A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

управління та технічне обслуговування електровоза

Дата: 22.01.2024 19:20
Кількість переглядів: 12

Тема: Дії локомотивної бригади при несправності букси

8.2 Порядок дій при виявленні повторного передаварійного або аварійного рівнів нагрівання букси в поїзді

 

При прослідуванні напільних пристроїв приладів виявлення нагрітих букс (ПОНАБ, ДИСК, АСДК-Б, КТСМ) члени локомотивної бригади зобов’язані надавати один одному інформацію за формою:

"Увага! В’їжджаємо в зону контролю букс".

У разі отримання сигналу приладу ПОНАБ, ДИСК, АСДК-Б, КТСМ про аварійний нагрів букси у поїзді черговий по станції негайно викликає машиніста по радіозв’язку, встановленим регламентом переговорів сповіщає про це машиніста та вживає заходів для зупинки поїзда на станції.

Отримавши таке повідомлення машиніст повинен зменшити швидкість руху поїзда, застосувавши службове гальмування.

За сигналом "Тривога 1" вжити заходів до плавного зниження швидкості до 20 км/год службовим гальмуванням, прямувати з особливою пильністю, спостерігаючи за составом поїзда і готовністю негайно зупинитися при виникненні аварійної ситуації, проїхати поїздом вхідну стрілку станції зі швидкістю не більше 15 км/год, зупинити состав поїзда на колії прийому незалежно від показання вихідного (маршрутного) сигналу світлофора.

За сигналом "Тривога 2" повідомити чергового по станції (поїзного диспетчера) про отримання інформації від мовного інформатора (якщо до цього часу не було отримане повідомлення по радіозв'язку від чергового по станції), плавно зупинити поїзд службовим гальмуванням на перегоні, проїхавши хвостовою частиною польові пристрої засобів контролю зі швидкістю не нижче 10 км/год, повідомити про зупинку поїзда машиністів поїздів, що знаходяться на перегоні.

При цьому локомотивна бригада повинна вести поїзд з особливою пильністю і готовністю негайно зупинитися в разі виявлення порушень у русі поїзда або самовільного падіння тиску в гальмівній магістралі. Прибуваючи на станцію, що розташована попереду, машиніст повинен керуватися вимогами пункту 5.7 Інструкції з сигналізації на залізницях України:

"На дільницях залізниць, де встановлені пристрої виявлення перегрітих букс у поїздах, що проходять, застосовуються сигнальні світлові покажчики, що розміщуються на опорах контактної мережі чи окремих щоглах.

Під час появи на сигнальному покажчику смуг прозоро-білого кольору, що світяться, які сигналізують про наявність перегрітих букс у складі поїзда, машиніст зобов’язаний ужити заходів щодо повільного зниження швидкості під час підходу до станції з тим, щоб пройти вхідну стрілку із швидкістю не більше 20 км/год., а потім зупинити поїзд на колії приймання незалежно від показань вихідного світлофора.

Нормально покажчики не освітлюються і сигнального значення не мають".

 

 

Рис. 21. Покажчики наявності перегрітих букс

 

Після отримання такої команди машиніст зобов’язаний зупинити поїзд та доповісти черговому по станції про зупинення поїзда. Під час прослідування поїзда, в якому виявлено перегріту буксу, локомотивна бригада зустрічного поїзда, що зупинилася для його пропуску, повинна з особливою пильністю оглядати стан рухомого складу і при виявленні відхилень від нормальної роботи ходових частин негайно сповістити про це машиніста.

Черговому по станції, до якої рухається поїзд із перегрітою буксою, до його прибуття і зупинки забороняється відправляти поїзди зустрічного напрямку.

При виявленні перегрітої букси або інших несправностей в зустрічному поїзді машиніст, який виявив нагрів або іншу несправність, зобов’язаний повідомити про це машиністу зустрічного поїзда по радіозв’язку.

Машиніст поїзда, в якому виявлена несправність, повинен зупинити поїзд, застосувавши ступінь службового гальмування, повідомити про це по радіозв’язку машиністам поїздів, що рухаються услід та зустрічним, черговим по станціях, що обмежують перегін. Після цього направити помічника машиніста для огляду поїзда, попередньо проінструктувавши його про небезпеку з боку поїздів по суміжній колії та обережність при огляді перегрітої букси.

Повідомлення машиніст повинен передавати до тих пір, поки не отримає відповіді від машиністів поїзда зустрічного напрямку, поїзда, що прямує позаду, та чергових по станціях, що обмежують перегін.

Таким же чином машиніст повинен діяти при отриманні повідомлення про перегрів букси від чергових по переїздах, інших працівників залізниці.

Чергові по станціях після отримання повідомлення про зупинку поїзда на перегоні доповідають про зупинку та її причини поїзному диспетчеру.

Після огляду поїзда помічником машиніста або, у разі стажу його роботи менше 6 місяців - машиністом, визначення можливості або неможливості відновити рух машиніст зобов’язаний докладно доповісти про всі обставини через чергового по станції поїзному диспетчеру..

Помічник машиніста або машиніст проводить візуальний огляд буксових вузлів зареєстрованого вагона з обов’язковим одночасним доторканням тильною стороною долоні (контактним або безконтактним термометром при його наявності) передньої та задньої частин корпусів букс у верхній площині, а також оглядових кришок. Ступінь нагріву конкретної зареєстрованої букси оцінює в порівнянні з температурою корпусів інших букс цього ж вагона (або сусіднього). При контролі нагріву букс, помічник машиніста одночасно перевіряє на дотик тильною стороною долоні температуру нагріву дисків коліс і проводить візуальний огляд поверхні кочення коліс з метою виявлення повзунів, наварів, кольорів мінливості колісних пар через їх загальмованість (при несправностях автогальмового обладнання вагонів), шків привода генератора пасажирського вагона.

Під час проведення контрольного огляду стану буксового вузла помічник машиніста або машиніст зобов’язаний звернути особливу увагу на: наявність "свіжого" викиду мастила на диск, обід, ступицю колеса, деталі гальмової важільної передачі; стан оглядової та кріпильної кришок (наявність окалини, здиблювання фарби, наявність кольорів мінливості, деформації, потертостей, пробоїн оглядової кришки, щільність прилягання оглядової кришки до кріпильної, кріпильної - до корпусу букси); наявність болтів кріплення оглядової і кріпильної кришок, їх можливість відкручування та послаблення; свіжі патьоки мастила в нижній частині корпусу букси, наявність запаху розігрітого мастила. Для виявлення причин нагріву обов’язково відкривати оглядову кришку буксового вузла (вузлів), при наявності посвідчення на право проміжної ревізії, для визначення стану мастила, торцевого кріплення; зміщення (сповзання) корпусу букси відносно лабіринтового кільця або в порівнянні з сусідньою буксою; перекіс букси, розворот її в буксовому прорізі бокової рами візка, перекіс бокової рами; у зимовий час - на розтоплення снігу на корпусі букси (на відміну від інших букс).

Якщо в результаті огляду встановлено, що у показаного засобами контролю вагона відсутні несправності букс та гальмового обладнання, повинні бути оглянуті по два суміжні вагони в кожну сторону від зафіксованого.

При відсутності несправностей букс, а також загальмованих колісних пар в оглянутих п’яти вагонах та при наявності інформації про збій засобів контролю у підрахунку вагонів цього поїзда виконується огляд усіх вагонів з вказаної сторони поїзда.

Якщо нагрів корпусу букси, зафіксований системою контролю відрізняється від нагріву інших корпусів букс (особливо при наявності додаткових ознак, які наведені вище), показання вважаються підтвердженими і вагон підлягає відчепленню. До прибуття такого поїзда на станцію рух інших поїздів по суміжній колії забороняється.

У разі, коли оглядом складу поїзда помічник машиніста не виявив перегріту буксу, він повинен оглянути рухомий склад на наявність інших несправностей, які могли викликати спрацювання пристроїв виявлення перегріву букс. Під час огляду необхідно пам’ятати, що причинами нагріву ходових частин можуть бути тертя колісних пар об кузов вагона в разі зміщення візка, заклинювання колісної пари, невідпущені гальма, биття по колії деталей гальмівної передачі або інших деталей вагона внаслідок їх руйнування, ослаблення ременів приводу генератора.

У разі, коли й ці несправності не були виявлені, поїзд повинен бути оглянутий під час руху зі швидкістю не більше 40 км/год. працівниками станцій, постів безпеки, черговими по переїздах. При зупинці поїзда через повторне виявлення несправності забороняється відновлювати рух до виявлення та усунення несправності. При необхідності, машиніст повинен через чергового по станції викликати на перегін для огляду поїзда та усунення несправності фахівців вагонного господарства або інших причетних господарств.

 

8.3 Виявлення передумов до аварійних ситуацій засобами автоматичного контролю технічного стану рухомого складу під час руху поїзда (відповідно до вимог Інструкції з розміщення, встановлення та експлуатації засобів автоматичного контролю технічного стану рухомого складу під час руху поїзда ЦВ-ЦШ-0053)

До засобів автоматичного контролю технічного стану рухомого складу під час руху поїзда відносяться стаціонарні системи виявлення окремих видів несправностей рухомого складу під час руху поїзда (далі - засоби контролю), які є додатковими засобами підвищення безпеки руху поїздів.

 

 

Основне призначення засобів контролю полягає у підвищенні безпеки руху поїздів завдяки своєчасному виявленню несправностей рухомого складу.

Поїзди, у яких за допомогою засобів контролю виявлені несправні вагони (локомотиви), зупиняються на станції (при видачі сигналу "Тривога" аварійного рівня чи одержанні інформації про прогресування розвитку дефекту при спостереженні за його динамікою) або на підході до станції (при видачі сигналу "Тривога" критичного рівня), перед якою розташовані ці засоби контролю, для огляду, усунення несправностей чи відчеплення вагона (локомотива).

На дільницях, обладнаних засобами контролю, із працівників локомотивного, вагонного і пасажирського господарств не знімається відповідальність за суворе дотримання вимог Правил технічної експлуатації залізниць України стосовно утримання рухомого складу у технічно справному стані.

       
 
         
       
       

 

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати і вивчити. Конспекти присилати на вайбер викладачу

Питання на індивідуальні консультації по вайберу 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень