A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова рухомого складу

Дата: 11.12.2022 19:32
Кількість переглядів: 48

Тема:

Технічне обслуговування і ремонт локомотивів

Технічне обслуговування ТО-2 локомотивів

4.1. При проведенні ТО-2 локомотивів повинні бути виконані операції по перевірці й огляду вузлів і систем локомотива, у тому числі екіпажної (ходової) частини, гальмового, електричного і допоміжного обладнання, дизеля, радіостанції, АЛС і інших пристроїв забезпечення безпеки руху. Обсяг обов'язкових робіт, що підлягають виконанню при ТО2 локомотивів, установлений правилами поточного ремонту і технічного обслуговування локомотивів відповідних серій, а для локомотивів, на які поширюються гарантії виготовлювача або при відсутності правил - повинен визначатися керівництвом (інструкцією) по технічному обслуговуванню заводу-виготовлювача локомотива. Обсяг робіт при ТО-2 по колісним парам, автозчепним пристроям, гальмовому обладнанню, радіостанції, АЛС і іншим пристроям забезпечення безпеки руху установлюється відповідними інструкціями Укрзалізниці, для пристроїв змазування гребенів - керівництвом з експлуатації пристроїв для змазування гребенів - заводувиготовлювача. Перелік додаткових робіт на ТО-2, установлених правилами й інструкціями, визначається з записів, що містяться в журналі форми ТУ-152 про ознаки несправностей, що проявилися при експлуатації, а також за результатами діагностики й огляду локомотива в процесі проведення ТО-2. На локомотивах, обладнаних вмонтованими (бортовими) пристроями діагностики, для визначення додаткового переліку робіт необхідно використовувати дані, отримані за допомогою цих пристроїв.

4.2. 3 метою скорочення трудомісткості і тривалості ТО-2, а також підвищення його якості, слід використовувати засоби технічної діагностики (ЗТД), атестовані у встановленому порядку і рекомендовані для застосування Укрзалізницею або заводом-виготовлювачем локомотивів.

4.3. 3 урахуванням місцевих умов обсяг обов'язкових робіт при ТО-2 17 може бути збільшений, а у випадку використання ЗТД при проведенні ТО-2 за узгодженням із Головним управлінням локомотивного господарства Укрзалізниці - зменшений. Уточнений обсяг обов'язкових робіт при ТО-2 для кожної серії локомотива затверджується начальником служби локомотивного господарства залізниці.

4.4. Порядок виконання операцій при ТО-2 вузлів і систем локомотива визначається технологічними інструкціями, погодженими Головним управлінням локомотивного господарства Укрзалізниці. Приблизний перелік робіт виконання циклів ТО-2 є у додатках Д, П, С. Ш, D, Q цієї інструкції. Перелік технологічних інструкцій, затверджених Укрзалізницею, які містять вказівки з проведення ТО-2, приведені у додатку Е цієї інструкції. У випадку відсутності технологічних інструкцій, затверджених Укрзалізницею, необхідно користуватися технологічними інструкціями, затвердженими службою локомотивного господарства дороги або начальником депо.

4.5. ТО-2 локомотивів, зайнятих у пасажирському і вантажному русі, повинно проводитися персоналом ПТОЛ.

ТО-2 локомотивів, зайнятих у вивізному, передатному русі, підштовхуванні і маневровій роботі - персоналом ПТОЛ або персоналом ПТОЛ разом з локомотивними бригадами повинно виконуватися в порядку, обумовленому начальником залізниці. Операції з перевірки радіостанції, швидкостеміра, АЛС і інших пристроїв забезпечення безпеки руху можуть виконуватися персоналом ПТОЛ, працівниками інших ділянок депо або працівниками дистанції сигналізації і зв'язку1 відповідно до порядку, обумовленому начальником залізниці. Перелік таких станцій з позначенням місць проходження ТО-2 установлюється наказом начальника залізниці. Як виключення, за узгодженням з Головними управлінням локомотивного господарства Укрзалізниці, локомотивам зайнятим тільки в маневровій роботі, допускається організація ТО-2 без заходу на ПТОЛ на станціях силами локомотивних бригад або силами локомотивних бригад разом з ремонтним персоналом. У цьому випадку місця проведення ТО-2 повинні бути обладнані оглядовими канавами, а також забезпечена безпека проведення робіт і можливість збереження інструменту, мастильних матеріалів і запчастин, необхідних для проведення ТО-2.

Технічне обслуговування відрізняється від ремонтів обсягом і складом робіт. Більшість робіт на ТО виконують на ТРС без зняття устаткування і застосування верстатного оброблення. Основні відбудовні роботи при ТО:

регулювання, слюсарне оброблення на місці, заміна непридатних деталей або таких, що швидко зношуються, при досягненні ними граничних допусків на нові, підтяжка, кріплення, додавання або заміна мастильних матеріалів у вузлах тертя. Систему ремонту і технічного обслуговування електровозів, тепловозів (тягового рухомого складу, далі – ТРС), електро- та дизель-поїздів, у тому числі міжрегіональних, (моторвагонного рухомого складу, далі – МВРС) складає:

4 - технічне обслуговування ТО-1, ТО-2, ТО-3, поточний ремонт ПР-1

– для попередження появи несправностей ТРС та МВРС в експлуатації, підтримання його в працездатному і належному санітарно-гігієнічному стані, забезпечення безпечної експлуатації, пожежної безпеки та безаварійної роботи, а також заданого рівня комфортності пасажирських перевезень, що здійснюються електро- та дизель-поїздами; - технічне обслуговування ТО-4

- для обточування бандажів колісних пар (без викочування їх з-під локомотива або моторвагонного рухомого складу) з метою підтримання оптимальної величини прокату і товщини гребенів. Дозволяється об'єднувати обточування бандажів, плазмове загартування гребенів колісних пар і діагностування ТРС та МВРС з виконанням технічного обслуговування ТО-2, ТО-3 та поточних ремонтів ПР-1, ПР-2;

- технічне обслуговування ТО-5: ТО-5а – підготовка (консервація) ТРС та МВРС для постановки в запас Укрзалізниці та резерв залізниці (РУЗ);

ТО-5б – підготовка (консервація) ТРС та МВРС до відправлення в недіючому стані на капітальні ремонти на заводи або до інших депо, в поточний ремонт до інших депо своєї чи інших залізниць. Передавання на баланс інших депо або передислокації;

ТО-5в – підготовка (розконсервація) до експлуатації після побудування, ремонту на заводах або в інших депо після пересилки;

ТО-5г – підготовка (розконсервація) до експлуатації перед видачею тягового рухомого складу із запасу Укрзалізниці або РУЗ;

ТО-5 містить нормативи трудомісткості і тривалості, що затверджені залізницею окремо за видами призначення ТО-5 і типами ТРС та МВРС;

- технічне обслуговування ТО-6

- виконання регламентних робіт з продовження терміну служби несучих конструкцій.

Дозволяється об'єднувати ТО-6 з виконанням технічного обслуговування ТО-3 та поточних ремонтів ПР-1, ПР-2, ПР-3. Проведення ТО має забезпечувати високий коефіцієнт технічної готовності локомотивів і моторвагонного рухомого 5 складу, їх безперебійну і безаварійну роботу відповідно до графіка руху поїздів, тривалу працездатність. Особливому контролю піддаються ходові частини, гальмове устаткування, пристрої локомотивної сигналізації, швидкостеміри, прилади контролю пильності і радіозв'язку, тобто усі вузли й агрегати, справний стан яких забезпечує безпеку руху поїздів. Ремонтами називають комплекс операцій, які виконуються з метою відновлення справності або працездатності ТРС і відновлення його ресурсу (ресурсу його елементів), регламентного зовнішнього вигляду, що відповідає вимогам ПТЕ, а також усунення відмов і несправностей, що виникають при роботі ТРС на лінії або що виявляються в процесі технічного обслуговування.

До ремонтів ТРС належать поточні ПР-1, ПР-2 і ПР-3, які виконуються в локомотивних депо, і капітальні КР-1, КР-2 та КРП, які виконують на локомотиворемонтних заводах.

Поточні ремонти ПР-2 і ПР-3 – для забезпечення справності ТРС та МВРС, відновлення основних експлуатаційних характеристик і забезпечення їх стабільності в міжремонтний період виконанням ревізії, ремонту, заміни груп деталей, вузлів та агрегатів, регулювання та випробувань, а також часткової модернізації. Капітальний ремонт КР-1 – для відновлення паспортних характеристик, часткового відновлення ресурсу шляхом заміни та ремонту зношених несправних агрегатів ТРС та МВРС, вузлів, деталей та їх модернізації. Капітальний ремонт КР-2 – для відновлення справності та повного ресурсу ТРС та МВРС, його паспортних характеристик, модернізації агрегатів, вузлів і деталей, повної заміни кабельнодротової продукції та обладнання, що відпрацювало свій ресурс, на нове. Капітальний ремонт з продовженням терміну служби (КРП) виконується для відновлення експлуатаційних характеристик, справності та ресурсу на період продовження терміну служби понад встановленого, а також модернізації усіх агрегатів, вузлів і деталей, включаючи базові, повної заміни кабельно-дротової продукції та обладнання з виробленим ресурсом відповідно до технічних умов.

 

Завдання на дистанційне навчання:

Далі знайти матеріал по темі в інтернеті, законспектувати і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень