A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова та ремонт тепловоза

Дата: 07.05.2024 19:05
Кількість переглядів: 25

Тема: 

Водяна система 2ТЕ116

Система прогріву тепловоза 2ТЕ116 в холодну пору року, що включає штатну систему охолодження з двома самостійними контурами охолодження, кожен з яких має свій трубопровід, і, приєднаний до штатної системи охолодження блок підігріву охолоджуючої рідини, що відрізняється тим, що останній містить щонайменше два підігрівача рідинних дизельних, які приєднані до контурів охолодження паралельно через зворотні клапани, додатково містить паливний бак для подачі палива на підігрівачі, підключений до паливної магістралі тепловоза.
2. Система прогріву за п. 1, яка відрізняється тим, що підігрівачі дизельні рідинні розміщені під секціями радіатора.3. Система прогріву за п. 1, що відрізняється тим, що підігрівачі рідинні дизельні розміщені в дизельному приміщенні тепловоза в зоні розміщення масляного фільтра. Система п. 3, яка відрізняється тим, що в якості повнопоточного масляного фільтра на тепловозі використаний масляний фільтр типу 6.46 DN 10.

Фото без опису

Корисна модель відноситься до залізничного транспорту, що стосується допоміжного обладнання тепловоза 2ТЕ116 і, зокрема, системи його прогріву в холодну пору року.
Відома система прогріву тепловоза 2ТЕ116 в колодну пору року включає два самостійні контури охолодження, кожен з яких має свій трубопровід, водяний насос, радіаторні секції і мотор-вентилятори. У холодну пору року охолодна рідина використовується для підігріву палива, обігріву кабіни машиніста, підігріву води в баку санітарного пристрою. 
("Тепловози: Основи теорії та конструкція: Учеб. для технікумів" В.Д. Кузьмич, І.П. Бородулін, Е.А. Пахомов та ін; Під ред. В.Д. Кузьмича. - 2-ге вид. , перероб. і доп. - М.: Транспорт, 1991. - 352 с.
Відома система може використовуватися для прогріву тепловоза 2ТЕ116 в холодну пору року, при цьому в першу чергу за допомогою підігрівача гріється вода, через дизель або водо-олійний теплообмінник - масло, через водо-паливний теплообмінник - паливо, кабіна машиніста прогрівається, як правило, додатковим повітряним обігрівачем, який є самостійним елементом системи, не пов'язаним із рідинними підігрівачами).
Недоліком відомої системи є підвищена витрата палива та непродуктивна робота дизель-генератора, пов'язана з прогріванням тепловоза 2ТЕ116 в холодну пору.
Відома система прогріву дизеля для тепловоза типу 2ТЕ116, що включає електричний водопідігрівач і насос, що прокачує, приєднані до водяної системи охолодження таким чином, щоб забезпечити необхідну циркуляцію теплоносія через всі агрегати систем, що прогріваються (опис до патенту UA 24513 U1, МПК 7 10.08.2002).
Недоліком відомої системи є використання електричного водопідігрівача, що позбавляє її автономності за відсутності джерела електроенергії. Крім того, електрична система економічно менш вигідна через витрати на електроенергію, вимагає підведення кабелів та джерел електричної енергії великої потужності - понад 60 кіловат, небезпечна в частині експлуатації та обслуговування на тепловозі - можливість ураження електричним струмом.
Завдання - створення автономної системи прогріву тепловоза 2ТЕ116 в холодну пору року, що забезпечує економію дизельного палива, економія моторесурсу дизеля, олії, економію на ФОП обслуговуючого персоналу за рахунок повної автоматизації системи.
Технічний результат - підвищення ресурсу роботи дизеля тепловоза та зниження енергетичних витрат та витрати пального на прогрів.
Технічний результат досягається тим, що в системі прогріву тепловоза 2ТЕ116 в холодну пору року, що включає штатну систему охолодження з двома самостійними контурами охолодження, кожен з яких має свій трубопровід, і приєднаний до штатної системи охолодження блок підігріву рідини, що охолоджує, останній містить, щонайменше два підігрівача рідинних дизельних, які приєднані до контурів охолодження паралельно через зворотні клапани, і додатково містить паливний бак для подачі палива на підігрівачі, підключений до паливної магістралі тепловоза.
Підігрівачі рідинні дизельні можуть бути розміщені під секціями радіатора та/або в дизельному приміщенні тепловоза в зоні розміщення масляного фільтра.
Як повнопоточний масляний фільтр на тепловозі може бути використаний масляний фільтр типу 6.46 DN 10.
Сутність технічного рішення полягає в тому, що вибором місця розміщення підігрівачів дизельних рідинних досягається можливість створення автономної системи прогріву на дизельному паливі на тепловозі 2ТЕ116 в холодну пору року.
Паралельне приєднання рідинних підігрівачів через зворотні клапани забезпечує можливість роботи автономної системи прогріву під час роботи і двох та одного з них, що забезпечує можливість регулювати витрату палива на прогрів залежно від температури зовнішнього повітря та забезпечити резервування підігрівачів при виникненні несправності одного з них у процесі функціонування.
На фіг. 1 зображено схему розміщення підігрівачів рідинних дизельних під секціями радіатора в системі охолодження тепловоза 2ТЕ116; на фіг. 2 зображена схема виду зверху фіг. 1; на фіг. 3 зображено схему розміщення підігрівачів рідинних дизельних в дизельному приміщенні тепловоза в зоні розміщення повнопоточного масляного фільтра в системі охолодження тепловоза 2ТЕ116; на фіг. 4 зображена схема виду зверху фіг. 3.
Система прогріву тепловоза 2ТЕ116 містить штатну систему охолодження та блок підігріву охолоджуючої рідини. Штатна система охолодження має гарячий контур 1 і холодний контур 2. Кожен контур має свій трубопровід, штатний водяний насос (не показаний). Блок підігріву включає щонайменше два підігрівачі 3 рідинних дизельних, до складу яких входить циркуляційний насос.
Кількість підігрівачів визначається необхідною тепловою потужністю на розігрів об'єму води в системі охолодження тепловоза, мастила в масляній системі, об'єму палива в області забірного пристрою паливного бака, масою дизеля, трубопроводів. Наприклад, при побудові системи прогріву тепловоза 2ТЕ116 з використанням дизельних рідинних підігрівачів форсуночного типу, наприклад, марки 141,816.00 достатньо двох підігрівачів сумарною потужністю 60 кВт.
Підігрівачі 3 приєднані до контурів 1,2 охолодження паралельно через зворотні клапани. Підігрівачі 3 можуть бути розміщені в холодильнику під секціями 4, радіатора 5.
А також підігрівачі 3 можуть бути розміщені в дизельному приміщенні тепловоза на місці розміщення масляного повнопоточного фільтра. При цьому замість повнопоточного масляного фільтра на тепловозі 2ТЕ116 може бути застосований автоматичний фільтр масла зі зворотним промиванням типу 6.46 DN 10 виробництва фірми «BOLL&KIRCH Filterbau GmbH» (не показаний) або аналогічний, що встановлюється безпосередньо на дизель.
Підігрівачі 3 підключені до додаткового бака паливного 6, який підключений до паливної магістралі тепловоза (не показана). Наповнення додаткового паливного бака 6 дизельним паливом здійснюється за рахунок тиску паливної магістралі, створюваного паливним насосом тепловоза при запущеному дизелі.
На пункті гарячого простою тепловоза система працює в штатному автоматичному режимі. Стік палива в дизель 7 додаткового паливного бака 6 перекривається керованим клапаном (не показаний). Підігрівачі 3 підключають до контурів 1, 2 і здійснюють циркуляцію теплоносія через всі агрегати систем тепловоза, що прогріваються.

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати і вивчити.

Фото конспекта прислати на вайбер 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень