A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

українська мова

Дата: 29.03.2023 18:57
Кількість переглядів: 19

 

30.03 .2023р. Українська мова Гр. №23 Урок № 38 Викладач: Руденко Л.Ф.

 Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків:

Вид-во «Ранок», 2018.

Тема : Риторичні фігури. Порівняння. Повтор. Риторичне запитання. Звертання
1.Риторичне звертання — слово, словосполучення, що позначає особу, предмет, об’єкт будь-яких властивостей, конкретний чи абстрактний, реальний чи видуманий, до якого звертається автор у художньому творі.
2.
Риторичне звертання — звертання письменника (часто в піднесеній формі) до свого героя, різцих предметів, явищ, читачів.

Наприклад:

Мій давній друже! Мушу я з тобою
Розстатися надовго …Жаль мені!

Леся Українка

Звертання — типове явище ораторського мистецтва, однак до нього часто вдаються поети, прозаїки, сатирики, а драматурги не можуть обійтися без цього мовного засобу. За функціями у контексті може виконувати, крім своїх специфічних, і всі ті риторичні призначення, що й звичайні фігури.
Синтаксично звертання виражаються іменником у називному або кличному відмінках.
Факт звертання констатують також займенники й дієслово. Провести грань між риторичними і нериторичними звертаннями буває просто неможливо.
«Тарас Щевченко, може, більше, як хто інший з українських поетів, послуговувався літературною формою звертання. Досить сказати, що лише в поемі «Гайдамаки» вжито 167 звертань, при цьому за одиницю бралися цілі гнізда, в яких з різною метою подано розширене звертання із прикладкою, епітетами, із характеристикою оціночною, експресивно-емоційною та ін

Плач же, серце, плачте очі,
Поки не заснули,
Голосніше, жалібніше,
Щоб вітри почули.
«Думка»

Завдання:

Підручник ( ст. 81 — 83 )

Виконати вправу 137, 139

Надіслати на електронну пошту: lidiyarudenko789@gmail.com вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)

30.03 .2023р. Українська мова Гр. №21 Урок № 39 Викладач: Руденко Л. Ф.

 Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків:

Вид-во «Ранок», 2018.

Тема. Інформаційні жанри. Збирання необхідної інформації й допоміжного матеріалу, написання, удосконалення, виголошування тексту інформаційного жанру (на вибір учня). Аналіз і самоаналіз

https://youtu.be/SHYUs1Pe_x0 Частину уроку

Розбір вправи 213 ( стор. 121 )

Завдання:

1.Матеріал підручника (стор.119 - 123)

2.Прослухати матеріал за посиланням: https://youtu.be/SHYUs1Pe_x0


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень