A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова рухомого складу

Дата: 23.10.2022 20:08
Кількість переглядів: 106

Тема:

Будова головного генератора тепловоза

Тема лекції : Тяговий генератор тепловоза ЧМЕ3

 

Мета: ознайомити учнів з будовою та конструктивними особливостями тягового генератора TD-802. Удосконалювати вміння логічно мислити. Виховувати інтерес до знань.

План.

1. Призначення тягового генератора.

2.  Основні частини тягового генератора.

3. Будова станини  тягового генератора.

4. Будова  полюсів тягового генератора.

5. Будова  колектора  тягового генератора.

6. Будова підшипникового щита тягового генератора.

7. Будова щіткотримача.

 

Тяговий генератор. Встановлений на тепловозах генератор, який є десятиполюсною машиною постійного струму з незалежним збудженням і самовентиляцією, складається з станини, головних і додаткових полюсів, підшипникового і заднього щитів, якоря і щіткотримачів із щітками.

Станина 9 (рис. 101, а і б) являє собою циліндр діаметром 1470 мм з товщиною стінок 51 мм. Вона є частиною магнітопроводу машини і тому виготовлена ??зі сталі з хорошою магнітною провідністю. Для монтажу генератора на рамі дизеля з обох сторін станини приварені лапи 28 і втулки 27 з різьбою під болти. Отвори в лапах використовуються при транспортуванні генератора на ремонтах. До станини приварені також вісім кронштейнів 25 для кріплення заднього щита 2.

На станині укріплені десять головних 7 і десять додаткових 24 полюсів. Кожен полюс закріплений двома болтами 33 (М24) (рис. 101, б), під головки яких поставлені пружинні розрізні шайби. Для зменшення вихрових струмів сердечник 35 головного полюса набрано з 246 аркушів електротехнічної сталі товщиною 1 мм, ізольованих один від одного лаком. По кінцях пакета поставлені сталеві пластини 36 товщиною 16 мм. Листи сердечника разом з пластинами спресовані і стягнуті чотирма заклепками 37 діаметром 16 мм. Кінці заклепок приварені до пластин 36, для чого отвори під заклепки з зовнішньої сторони пластин роззенковані. У центральний отвір сердечника запресований сталевий циліндричний стержень 34 діаметром 50 мм з двома різьбовими отворами під кріпильні болти. Частина сердечника з боку, зверненої до якоря, розширена, утворюючи полюсний наконечник, який забезпечує кращий розподіл магнітного потоку по поверхні якоря, а також служить упором для котушок.

Кожен полюс має дві котушки. Котушка 32 пускової обмотки, призначеної для створення основного магнітного потоку при пуску дизеля, виконана з чотирьох витків смугової міді, ізольованих один від одного. Котушка 31 незалежної обмотки, що створює магнітний потік при роботі генератора під навантаженням, має 63,5 витка мідного ізольованого проводу прямокутного перерізу. Котушки пускової обмотки з'єднані перемичками зі смугової міді, а котушки незалежної обмотки - перемичками з багатожильного мідного дроту. У кожній з обмоток з'єднання котушок виконано так, що полярність полюсів чергується (за північним полюсом слідує південний і т. д.).

Додатковий полюс (рис. 101, г) також є електромагнітом, що складається з сердечника і котушки. Сердечник 39 додаткового полюса виструганий з сталевого листа і звужений в сторону якоря. Він має два різьбових отвори д під кріпильні болти і чотири поздовжніх паза г (по два з кожного боку) для кріплення котушки. Котушка 38 додаткового полюса має 9,5 витка смугової міді, намотаних в два шари. По торцях котушки припаяні її виводи 40. При складанні додаткового полюса кріплення котушки забезпечується заливкою ізоляційної маси між котушкою і сердечником. Магнітний потік, створюваний додатковими полюсами, зменшує іскріння під щітками під час роботи генератора, тобто покращує комутацію машини.

Між полюсами розміщений якір генератора, який слугує для укладання провідників, в яких наводиться електрорушійна сила (е.р.с.). Якір складається з зварного корпусу з коротким валом, сердечника, обмотки і колектора. Вал 16 (рис. 101, а) запресований в маточину 21, з'єднану вісьмома ребрами зі сталевим барабаном 8. На барабані розміщений сердечник 23, набраний з 465 аркушів електротехнічної сталі товщиною 0,5 мм і восьми сталевих листів товщиною 2 мм, розташованих по краях. Листи ізольовані один від одного лаком. В кожному аркуші зроблені 135 пазів для укладання обмотки якоря і 72 вентиляційних отвори діаметром 35 мм, розташовані по двох колах. При складанні листи сердечника напресовують на шпонку до упору в задній обмоткотримач 5 - сталеве кільце, поєднане 32 приварними ребрами з барабаном. У зібраному вигляді сердечник утримується відлитою з сталі передньою натискною шайбою 22, яка напресована на барабан і додатково застопорена кільцем.

У пазах сердечника покладена петлева обмотка якоря 1, що складається з 135 котушок. Кожна котушка (рис. 102, а і б) складається з трьох одновиткового секцій. Отже, обмотка якоря має 405 витків, причому кожен виток виконаний у вигляді двох мідних ізольованих стрижнів 2 прямокутного перетину, розташованих один над одним. Котушка додатково ізолюється склострічкою 3. У кожен паз спочатку укладають активну сторону В однієї котушки, а поверх неї - активну сторону А іншої. Таким чином, всі котушки розміщені в 135 пазах. На дно паза і між котушками ставлять ізоляційні прокладки 4 і 7. Сторони обох котушок відокремлені від сердечника 6 пазовою ізоляцією 5.

 

Завдання на дистанційне навчання:

Знайти матеріал по темі в інтернеті, законспектувати, вивчити.

 

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень