A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт електровоза

Дата: 03.12.2023 19:47
Кількість переглядів: 11

Тема: Технічне обслуговування електровоза ТО2

3 Технічне обслуговування то-2

 

Перед постановкою електровозів на технічне обслуговування ТО-2 прибула на електровозі локомотивна бригада або чергова локомо­тивна бригада зобов'язана зробити продувку гальмової магістралі, повітряних резервуарів і вологозбирачів і перевірити у встановленому порядку:

- роботу зарядного пристрою або розподільного щита (РІД);

- подачу піску під усі колісні пари;

- дію калориферного опалення, обігріву картерів компресорів, спускних кранів і вологозбирачів, перевірку дії аварійної і пневматичної схеми головних резервуарів (у холодну пору року);

- роботу гальмового, пневматичного обладнання і ЕПГ відповідно до вимог чинної інструкції з експлуатації гальм;

- роботу АЛСН радіостанції і швидкостемірів;

- з обох кабін роботу апаратів набору і скидання позицій;

- роботу струмоприймачів на підйом і опускання;

- роботу склообігріву і склоочисників;

- роботу освітлення, звукових і світлових сигналів;

- роботу (на слух) і нагрів підшипникових вузлів, доступних для контролю.

Про всі недоліки, що виявляються в шляху проходження і при пе­ревірці, локомотивна бригада зобов'язана зробити запис у журналі технічного стану локомотива форми ТУ-152.

При ТО-2 звернути особливу увагу на огляд відповідальних вузлів і деталей, що забезпечують безпеку руху, а також деталей, що характеризуються великою інтенсивністю відмовлень, підвищеним зношенням і ослабленням кріплення. Перелік таких деталей з указівкою характерних ушкоджень повинен матися в пункті технічного обслуго­вування.

Майстер пункту технічного обслуговування встановлює обсяг додаткових робіт при ТО-2 з урахуванням записів локомотивних бригад у журналі технічного стану електровоза ТУ-152 від попереднього ТО-2.

Начальники служб локомотивного господарства доріг установ­люють перелік додаткових робіт, що не можуть бути усунуті на ТО-2 (у залежності від оснащеності ПТОЛ), і порядок відправлення електровозів в основне депо для усунення несправності.

На основі аналізу відмовлень у роботі електровозів, а також сформованих умов експлуатації на ділянках їхнього обертання керівникам локомотивних відділів і депо дозволяється вносити доповнення дійсних Правил по виробництву ТО-2.

Додаткові роботи в зимовий час при виробництві ТО-2 установлюються з урахуванням чинної інструкції по роботі зимових умовах.

Механічне обладнання.

- Оглянути рами візків і кузова на предмет виявлення тріщин, ослаблення кріплень підвісних деталей і вузлів, стану зварних швів. На електровозах ЧС7 і ЧС8 особлива увага звернути на відсутність тріщин у щкворневих балках рам візків.

- На електровозах ЧС2 особливу увагу звернути на стан зварних швів під кронштейнами кузовних ресор і в місцях приварювання кронштей­нів гальмових циліндрів. На електровозах змінного струму переконати­ся у відсутності тріщин у місцях приварювання кронштейнів ванн біч­них опор (електровозів ЧС4) і кронштейнів кріплення до рами візка тяг міжвізкового з'єднання.

- Перевірити стан і кріплення нижніх кришок центрального шкворня.

- Зробити огляд колісних пар відповідно з чинною ''Инструкци­ей по формированию и содержанию колесных пар тяговою подвижно­го состава железных дорог колеи 1520 мм" ЦТ/4351.

- Оглянути тяговий редуктор і шарнірну муфту, карданного при­воду і переконатися у відсутності ослаблення болтів, що кріплять, течі мастила з порожнин зубцюватого редуктора, нагрівання опорних підшипників і підшипників малої шестерні, тріщин у корпусі редуктора й інших ушкоджень. При наявності течі з редуктора усунути причи­ну течі,перевірити рівень мастила в редукторі і довести його до норми.

- Перевірити стан поводка малої шестерні і кріплення гайки карданно­го вала, звернувши увагу на відсутність тріщин і ослаблення. Оглянути вузол підвіски тягового редуктора на відсутність тріщин. Перевірити кріплення кронштейнів і стан сайлент-блоків.

- Переконатися у відсутності ослаблення втулок, перевірити кріплення стопорних планок.

- Перевірити герметичність корпусів букс і кріплення кришок. Переконатися у відсутності ознак нагрівання буксових вузлів.

- Перевірити заземлюючі пристрої. Перевірити стан буксових направляючих, відсутність течі мастила зі стаканів, справність і кріплення маслозаправочних трубок. При наявності течі мастила зі стаканів перевірити рівень мастила, при необхідності додати.

- Оглянути міжвізкове з'єднання. Перевірити стан і кріплення де­талей. Оглянути вузли і деталі ресорного підвішування, перевірити їхнє кріплення, стан підвісок, балансирів, серег, буксових ресор. Переконатися у відсутності тріщин у листах, хомутах листових ресор і витках пружин, перевірити наявність шплінтів і гайок. Перевірити справність кріплення запобіжних пристроїв ресорного підвішування.

- Перевірити кріплення гідравлічних гасителів і їхніх цапф. Гідравлічні гасителі з течею замінити.

- Переконатися у відсутності тріщин у кронштейнах кріплення тягових двигунів.

- Перевірити стан і справність кріплення шляхоочисників, котушок прийомної системи АЛСН, деталей і вузлів гальмової важільної передачі, труб і наконечників для подачі піску і форсунок, а також запобіжних пристроїв. Переконатися у відсутності тріщин у кронштейнах піскових труб.

- Перевірити товщину гальмових колодок, правильність їхньої установки і кріплення. Сповзання гальмових колодок за зовнішню грань бандажа колісної пари більше 10 мм не допускається. Колодки товщиною менше 15 мм замінити. Після зміни гальмових колодок пе­ревірити і відрегулювати вихід штоків гальмових циліндрів.

- Перевірити правильність установки клинів кріплення гальмових ко­лодок. Клин повинен установлюватися зверху з постановкою валика, шайби і шплінта. Установка клина знизу не допускається.

- Зробити огляд автозчепного пристрою з метою виявлення тріщин, зламів і деформацій деталей.

- Перевірити стан і справність кріплення деталей розчіпного приводу, правильність кріплення валика підйомника і клина тягового хомута. На електровозах ЧС7 і ЧС8 перевірити справність дії механізму міжсекційних автозчеплень від саморозчеплення.

- Перевірити прилягання поглинаючого апарата до упорної плити і заднім упорним косинцям (упору).

- Перевірити роботу ручного гальма з обох кабін керування.

Тягові двигуни.

- Відкрити нижні оглядові колекторні люки, перевірити справ­ність кришок люків і їхніх ущільнень.

- Зробити огляд доступних місць щітково-колекторного апарата і пере­мичок. Перевірити кріплення траверси. При спрацьовуванні захисту в шляху проходження або запису локо­мотивної бригади зробити додатково перевірку тягових двигунів через верхні оглядові люки, а також огляд кабелів, що підводять.

- Усунути наслідку перекидань з проворотом траверси і якоря.

- Після огляду тягових двигунів щільно закрити оглядові люки і перевірити справність замикаючих пристроїв.

- Перевірити кріплення вентиляційних патрубків до повітроводу кузова.

- Перевірити опір ізоляції тягових двигунів і записати в журнал ТУ-152.

Допоміжні машини:

- Зробити огляд щітково-колекторного вузла допоміжних машин.

- Перевірити стан фундаментних основ, справність гумометалевих амортизаторів, сполучних муфт мотор-вентиляторів і допоміжного компресора, редукторів мотор-компресорів, приводів генераторів струму керування.

- Перевірити рівень мастила в картерах компресорів, при не­обхідності додати мастило.

Дахове обладнання.

- Перевірити кріплення основ струмоприймачів до опорних ізо­ляторів, відсутність тріщин в елементах верхньої і нижньої рам. Переконатися у відсутності деформації рам.

- Перевірити стан полозів, шарнірних з'єднань, шунтів, контактних на­кладок полозів струмоприймачів. Зробити підмазку полозів. При не­обхідності зробити запилювання накладок.Полози з відірваними, ослабілими або, що мають товщину 2,5 мм і менше мідними і металокерамічними накладками замінити. При викришуванні основного мастила СГС-0 понад 20% полоз замінити. вугільні вставки, зношені до контрольної риски, замінити.

- Оглянути ізолятори струмоприймача, видалити з їх забруднення, пе­ревірити стан повітряних труб, що підводять, і рукавів, механічного замка проти мимовільного підйому. Несправні, ненормально зношені деталі замінити.

Перевірити стан і кріплення пневматичного приводу.

- В зимовий час перевірити статичну характеристику струмоприймачів, у літню пору характеристику перевірити при зміні полозів або інших деталей і по запису машиніста. Перевірити роботу струмоприймачів з обох кабін керування на підйом і опускання.

- Оглянути струмопідводящі шини й опорні ізолятори і перевіри­ти їхнє кріплення. Оглянути вілітові розрядники, дроселі перешкодазатушувальних пристроїв, роз'єднувачі, заземлювач, антену радіозв'язку.

- Випустити повітря з резервуара, видалити конденсат і оглянути головний повітряний вимикач. Перевірити стан ізоляторів, рівень ріди­ни в гідрогасителі (гідроамортизаторі), стан контактів роз'єднувачів і блокувальних контактів.

- Зробити огляд трубопроводів, повітряних резервуарів і холо­дильників, перевірити їхнє кріплення і стан захисних чохлів.

- Перевірити роботу механізму жалюзі, оглянути через відкриті жалюзі пуско-гальмові резистори і теплові датчики до них, кріплення кришок вентиляторів обдува пуско-гальмових резисторів.

- Перевірити герметичність шлангів що підводять повітря і приводів жалюзі.

Електричні апарати.

- Головний груповий перемикач оглянути з підйомом дугогасних камер, при цьому перевірити стан і кріплення кабелів, що підводять, і перемичок, кулачкових шайб, силових контактів, дугогасних камер, шунтів.

- Перевірити стан і кріплення проводів електромагнітних вентилів, що підводять, приводу головного перемикача.

- Перевірити чіткість роботи електромагнітних вентилів приводу і відсутність витоків повітря. Несправності усунути. В випадку зміни шайб силових контактів і інших деталей контакторних елементів пе­ревірити розгорнення.

- На електровозах ЧС4 і ЧС8 зняти дугогасні камери перемикача ступіней, оглянути і при необхідності зачистити контакти. Оглянути резистори і перевірити кріплення шин, що підводять, пра­ктичність установки і стан стаканів натискних пружин контакторів потужності.

Перевірити роботу перемикача і цілісність запобіжної мембрани шукача.

- В електромагнітних і електропневматичних контакторів перевірити стан і кріплення кабелів, що підводять, шунтів, силових контактів дугогасних камер і місткових контактів. При виявленні оплавлень на силових і блокувальних контактах останні зачистити. При значному ушкодженні замінити контакти.

- В зимовий час зробити огляд розеток, штепсельних з'єднань і контактора, призначених для електричного обігріву вагонів. Зробити вимір опору ізоляції кола обігріву з оцінкою в журналі форми ТУ-152.

- Оглянути проміжний контролер, перевірити люфт головного барабана, стан пневматичного приводу. Перевірити роботу проміжного контролера (час повороту головного барабана з 42-й позиції до нуля повинен бути від 14 до 20с).

Тяговий трансформатор.

- При огляді тягового трансформатора перевірити рівень масла в розширювальному баці, переконатися у відсутності течі масла в баці і з'єднаннях трубопроводів масляної системи. Перевірити стан реагентів повітроочищувача. Переконатися у відсутності спучувань бака тягового трансформатора.

- При спрацьовуванні реле Бухгольца (при перевірці газ запа­люється) електровоз повинен бути усунений від експлуатації для ревізії тягового трансформатора з вийманням магнітного стержня (керна). При спрацьовуванні (разом або окремо) реле 008 максимального струмового захисту або реле 009 диференціального струмового захисту зро­бити комплекс перевірок для того, щоб переконатися в справності трансформатора, знайти й усунути ушкодження в силовому колі або переконатися в помилковому спрацьовуванні захисту.

Акумуляторні батареї.

- Огляд акумуляторної батареї зробити відповідно до чинної тех­нологічної інструкції на деповський ремонт лужних нікель-кадмієвих акумуляторних батарей е.р.с., розробленої ПКБ ЦТ.

- При виявленні інтенсивного википання електроліту в більшій частині елементів зробити настроювання розподільного щита (зарядно­го пристрою).

Гальмове і пневматичне обладнання.

- Оглянути прилади і трубопроводи, переконатися в наявності пломб у встановлених місцях.

- Перевірити дія гальмового пневматичного обладнання і ЕПГ відповідно до Інструкції з технічного обслуговування, ремонту та ви­пробування гальмового обладнання локомотивів і моторвагонного ру­хомого складу.

Автоматична локомотивна сигналізація, автостоп, радіозв'язок, швидкостеміри.

 

- Перевірити роботу АЛСН, автостопа і поїзного радіозв'язку відповідно до чинних інструкцій Укрзалізниці.

- Перевірити стан шарнірних з'єднань у горизонтальному і вер­тикальному валах приводу швидкостеміра. Оглянути кріплення черв'ячного і кутового редуктора. Ослабші болти і хомути закріпити.

- Зробити заміну швидкостемірів по запису машиніста в журналі ТУ-152 і за результатами огляду.

Завдання на дистанційне навчання

Прочитати, законспектувати і вивчити матеріал.

Конспект прислати і індивідуальні консультацій на вайбер 06679797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень