A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

гальма рухомого складу

Дата: 06.10.2023 20:00
Кількість переглядів: 139

Тема: Порядок зміни кабін керування на локомотивах

4. Порядок зміни кабін керування на локомотивах і переключення гальмівного обладнання

4.1. На локомотивах, не обладнаних блокувальним пристроєм № 367, у неробочих кабінах комбінований кран та роз'єднувальний кран на повітропроводі від крана допоміжного гальма № 254до гальмівних циліндрів мають бути перекриті. Роз'єднувальні крани на постачальному повітропроводі, повітропроводі від повітророзподільника до крана № 254 і роз'єднувальний кран на повітропроводі від ГМ до швидкостеміра на всіх локомотивах мають бути відкриті, а їх ручки запломбовані. На електровозах серії ЧС роз'єднувапьний кран на повітропроводі від крана № 254 до гальмівних циліндрів повинен бути відкритий. Ручка крана машиніста має знаходитися в положенні екстреного чи службового гальмування (при наявності пристрою екстреної зупинки).

4.2. При зміні локомотивної бригади кабіни керування має бути виконаний такий порядок робіт: 4.2.1. У залишеній кабіні керування, яка не має блокувального пристрою № 367, або при наявності блокування гальм №267 машиніст повинен:

- перед тим, як вийти з кабіни, провести екстрене гальмування краном машиніста. Після повного розрядження магістралі ручку комбінованого крана слід перевести в положення подвійної тяги, а при наявності блокування гальм №267 повернути його ключ та вийняти із гнізда;

- ручку крана № 254 перевести в останнє гальмівне положення і після наповнення гальмівних циліндрів до повного тиску перекрити роз'єднувальний кран на повітропроводі до гальмівних циліндрів (на електровозах серії ЧС роз'єднувальний кран не перекривати). На електровозах ЧС, які обслуговує один машиніст, ручку крана № 254 необхідно залишити в поїзному положенні, перед виходом з кабіни машиніст повинен переконатись у наповненні гальмівних циліндрів до повного тиску;

- при наявності ЕПГ треба вимкнути джерело електричного живлення цього тормоза та ЕПК автостопа;

- перед виходом з кабіни переконатися за манометром у наповненні ГЦ до повного тиску та відсутності явного зниження тиску в гальмівних циліндрах (допускається зниження тиску ГЦ не більше 0,2 кгс/см2 за 1 хв);

Після переходу в робочу кабіну машиніст повинен:

  • відкрити роз'єднувальний кран на повітропроводі до ГЦ від крана № 254;

  • перевести ручку крана машиніста (РКМ) із гальмівного положення в поїзне, а при наявності блокування гальм №267 – вставити ключ у гніздо та повернути його;

  • коли зрівнювальний резервуар зарядиться до тиску 5,0 кгс/см2, відкрити комбінований кран, поставити його ручку вертикально вверх;

  • перевести ручку крана № 254 у поїзне положення. Перевірити по манометру ГЦ роботу цього крану на відпускання та наповнення ГЦ.

4.2.2. У залишеній кабіні керування, яка обладнана блокувальним пристроєм № 367 чи ПБГ, машиніст повинен:

- при наявності ЕПГ відімкнути джерело електричного живлення цього гальма, вимкнути ЕПК автостопа;

- перед тим, як піти з кабіни, виконати екстрене гальмування краном машиніста і розрядити ГМ до нуля;

- ручку крана допоміжного гальма перевести в останнє гальмівне положення та зафіксувати її запобіжним пристроєм. Коли в ГЦ встановиться повний тиск, перевести ключ блокувального пристрою №367 з нижнього положення у верхнє і вийняти його (вилучити ключ ПБГ);

- переконатися у відсутності недопустимого зниження тиску в ГЦ (допускається зниження тиску ГЦ не більше 0,2 кгс/см2 за 1 хв).

Після переходу в робочу кабіну машиніст повинен вставити ключ у блокувальний пристрій і повернути його вниз. Після цього перевести РКМ у поїзне положення, зарядити гальмівну мережу до встановленого тиску. Ручки комбінованих кранів в неробочій і робочій кабінах повинна знаходитись у вертикальному (поїзному) положенні.

 

4.3. Помічник машиніста під час переходу машиніста в робочу кабіну повинен знаходитись у залишеній кабіні та за манометрами ГМ і ГЦ контролювати ввімкнення гальма в робочій кабіні. На локомотивах, де привод ручного гальма знаходиться в машинному відділенні помічник машиніста під час переходу машиніста в робочу кабіну повинен знаходитись біля приводу цього гальма та контролювати тиск в ГЦ по манометру.

У випадку самовільного відпускання гальма локомотива помічник повинен привести в дію ручне гальмо, а на локомотиві, який не має блокувального пристрою № 367, відкрити роз'єднувальний кран на повітропроводі від крана № 254 до гальмівних циліндрів. На локомотивах, які мають привод ручного гальма тільки в одній кабіні, помічник машиніста під час переходу машиніста в робочу кабіну повинен знаходитися в кабіні, що має цей привод. На електровозах серії ЧС помічник машиніста перед виходом із неробочої кабіни повинен перевести ручку крана № 254 в поїзне положення. Після причеплення локомотива до состава перебування помічника машиніста в залишеній кабіні непотрібне.

4.4. Після закінчення всіх операцій з переходу в робочу кабі ну машиніст зобов'язаний:

  • до приведення локомотива в рух перевірити за манометром ГЦ роботу допоміжного гальма, виконавши повне відпускання і гальмування до повного тиску ГЦ. Ця перевірка може бути сумісна із зарядженням гальмівної мережі до встановленого тиску

  • після приведення локомотива в рух перевірити дію допо міжного гальма при швидкості руху 3—5 км/год до одержання початкового гальмівного ефекту та зупинки локомотива.

Аналогічні перевірки допоміжного гальма слід виконувати після приймання локомотива, а також відчеплення його від состава. Відчеплення локомотива від состава та його від’їзд вважається , як перевірка дії допоміжного гальма.

Мінімальний час переходу локомотивної бригади з кабіни в кабіну локомотива встановлює начальник депо у місцевій інструкції.

4.5 На локомотивах, які обладнані кнами машиніста з дистанційним управлінням , порядок зміни кабіни управління виконувати згідно інструкції по їх експлуатації.

 

Завдання на дистанційне навчання:

1. законспектувати, вивчити.

Консультації і питання по вайберу 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень