Будова і ремонт тепловоза
Тема:
Маневрові тепловози
Маневро́вий локомоти́в — локомотив, призначений для маневрових робіт на станціях і під'їзних коліях, тобто для пересування вагонів станційними коліями, формування і розформування поїздів, подачі вагонів на ремонтні колії.
Загальні вимоги до маневрових локомотивів
При виконанні маневрів локомотив переважно працює в нестабільних режимах. При частих рушаннях з місця і розгонах необхідно аби локомотив мав велику зчіпну масу і велике тягове зусилля, тому маневрові локомотиви мають порівняно велику силу тяги і відповідно невисокі розрахункові швидкості тривалих режимів. Маневровий локомотив має забезпечувати максимально можливу швидкість руху (враховуючи умови безпеки), плавне гальмування, швидке реверсування, високий середньоексплуатаційний ККД і надійність. Керування маневровим локомотивом має бути простим і зручним.
Вимоги до потужності
Враховуючи зростання перевезення обсягів вантажів і збільшення маси поїздів, підвищуються вимоги до сили тяги і потужності маневрового локомотива. Особливо високу потужністю повинні мати маневрово-вивозні локомотиви, які, окрім маневрів на станціях, також передають состави на сусідні станції і вузли. До 1970-их років потужність дизельного двигуна маневрового локомотива становила 550—770 кВт. В 1980-ті роки розпочалася експлуатація локомотивів з потужністю двигуна 835—1040 кВт. Великовагові поїзди вивозяться маневрово-вивозними тепловозами потужністю 1540 кВт, в перспективі — створення тепловозів потужністю 2300 кВт.
Як маневровий локомотив інколи використовують магістральні тепловози, а також інші локомотиви, однак їхня ефективність неспівмірна з ефективністю спеціальних локомотивів, призначених для виконання маневрової роботи.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Завдання присилати на вайбер 0669797045