Автогальма
Тема: Коли слід перевіряти дію автогальм на шляху прямування поїзда
Перевірка дії автоматичних гальм поїзда на шляху прямування виконується:
O після проведення всіх видів випробування гальм (повного або скороченого, а так само перевірки гальм у вантажних поїздах за дією головної групи вагонів);
O після включення і виключення автогальм у окремих вагонах;
O при переході з електропневматичних гальм на автоматичні, якщо час проходження на електропневматичних гальмах становило 20 хв і більше;
O перед в'їздом в тупикові станції;
O перед станцією, де передбачена зупинка поїзда за розкладом, при наявності спуску до цієї станції крутизною 0,008 і більше і довжиною не менше 3 км;
O в окремих випадках, виходячи з місцевих умов;
O взимку через годину проходження без застосування гальм;
O на поодиноко наступному локомотиві після перевірки його автогальм на першій станції відправлення.
Перевірка дії автоматичних гальм на шляху прямування виконується шляхом зниження тиску в гальмівній магістралі на величину ступеня гальмування, встановлену Інструкцією по експлуатації гальм рухомого складу залізниць ЦТ-ЦВ-ЦЛ-ВНИИЖТ №277. Після появи гальмівного ефекту і зниження швидкості на 10 км / год у вантажному навантаженому, вантажно-пасажирському, пасажирському поїзді і на 4-6 км / год у вантажному порожньому поїзді провести відпустку гальм. Зазначене зниження швидкості повинно відбуватися на відстані, що не перевищує встановленого місцевими інструкціями. Виробничими інструкціями визначаються також місця перевірки гальм і швидкість перед початком гальмування.
Як правило, в місцях перевірки гальм встановлюють спеціальні покажчики «НТ» початку гальмування і «КТ» кінця гальмування, що дозволяють машиністу правильно оцінити стан гальм.
Якщо швидкість в'їзду поїзда на місце перевірки не відповідає зазначеній в місцевій інструкції, або перевірка проводиться в невстановленому місці, то дія гальм оцінюють за часом зниження швидкості на 4-6 км / год у вантажному порожньому поїзді і на 10 км / ч в інших вантажних поїздах і одиночних локомотивах. Цей термін визначається в місцевій інструкції.
У пасажирських поїздах спочатку перевіряють дію автоматичного гальма, а потім електропневматичного. Дія ЕПГ обов'язково перевіряють після повного випробування гальм, зміни локомотивних бригад, локомотивів або кабін управління, а також після причеплення до поїзда вагонів. При перевірці дії ЕПТ виробляють ступінь гальмування без розрядки гальмівної магістралі, контролюючи її величину по тиску в гальмівних циліндрах локомотива. Величина ступені гальмування для літнього і зимового періодів встановлена ??Інструкцією по експлуатації гальм рухомого складу залізниць ЦТ-ЦВ-ЦЛ-ВНИИЖТ № 277. Найбільш сприятливою для оцінки дії гальм є швидкість 50 - 60 км / год для вантажних і 60 - 70 км / год для пасажирських поїздів. При початковій швидкості 25 - 40 км / ч ймовірність помилки у визначенні ефективності гальм вище, а швидкість перевірки вище 60 - 70 км / год не рекомендується за умовами безпеки руху.
Якщо після першого ступеня гальмування початковий гальмівний ефект не буде отриманий в пасажирському поїзді протягом 10 с, у вантажному порожньому поїзді довжиною до 400 осей і вантажно-пасажирському протягом 20 с, в інших вантажних поїздах протягом 30 с, негайно провести екстрене гальмування і вжити всіх заходів для зупинки поїзда.
У разі якщо швидкість не знизилася на 10 км / год на відстані, обмеженому знаком «КТ», Необхідно негайно застосувати екстрене гальмування і вжити всіх заходів для зупинки поїзда. Після зупинки поїзда перевіряють, чи немає перекритих кінцевих кранів, «Дуття» розподільників повітря, вагонів з вимкненими гальмами або груп вагонів з неприпустимо великим виходом штока гальмівного циліндра. При виявленні вказаних несправностей машиніст звільняє перегін, рухаючись зі зниженою швидкістю, і заявляє диспетчеру про необхідність контрольної перевірки гальм.
Ефективність гальм при перевірці їх дії буде визначена найбільш правильно, якщо машиніст точно витримає величину зниження тиску в магістралі, швидкість перед початком перевірки в установленому місці, вірно визначить фактичний гальмівний шлях при зниженні швидкості на 10 км / год і порівняє його з встановленим інструкцією для даного місця.
Перевірка дії гальм електропоїзди на шляху прямування. Щоб переконатися в надійній роботі гальм машиніст повинен перевірити їх дію на шляху прямування. В першу чергу перевіряють роботу автоматичних гальм, а потім ЕПТ.
При перевірці дії гальм швидкість на початку гальмування повинна бути не менше 40 км / год, у виняткових випадках допускається 25 км / год.
На ділянці з обмеженням швидкості проходження менше 25 км / год дію гальм перевіряють в встановлених місцях з гальмуванням до повної зупинки поїзда, а потім на ділянці, де немає обмеження швидкості, виконують повторну перевірку.
Помічник машиніста бере участь у виконання перевірки дії гальм і несе відповідальність за її якість нарівні з машиністом.
Перевірку дії електродинамічного гальма виконують перед першою зупинної платформою, з якої починається користування цим гальмом.
на електропоїздах ЕР2т и ЕТ при електродинамічному гальмуванні повинні бути включені кнопки «Гальмування» на пульті управління. Перевірку дії електродинамічного гальма виробляють переміщенням рукоятки контролера машиніста в положення 1Т і потім 2Т. Після зниження швидкості на 10 км / год і підрахунку гальмівного шляху виконують повний відпустку гальм постановкою контролера машиніста в положення «О». Якість гальма оцінюють виходячи з величини гальмівного шляху при перевірці дії автогальм.
Категорично забороняється користуватися електродинамічним гальмом у разі:
O якщо гальмо відключений на двох і більше секціях;
O при в'їзді в тупиковий шлях;
O при гальмуванні до сигналу обмеження швидкості або зупинки;
O під час маневрових переміщень.
Дія автогальм на шляху прямування перевіряють:
O після повного чи скороченого випробування гальм;
O після виключення автогальм у окремих вагонах;
O при переході з електропневматичних гальм на автоматичні, якщо поїзд слідував на ЕПТ 20 хвилин і більше;
O після виключення електродинамічних гальм;
O в зимовий період, якщо поїзд слідував більше години без застосування автоматичних гальм.
З метою перевірки автоматичних гальм на шляху прямування машиніст знижує тиск гальмівної магістралі на величину першого ступеня гальмування на 0,3 - 0,5 кгс / см2 в місці, встановленому місцевою інструкцією. Після появи гальмівного ефекту і зниження швидкості на 10 км / год машиніст відпускає гальма I становищем РКМ. Відстань, на якому має відбутися зниження швидкості на 10 км / год, позначається знаками «НТ» - Початок гальмування і «КТ» - Кінець гальмування.
Помічник машиніста повинен підрахувати фактичну відстань, на якому швидкість знизилася на 10 км / ч. Якщо зниження швидкості на контрольовану величину перевищить позначене відстань на 1/3 і більше, то машиніст повинен зупинити поїзд і з'ясувати причину незадовільної роботи гальм.
У разі виконання перевірки дії гальм у невстановленому місці або, якщо швидкість початку гальмування відрізняється від величини, зазначеної в місцевій інструкції, дозволяється оцінити ефективність гальм за часом зниження швидкості на 10 км / ч. Це час встановлюється в місцевій інструкції на підставі дослідних поїздок. Якщо під час перевірки після першого ступеня гальмування протягом 10 с. не буде отриманий початковий гальмівний ефект, то негайно провести екстрене гальмування і вжити всіх заходів для зупинки поїзда.
Електропневматичні гальма на шляху прямування перевіряють після повного чи скороченого випробування гальм, а також зміни локомотивних бригад. Під час перевірки виконують ступінь гальмування без розрядки гальмівної магістралі краном машиніста, наповнюючи гальмівний циліндр на 1,0 - 1,5 кгс / см2 в літній час і на 1,5 - 2,0 кгс / см2 в зимовий період. Порядок виконання перевірки ЕПТ аналогічний перевірці автоматичних гальм.
Під час виконання маневрових пересувань перевірку дії автогальм проводять розрядкою гальмівної магістралі на величину першого ступеня гальмування зі швидкості 5 - 10 км / год до повної зупинки. Дану перевірку виконують після приведення електропоїзда в робочий стан, після зміни кабіни управління для проходження в депо, а також під час проведення маневрів на станції до виїзду на стрілочні переводи. Виняток становлять випадки, коли стрілки розташовані в безпосередній близькості від голови електропоїзди.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити. Конспекти присилати на вайбер викладачу
Питання на індивідуальні консультації по вайберу 0669797045