A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт електровоза

Дата: 04.02.2024 19:10
Кількість переглядів: 15

Тема: Як перевіряють тягові двигуни на ТО2

Тягові двигуни. Їх оглядають, як правило, на ремонтної канаві через верхні і нижні колекторні люки (рис. 17). При цьому у шестіполюсних тягових двигунів провертають траверсу, на якій закріплені щіткотримачі. В окремих випадках, при гострій необхідності, огляд тягових двигунів виробляють через верхні колекторні люки без постановки рухомого складу на канаву.

Зовнішній огляд. Перш за все, переконуються в справному стані підвідних кабелів 18, їх ізоляції, чохлів, перевіряють кріплення проводів в коробці 19. Тертя кабелів і їх чохлів про металеві деталі неприпустимо. Далі перевіряють кріплення вентиляційних патрубків і переконуються, що вони не мають первинних або протертих місць, через які всередину остова тягового електродвигуна може потрапити пил або волога.

Внутрішній огляд. Перед відкриванням кришки колекторного люка необхідно очистити від бруду, пилу або снігу зовнішню поверхню остова тягового двигуна близько люка. Іноді всередині кістяка виявляють вологу, пил або сніг. Вони можуть потрапити в машину через нещільності вентиляційної системи, але найчастіше через погано підігнані кришки люків. Такий люк закривають і щупом знаходять місце, де кришка люка нещільно прилягає до остову. Перевірити ущільнення можна також за допомогою смужки паперу, яку підкладають під кришку; кришку закривають. Якщо паперова смужка легко витягується з-під кришки, значить, ущільнення погане, його треба відремонтувати. При виявленні несправності натискних або закріплюють пристроїв, кришки люка їх ремонтують або деталь заміняють справним. Після установки нової кришки треба знову ретельно перевірити щільність її прилягання до колекторного люка.

Мал. 17. Шестіполюсний тяговий двигун (компенсаційна обмотка не відображено):

1 - траверса щіткотримачів, 2 - кришка нижнього люка, 3 - міканітовий конус, 4 - завзяте кільце підшипника 5 - Лабірінтовий кільце, 6 - стопор траверси; 7 - роликовий підшипник; 8 - кришка підшипника, 9 - вал шестерні приводу траверси; 10 - шестерня, 11 - підшипниковий щит, 12, 13 - котушка і сердечник головного полюса; 14 - підкладка, 15, 16 - котушка і сердечник додаткового полюса, 17 - остов двигуна, 18 - підвідний кабель, 19 - коробка висновків, 20 - кришка верхнього люка; 21 - букса моторно-осьового підшипника, 22 - набивка, 23 - осьової підшипник.

Огляд колектора. Його поверхня повинна бути чистою і гладкою, без слідів кругового вогню, подгара і подплавит пластин, виплавлення припою з півників, задирів і вибоїн. Поверхня мідних пластин нормально працюючого колектора має темно-горіховий колір. Наявність кольорів мінливості, виплавлення припою півників свідчать про перегрів колектора. Ізоляція між пластинами повинна бути продорожена (поглиблена) на 0,5-1,5 мм. Глибина продорожки менше 0,5 мм в експлуатації не допускається; граничної є вироблення робочої частини колектора 0,2 мм.

Після огляду двигуна кришки його колекторних люків встановлюють на місце і замки надійно замикають. Необхідно переконатися, що в остові і на зовнішніх частинах машини випадково не залишені інструмент, запчастини, деталі. При огляді тягових двигунів слід виконувати вимоги інструкції з техніки безпеки: електровоз повинен бути загальмований, все струмоприймачі опущені, в чому слід переконатися візуально, реверсивна рукоятка знята, кнопкові вимикачі заблоковані; на електровозах змінного струму головний вимикач відключений, а високовольтний ввід тягового трансформатора заземлений.

Переміщення електровоза іншим локомотивом під час огляду тягових двигунів неприпустимо; при необхідності провороту якоря з метою огляду або шліфування колектора треба вжити додаткових заходів, зазначені в інструкції.

Допоміжні машини. Зовнішній огляд цих машин полягає в перевірці кріплення кістяків електричних машин і компресорів до фундаментів і каркасів, закріплення самих фундаментів, каркасів, виявленні в них тріщин. При огляді вентилятора перевіряють міцність закріплення його маточини на валу двигуна і лопаток на кільцях ротора. У компресорів перевіряють рівень мастила в картері і відсутність підтікання масла.

Рівень масла у компресора КТ-6 повинен бути в межах рисок мастиловказівника; періодично перевіряють також затягування болтів сполучної муфти і кріплення картера редуктора. У мотор-насоса трансформатора масло не повинно підтікати по ущільненню фланця або коробки затискачів.

Догляд за електричною частиною двигунів допоміжних машин приблизно такий же, що і у тягових двигунів. Мастило в роликові підшипники додають через один поточний ремонт ТР-1 електровоза. На кожному ремонті ТР-1 оглядають реле оборотів розщеплювачів фаз, а також обмежувачі частоти обертання мотор-генераторів. Неприпустимо застосовувати сітки колекторних люків з ушкодженнями, замки сіток повинні бути надійними. На корпусі машин поблизу люків повинні бути написи «При піднятому струмоприймачі не відкривати, смертельно».

Забороняється випуск з депо електровозів хоча б з одним несправним тяговим двигуном або допоміжною машиною.

До несправностей в цьому випадку відносять:

- Пробою ізоляції, обрив ланцюга (в тому числі хоча б одного з витків обмотки якоря);

- Порушення комутації, що викликають круговий вогонь;

- Порушення роботи щіткового апарату;

- Розмотування бандажів;

- Опір ізоляції обмоток нижче норми;

- Пропал міканітового конуса або сильне забруднення його поверхні зі слідами перекидань дуги; - Тріщину або відкол ізолятора кронштейна;

- Сліди перекидання дуги по ізолятору (понад 20% довжини) або сліди перекидання по пластмасовому кронштейну щеткодержателя;

- Перевищення допустимої температури нагріву підшипників;

- Обрив болтів полюсів;

- Відсутність кришки люка або її ненадійне кріплення;

- Порушення кріплення кістяка.

При огляді допоміжних машин виконуються ті ж правила техніки безпеки, що і при огляді тягових двигунів. Перед оглядом допоміжних машин слід дочекатися повної зупинки обертових частин, а на електровозах змінного струму - зняти ємнісний заряд з конденсаторів за допомогою заземлювальної штанги.

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, записати і вивчити.

Питання і індивідуальні консультації по вайберу 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень