A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт електровоза

Дата: 12.02.2023 18:28
Кількість переглядів: 20

Тема:

Технічні ремонти електровоза ТР1, ТР2, ТР3.

 

Поточний ремонт рами візків: Тр-1; ТР-2; ТР-3.

 

сновне призначення малого періодичного ремонту електровозів полягає в тому, щоб у встановлений термін провести в умовах депо ретельний огляд, ревізію і перевірку роботи основних вузлів локомотива і виконати ремонт, необхідний для безперебійної та безаварійної роботи електровоза до наступного планового ремонту.

При малому періодичному ремонті електровозів проводять очищення, огляд і ревізію основних вузлів і деталей механічного, пневматичного і електричного обладнання безпосередньо на самому електровозі, а також перевіряють правильність роботи електричної апаратури, допоміжних машин, автогальм, пісочниць та звукових сигналів, усувають виявлені несправності і виконують ремонт по запису в журналі технічного стану та книзі ремонту електровоза.

Деталі електровоза, що мають несправності або знос більш допустимих за нормами або близькі до них і не забезпечують роботу електровоза до наступного планового ремонту, замінюють або відновлюють.

При періодичному ремонті деталі відновлюють в тих випадках, коли потрібно невеликий ремонт, виконання якого не тягне за собою Переприймання електровоза в ремонті.

До таких робіт відносять ремонт підресорних стійок, букс і буксових напрямних з частковою заміною наличників, кожухів зубчастої передачі, електроапаратури без знімання з електровоза, електропроводки тощо.

До малого періодичного ремонту приурочується ревізія ряду вузлів електровоза, яка пов'язана, як вказувалося, з обов'язковою розбиранням вузлів для ретельного огляду, перевірки розмірів, регулювання, зміни мастила та інших робіт, що забезпечують їх справний стан.

 

За існуючою системою ревізія того чи іншого вузла електровоза в залежності від термінів її виробництва приурочується до певного виду ремонту - малому періодичному, великим періодичному або підйомного, що забезпечує суворе дотримання термінів ревізії і полегшує облік їх виконання.

Ревізії обладнання електровозів на періодичних ремонтах чергуються в певній послідовності. При кожному перио-

дической ремонті проводять ревізію автогальмового обладнання поточний огляд швидкостеміра і радіостанцій.

Через один періодичний ремонт проводять ревізію мотор-компресорів, зубчастих передач колісно-моторних блоків, моторно-осьових підшипників і щіткотримачів тягових двигунів, струмоприймачів, золотникового живильного клапана ланцюга управління і періодичний ремонт швидкостеміра.

 

Для рівномірного завантаження комплексної бригади доцільно проводити на кожному періодичному ремонті ревізію половини наявних на електровозі зубчастих передач, моторно-осьових підшипників, щіткотримачів і струмоприймачів, чергуючи їх так, щоб кожен з цих вузлів піддавався ревізії через один періодичний ремонт.

Роботи з огляду та ремонту електровоза при постановці його в малий періодичний ремонт починають з перевірки роботи допоміжних машин і стану їх підшипників (по нагріванню і шуму), перевіряють продуктивність мотор-компресорів, дія гальм і пісочниць, а також правильність роботи регулятора напруги, реле зворотного струму і регулятора тиску.

Проводять очищення тягових двигунів, сіток і фільтрів жалюзі і пускових опорів для видалення пилу, що збираються в цих вузлах. Перевірка роботи машин, гальм, апаратів може бути проведена тільки при подачі високої напруги на електровоз, що виключає одночасне виконання інших робіт.

 

При очищенні обладнання електровоза продувкою стисненим повітрям переміщається велика кількість пилу, що не тільки виключає інші роботи на електровозі, але і сильно забруднює приміщення депо. Тому зазначені підготовчі роботи виконують, як правило, до початку основних робіт періодичного ремонту поза приміщеннями депо або на канавах депо, обладнаних витяжними вентиляційними пристроями, або ж в спеціальних обдувочной-обмивальних камерах.

Під час продування електровоза щоб уникнути пошкодження ізоляційних частин електричного обладнання сильним струменем повітря тиск його не повинно перевищувати 3 am, а наконечник шланга не повинен наближатися до поверхні, що очищається на відстань менше 150 мм.

Після закінчення попередньої перевірки та очищення електровоз ставлять на оглядову канаву періодичного ремонту. До виконання робіт з огляду можна приступати лише з дозволу чергового по депо після зняття напруги з електровоза незалежно від того, вводився він на канаву низьким або високим напругою. В останньому випадку струмоприймачі повинні бути опущені, напруга з контактного проводу знято, а на сигналізації має бути видно зелений вогонь.

Приступаючи до періодичного ремонту електровоза, бригадир комплексної бригади, майстер цеху і слюсарі бригади на основі записів і особистого огляду визначають в першу чергу стан

тих вузлів і частин, ремонт яких найбільш трудомісткий, а також тих, які, можливо, зажадають заміни.

До таких частин відносяться головним чином тягові двигуни і допоміжні машини, колісні пари, зубчасті передачі, рамні болти, рессорное підвішування, опори кузова і зчленування візків, пускові опору і швидкодіючий вимикач. Тому працівники комплексної бригади дотримуються певну, найбільш раціональну послідовність огляду і ремонту. Така послідовність робіт передбачається мережевим графіком малого періодичного ремонту електровозів (додаток 2). Організація робіт при ремонті електровозів повинна забезпечувати максимальну продуктивність праці слюсарів комплексної бригади, скорочення простою електровозів в ремонті і високу якість його виконання. Цього досягають шляхом раціональної розстановки слюсарів бригади по групах робіт і належної організації робочого місця кожного слюсаря. Слюсарів забезпечують справним високопродуктивним інструментом і пристосуваннями, матеріалами та запасними частинами, хорошим освітленням і т. П. Одночасно вироблені роботи на електровозі розосереджують. Наприклад, ревізію зубчастих передач і моторно-осьових підшипників виробляють на одному візку електровоза, а виконується одночасно з цим огляд тягових двигунів - на інший.

При малому періодичному ремонті електровоза проводять огляд і перевірку стану візків, колісних пар, буксових уздов, підвіски тягових двигунів, ресорного підвішування, важеля гальмівної передачі, ударно-зчіпних пристроїв, пісочниць, опор і рами кузова.

Механічне обладнання електровоза, і особливо його ходові частини, під час руху відчувають великі навантаження, поштовхи і коливання. Внаслідок цього в елементах ходових частин і кузова, в болтах і зварних з'єднаннях електровоза виникають значні зусилля, що можуть викликати ослаблення кріплень, а також поява тріщин та інших несправностей. Труться і бандажі колісних пар піддаються зносу.

Тому при періодичному ремонті електровоза перевіряють всі болтові з'єднання частин механічного обладнання, ослаблені болти і гайки закріплюють, а негідні замінюють. Виправляють пошкоджені зварювальні шви. Вимірюють розбігу колісних пар і букс і доводять до встановлених норм. Проводять ревізію зубчастих передач і моторно-осьових підшипників відповідно до встановлених термінів. Перевіряють всі мастильні пристрої.

Завдання на дистанційне навчання:

Законспектувати і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень