українська мова
30.03 .2023р. Українська мова Гр. №23 Урок № 38 Викладач: Руденко Л.Ф.
Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків:
Вид-во «Ранок», 2018.
Тема : Риторичні фігури. Порівняння. Повтор. Риторичне запитання. Звертання
1.Риторичне звертання — слово, словосполучення, що позначає особу, предмет, об’єкт будь-яких властивостей, конкретний чи абстрактний, реальний чи видуманий, до якого звертається автор у художньому творі.
2. Риторичне звертання — звертання письменника (часто в піднесеній формі) до свого героя, різцих предметів, явищ, читачів.
Наприклад:
Мій давній друже! Мушу я з тобою
Розстатися надовго …Жаль мені!
Леся Українка
Звертання — типове явище ораторського мистецтва, однак до нього часто вдаються поети, прозаїки, сатирики, а драматурги не можуть обійтися без цього мовного засобу. За функціями у контексті може виконувати, крім своїх специфічних, і всі ті риторичні призначення, що й звичайні фігури.
Синтаксично звертання виражаються іменником у називному або кличному відмінках.
Факт звертання констатують також займенники й дієслово. Провести грань між риторичними і нериторичними звертаннями буває просто неможливо.
«Тарас Щевченко, може, більше, як хто інший з українських поетів, послуговувався літературною формою звертання. Досить сказати, що лише в поемі «Гайдамаки» вжито 167 звертань, при цьому за одиницю бралися цілі гнізда, в яких з різною метою подано розширене звертання із прикладкою, епітетами, із характеристикою оціночною, експресивно-емоційною та ін
Плач же, серце, плачте очі,
Поки не заснули,
Голосніше, жалібніше,
Щоб вітри почули.
«Думка»
Завдання:
Підручник ( ст. 81 — 83 )
Виконати вправу 137, 139
Надіслати на електронну пошту: lidiyarudenko789@gmail.com вказати своє прізвище, номер групи, назву предмета і номер уроку (не на полях!)
30.03 .2023р. Українська мова Гр. №21 Урок № 39 Викладач: Руденко Л. Ф.
Українська мова (рівень стандарту): підручник для 11 кл. О. П. Глазова. – Харків:
Вид-во «Ранок», 2018.
Тема. Інформаційні жанри. Збирання необхідної інформації й допоміжного матеріалу, написання, удосконалення, виголошування тексту інформаційного жанру (на вибір учня). Аналіз і самоаналіз
https://youtu.be/SHYUs1Pe_x0 Частину уроку
Розбір вправи 213 ( стор. 121 )
Завдання:
1.Матеріал підручника (стор.119 - 123)
2.Прослухати матеріал за посиланням: https://youtu.be/SHYUs1Pe_x0