортування без демонтажу внутрішніми водними шляхами від IV класу і вище.

Підмостки збираються з елементів типу УІКМ і спираються на два ряди плашкоутів з шести понтонів типу КС-3 кожен.

Розташування крана на верху порталу дозволяє йому на вильоті 2 м від кромки риштовання занурювати оболонки під бруківку опору, що було б неможливо з звичайного плашкоути через недостатнє вильоту і висоти підйому гака крана, яка при розташуванні крана на порталі збільшується на 8 м.

Кран на портальних риштованні зручний для спорудження мостових опор, а також для занурення шпунтов і паль причалів із застосуванням плавучих і стаціонарних напрямних.

овально встановити деррик-кран типу ГМК-12/20 вантажопідйомністю 20 т при вильоті стріли 13 м; цей кран має однакові з краном ДГ-2 геометричні розміри. При опущеній стрілі висота крана ДГ-2 від води 135 м, тому він може транспортуватися на плаву без демонтажу в межень внутрішніми водними шляхами від II класу і вище.

Установка деррик-крана типу ГМК-12/20 на плавучих портальних риштованні з елементів УІКМ (рис. 2) дозволяє раціонально використовувати цей кран для будівництва мостових опор і причалів. Їм можна занурювати залізобетонні оболонки діаметром 16 м, довжиною до 12 м, а також тавровий і плоский залізобетонний шпунт. Висота крана (21 м) обмежує транспортування його по річках.

Для проходу під мостами кран необхідно демонтувати. Сам демонтаж не викликає особливих труднощів, так як вага елементів не перевищує 2 т..

Висота плавучих риштовання без крана (9 м від води) дозволяє їх транспортувати внутрішніми водними шляхами від IV класу і вище при ширині шлюзів не менше 22 ж в світлі.

Установка деррик-крана типу ДК-45/60 на баштових риштованні з елементів УІКМ. На рис. 70 приведена схема установки крана максимальною вантажопідйомністю 45 т при довжині стріли 32 м..

Плашкоут крана площею 854 м2 складається з 33 понтонів типу КС-3. Шість середніх понтонів для вирівнювання дифферента заповнені водяним баластом.

Для розподілу тиску вежі на плашкоут на рівні палуби укладені розподільні двотаврові балки, а підстава вежі пов'язано поздовжніми і поперечними обвязками з елементів УІКМ, що виходять за межі башти на 4 м в усі боки.

Кран обладнаний дизель-генераторної установкою потужністю "200 кет для харчування лебідок крана, квартовий лебідки ручні.

Велика ширина (288 м) і висота (36 м) крана в зібраному вигляді роблять його нетранспортабельним внутрішніми водними шляхами.

Кран призначений для зведення високих мостових опор і монтажу прогонових будов моста. Перевагою крана є великий корисний виліт стріли від торця понтона, а до недоліків його відноситься мала висота «сухого борту» плашкоути (36 см), через яку навіть при невеликому хвилюванні палуба плашкоути може захльостує хвиля.

На баштових риштованні може бути встановлений деррик-кран цього ж типу, але зі стрілою 26 ж і максимальною вантажопідйомністю 60 т (рис. 4). У цьому випадку висота риштовання, що збираються з елементів УІКМ, становить 29 м. Плашкоути крана хрестоподібної форми площею 1350 м2 зібраний з 52 понтонів типу КС-3.

Кран призначений для монтажу прогонових будов мостів на великій висоті, що забезпечується максимальним підйомом гака над водою, рівним 50 м. У той же час у крана обмежений корисний виліт від торця понтона при граничній вантажопідйомності, що становить всього 24 м. Ця обставина ускладнює використання крана при будівництві мостових опор.

3. Установка козлових кранів на плавучі засоби

Приклад здвоєного козлового крана з елементів типу УІКМ, зібраного на двухрядном плашкоути з десяти понтонів КС-3 наведено на рис. 5.

Цей комбінований кран призначений для приймання з залізничних платформ, що подаються на пірс, і перевезення на плаву блоків залізобетонного прогону великого моста, а також для перевезення цілих залізобетонних прогонових будов прольотом 316 м..

Вантажопідйомність такого крана 120 т (2 x 60).

Вежі, зібрані з елементів УІКМ, спираються на палубу понтонів через систему розподільних балок. Відстань між осями внутрішніх ферм веж порталу 10 м. Загальна вага елементів УІКМ становить 666 т, а індивідуальних металоконструкцій - 16 т..

Баластування крана не передбачена. Осадка при максимальній вантажопідйомності не перевищує 125 м, а при одному вантажі вагою 60 т - 141 м..

всі вантажні операції виконуються за допомогою ручних 5-т лебідок типу Т-102 і восьмініточних поліспастів (підйом і опускання вантажів виробляються на величину 05-06 м).

Для точної установки крана передбачені чотири швартові лебідки того ж типу і два станових адміралтейських якоря вагою по 1500 кг кожен, підвішених на якірних кранах.

Транспортують кран з вантажем двома буксирами потужністю по 150 л. с. кожен, розташовуються з боків крана. Кран може проходити по внутрішніх водних шляхах I класу.

 

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати і вивчити матеріал.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень