управління та технічне обслуговування електровоза
Тема: Дії локомотивної бригади при виході з ладу АЛС
1. У разі раптової появи на локомотивному світлофорі жовтого з червоним або червоного вогнів через порушення нормальної роботи пристроїв АЛС і прямування поїзда зі швидкістю вище допустимої (60 або 20 км / год) при цих показаннях, машиніст для попередження зупинки поїзда екстреним гальмуванням тимчасово вимикає ключем електропневматичний клапан ЕПК. При цьому зворотне включення ключем ЕПК має проводитися не пізніше, ніж через 5-7сек.
Якщо після зворотного включення ЕПК на локомотивному світлофорі з'явиться більше дозволяє сигнальне показання, ключ ЕПК повинен бути залишений у включеному положенні. Якщо ж на локомотивному світлофорі не виникає більш дозвільне показання, машиніст, поряд з періодичним короткочасним відключенням ЕПК і подальшим його обов'язковим включенням не менше ніж на 3 сек, знижує швидкість до контрольованої, (60 або 20 км / год) після чого включає ЕПК і далі йде до першого колійного світлофора з особливою пильністю і швидкістю, що забезпечує безпеку руху і зупинку поїзда перед закритим світлофором або виникли перешкодою. Якщо показання першого колійного світлофора будуть вирішальним, машиніст вимикає пристрої АЛС ключем ЕПК і далі діє відповідно до пункту 6.
2. У разі раптової появи на локомотивному світлофорі білого вогню, при русі на перегоні або по станційних коліях, обладнаним колійними пристроями АЛС, машиніст може вести поїзд до першого колійного світлофора (або до появи дозволяючого показання на локомотивному світлофорі) з особливою пильністю і швидкістю, що забезпечує можливість своєчасної зупинки, якщо на шляху виявиться перешкода для подальшого руху, але не більше 40 км / год, зробивши при цьому відповідний запис в журналі технічного стану локомотива.
Якщо показання першого колійного світлофора що дозволяє і після проходження його на локомотивному світлофорі чи не з'явиться показання, що відповідають подорожнього машиніст, не вимикаючи пристроїв АЛС, Діє відповідно до пункту 6.
3. Якщо під час руху на перегоні або по станційних коліях, обладнаним колійними пристроями АЛС, згаснуть вогні на локомотивному світлофорі і при цьому свисток ЕПК не припиняється натисканням рукоятки пильності (педалі або кнопки пильності), машиніст повинен вимкнути АЛС ключем ЕПК. Далі машиніст перевіряє автоматичні вимикачі або плавкі вставки запобіжників ланцюгів харчування АЛС і в разі необхідності включає їх або замінює плавкі вставки.
Якщо після зворотного включення електропневматичного клапана на локомотивному світлофорі з'явиться сигнальне показання, що відповідають показанням колійного світлофора, і свисток ЕПК припиняється натисканням рукоятки пильності (педалі або кнопки пильності), машиніст може продовжити рух, зробивши запис в журналі технічного стану локомотива.
В іншому випадку машиніст зобов'язаний вимкнути пристрої АЛС ключем ЕПК і далі діяти відповідно до пункту 6.4. У тих випадках, коли сигнальне показання локомотивного світлофора відповідають подорожнім і швидкості нижче гранично допустимої для даного сигнального показання, а свисток ЕПК не припиняється натисканням рукоятки пильності (педалі або кнопки пильності), машиніст повинен вимкнути пристрої АЛС ключем ЕПК і, якщо свисток ЕПК припинився, знову включити АЛС.
У разі відновлення нормальної роботи пристроїв АЛС машиніст може продовжити рух, зробивши відповідний запис у журналі технічного стану локомотива. В іншому випадку він повинен вимкнути АЛС ключем ЕПК і діяти відповідно до пункту. У разі якщо при виключенні пристроїв АЛС ключем ЕПК свисток не припиняється, машиніст зобов'язаний, не перериваючи гальмування, після зупинки перекрити роз'єднувальні крани гальмівної і напірної магістралей ЕПК зі зняттям пломби з фіксатора відкритого положення роз'єднувальні крани і далі діяти відповідно до пункту 6.
6. У разі вимкнення пристроїв АЛС, несправності швидкостеміра (комплексу ККД) машиніст діє таким чином:
негайно повідомляє про це поїзного диспетчера по радіозв'язку, а при неможливості використовувати радіозв'язок - через чергового по станції по прибуттю на найближчу станцію;
при управлінні локомотивом пасажирського або вантажного поїзда доводить поїзд до пункту зміни локомотивних бригад, де пристрої локомотивної сигналізації повинні бути відремонтовані без відчеплення локомотива або проведена заміна локомотива; при управлінні приміськими електропоїздами або дизель-поїздами в аналогічних випадках доводить МВПС до найближчої станції з основними чи оборотними депо або станції, що має пункт технічного обслуговування; при управлінні локомотивом пасажирського поїзда машиністом без помічника - доводить поїзд до найближчої станції з затребування допоміжного локомотива.
Дотримання локомотива (моторвагонного поїзда) з несправними пристроями АЛС до зазначених пунктів має здійснюватися за наказом поїзного диспетчера з дотриманням спеціальних заходів забезпечення безпеки руху, що встановлюються наказом начальника залізниці.
У разі збою і подальшого відновлення роботи пристроїв АЛС, машиніст повідомляє про це поїзного диспетчера або одному з чергових по станціях, що обмежують перегін (по радіозв'язку, а при неможливості - по прибуттю на першу станцію), вказавши при цьому номер світлофора, кілометр, пікет, вхідні або вихідні стрілочні секції станції або номер станційної колії і характер збою.
7. У разі порушення нормальної роботи УКБМ (безперервний свисток ЕПК, відсутність періодичної перевірки пильності) машиніст повинен: вимкнути пристрої АЛС ключем ЕПК; встановити реверсивну рукоятку контролера машиніста в нейтральне положення; знову увімкнути пристрої АЛС ключем ЕПК; натиснути РБ (ПБ); встановити реверсивну рукоятку контролера машиніста в робоче положення; при цьому - якщо свисток ЕПК припинився, - продовжити рух; якщо свисток ЕПК не припинився або періодична перевірка пильності машиніста не поновляться, вимкнути УКБМ. Для цього вимкнути пристрої АЛС ключем ЕПК, встановити тумблер УКБМ: А1 - в положення "Викл", А2 - в положення "Тест", знову включити АЛС ключем ЕПК, натиснути РБ (ПБ). При справних пристроях АЛС свисток повинен припинитися.
Безперервний свисток ЕПК на стоянці після перекладу реверсивної рукоятки в нейтральне положення вказує на те, що стрілка реєструючого швидкостеміра не опустилася нижче позначки мінімально контрольованому швидкості (для механічних швидкостемірів 5 км / год). При цьому необхідно вимкнути пристрої АЛС ключем ЕПК.
У журналі технічного стану локомотива машиніст робить запис про що відбулася разі порушення нормальної роботи пристроїв АЛС і УКБМ.
Після виключення УКБМ необхідно слідувати до станції основного або оборотного депо, де несправність повинна бути усунена.
8. Про всі виявлені під час перевезення несправності, порушення нормального дії і виключення локомотивних, колійних пристроїв АЛС і пристроїв контролю пильності машиніста (в тому числі короткочасних відключеннях ключем ЕПК), а також про зупинки поїзда електропневматичним клапаном машиніст робить відповідні записи в журналі технічного стану локомотива (моторвагонного поїзда), а по прибуттю в локомотивне депо на зворотному боці швидкостемірної стрічки після її зняття вказує характер несправності, номер світлофора, кілометр і пікет або найменування станції із зазначенням вхідних (вихідних) стрілок або шляху.
Про зрив пломби і зняття фіксатора відкритого положення з роз'єднувальні крани гальмівної магістралі машиніст це чергового по локомотивному депо або чергового по пункту технічного обслуговування, який, переконавшись у наявності запису про зрив пломби в журналі технічного стану локомотива, зобов'язаний встановити фіксатор відкритого положення роз'єднувальні крани і опломбувати.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити. Конспекти надсилати на вайбер
Питання та індивідуальні консультації по вайберу 0669797045