Автогальма
тема:
Дія крана 254
Принцип дії
Кран забезпечує два вигляду робіт: незалежне управління гальмами локомотива і повторитель ВР. Шість положень ручки крана забезпечують наступний стан гальма:
I. Отпуськ гальма локомотива незалежне від гальм складу
II. Поездное
III, IV, V, VI. Гальмівне
Малюнок 2. Принцип роботи крана допоміжного гальма усл. №254
Для гальмування локомотива ручка крана переміщається в одне з гальмівних положень. При цьому склянка 1 угвинчується в кришку і стискає пружину 2. Верхній поршень 3 опускається, впираючись в нижній поршень 5, який віджимає клапан 9 від сідла. Повітря з живлячої магістралі по каналах ГР і Т поступає до гальмівних циліндрів, а по каналу 8 - в порожнину 7 під поршнем 5. Як тільки сила тиску повітря на поршень 5 знизу подолає зусилля пружини 2, клапан 9 під дією пружини 10 впреться в нижнє сідло.
Кожній величині стиснення пружини 2 відповідає певна величина тиску в ТЦ незалежно від їх густини. Граничний тиск в циліндрах регулюється зміною стиснення пружини 2 в VI положенні ручки.
Під час відпуску гальма ручку крана переводять за годинниковою стрілкою, склянка вигвинчується з кришки і сила стиснення пружини 2 меншає. Під тиском повітря з боку порожнини 7 поршень 5 підіймається і повітря з гальмівних циліндрів Т і АТ йде в атмосферу.
При гальмуванні краном машиніста повітря поступає по каналу ВР від воздухораспределителя в порожнині 14, 18 і через калібрований отвір 20 діаметром 0,8 мм - в порожнину 4 і камеру К. Поршень 5 опускається, віджимає клапан 9 від сідла і повідомляє живлячу магістраль ГР з гальмівними циліндрами Т доти, поки тиск в порожнинах 7 і 4 не порівняються.
Для відпуску гальма локомотива під час гальмування поїзда ручку крана переміщують в перше положення. Клапан 12 віджимається від сідла і повітря з порожнини 18 по каналах 13 і Ат виходить в атмосферу. Поршень 15 переміщається вгору і перекриває отвір 17 в каналі 16, роз'єднуючи порожнини 14 і 18. З порожнини 4 і камери До через калібрований отвір 20 повітря виходить в атмосферу, поршень 5 переміщається вгору і канал Т повідомляється з каналом Ат.
При відпущенні ручки крана, вона під дією пружини 11 автоматично переміщається з I положення у II.
Якщо відпуск гальма здійснюється краном машиніста, то через воздухораспределитель локомотива повітря з порожнини 14 по каналу 16 виходить в атмосферу. Поршень 15 під зусиллям пружини 19 опускається, внаслідок чого порожнини 18 і 14 сполучаються між собою. Кран знов готовий до спільної роботи з воздухораспределителем локомотива.
https://www.youtube.com/watch?v=_2sKdsk89uA
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити матеріал.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045