A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Будова і ремонт електровоза

Дата: 01.09.2023 19:34
Кількість переглядів: 268

Тема

Будова колісних пар електровоза

Колісні пари

 

10.1 Кожна колісна пара має відповідати вимогам Інструкції з обстеження, ремонту і формування колісних пар рухомого складу і мати на осі виразно поставлені знаки про час і місце формування і повного обстеження колісної пари, а також тавро про приймання її при формуванні.

Знаки і тавро ставляться в місцях, передбачених правилами маркування.

Колісні пари у визначеному порядку мають підлягати огляду під рухомим складом, звичайному і повному оглядам, а при підкочуванні реєструватися у відповідних журналах чи паспортах.

Найбільш відповідальною частиною рухомого складу є колісна пара. Вона сприймає навантаження від тягового рухомого складу, вагона і служить для спрямування руху рухомого складу по рейках. Справний стан колісної пари, своєчасне попередження й усунення несправностей, відповідність колісної пари типу і піднімальній силі – найважливіша умова безаварійної роботи транспорту.

Основні частини кожної колісної пари тягового рухомого складу: вісь, два колісних центри, що напресовані на вісь, та два бандажі, що надіваються на колісні центри у нагрітому стані і закріплюються спеціальними кільцями.

Колісні пари електровозів і тепловозів мають зубчасті шестерні, що напресовані на вісь, або ступицю колісної пари(рис. 10.1).

 

Фото без опису

Рис. 10.1 Колісна пара тепловоза ТЕП70 з приводом:

1 - вісь; 2 – колісний центр; 3, 16 – пальці; 4, 13 приводні фланці; 5 – тяговий електродвигун; 6 - труба; 7 – опора; 8 – опорний підшипник; 9 – зубчастий вінець; 10 – приводний фланець зубчастого колеса; 11 – бандаж; 12 – гумометалевий шарнір; 14 – букса; 15 – бандажне кільце.

 

На рис. 10.2 показана схема двосторонньої зубчастої передачі електровоза. Передача складається з двох зубчастих шестерень, що насаджені на кінці вала тягового двигуна, та двох постійно зчеплених з ними зубчастих шестерень, що насаджені на вісь колісної пари, або подовжену маточину колісного центра. Тяговий двигун обпирається через моторно-осьові підшипники на вісь колісної пари, а з протилежного боку обпирається через пружинний пристрій на раму візка.

Фото без опису

Рис. 10.2 Схема двосторонньої зубчастої передачі електровоза

 

Вимоги, яким повинна задовольняти кожна колісна пара електровозів, тепловозів і моторвагонного рухомого складу, викладені в Інструкції з огляду, обстеження, ремонту і формування колісних пар локомотивів, електросекцій і дизель-поїздів, затвердженій Укрзалізницею.

Огляд колісних пар під локомотивами, електросекціями і дизель-поїздами виконується машиністом під час кожного огляду локомотива, електросекції або дизель-поїзда в депо, під час приймання та здавання (відправлення і прибуття).

Під час поточного ремонту ПР-2 і ПР-1 електровозів, тепловозів, електросекцій і дизель-поїздів огляд колісних пар виконується майстром і приймальником Укрзалізниці.

Після аварійних випадків – зіткнення або сходу локомотива з рейок проводиться обстеження колісних пар.

Звичайне обстеження колісних пар проводиться у електровозів, тепловозів, електросекцій і дизель-поїздів під час поточного ремонту ПР-3, кожного монтажу роликових підшипників на колісній парі, кожного підкочування колісної пари, якщо після останнього звичайного обстеження та формування пройшло більше 2 років, під час ремонту викоченої колісної пари з обточуванням бандажів.

Повне обстеження колісних пар виконується під час усіх видів капітального ремонту електровозів, тепловозів, електросекцій і дизель-поїздів на заводах; у разі заміни хоча б одного елемента колісної пари; при неясності клейм і знаків останнього повного огляду; у разі наявності пошкодження колісної пари у результаті аварійних випадків після зіткнення і сходу локомотива з рейок; після усунення допустимих вирубок волосовин, плен, неметалевих включень та інших дефектів осі.

Огляд або обстеження колісних пар мають за мету перевірити стан колісної пари, спрацювання елементів та міцність їх з’єднань, відповідність встановленим нормам допусків і зносів, виявити дефекти у колісній парі та у необхідних випадках усунути їх. Під час огляду та обстеження повинні використовуватися засоби вимірювальної вимірювальної техніки і спеціальний інструмент.

Обстеження колісних пар повинен виконуватися тільки у пунктах, що мають на це дозвіл Укрзалізниці, та особами, які одержали право на виконання цієї роботи.

При повному обстеженні колісної пари локомотивів на лівому торці осі ставляться знаки і клейма (рис. 10.3, а– на осі без торцевого упора,б– з торцевим упором). Правим рахується бік осі з клеймами і знаками, що відносяться до виготовлення осі.

 

Умовний номер заводу

або ремонтного пункту,

що виконував огляд колісної пари

Дата виконання повного огляду

 

Клеймо інспектора ВТК або инспектора УЗ

 

Контрольне коло

 

Умовний номер заводу

або ремонтного пункту,

що виконував огляд колісної пари

 

Дата виконання повного огляду

 

Клеймо інспектора ВТК або инспектора УЗ

 

Контрольне коло

 

 

Фото без опису

 

а)

 

 

 

Фото без опису

 

 

Рис. 10.3 Знаки і клейма на колісній парі локомотива про повне її обстеження

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень