управління та технічне обслуговування електровоза
Тема: Охорона праці при явці на роботу помічника машиніста електровоза
2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ
2.1. Перед кожним рейсом локомотивна бригада повинна проходити передрейсовий медичний огляд.
2.2. Отримайте від чергового по депо або машиніста, який здає Вам електровоз в пункті зміни локомотивних бригад комплект ключів і реверсивну рукоятку.
2.3. Приймання електровоза проводити у спеціально відведених місцях.
2.4. Перед прийманням впевнитися, що електровоз загальмований або під передні колісні пари з протилежних сторін підкладені гальмівні башмаки і що електровоз не може самостійно прийти в рух.
2.5. Перевірити наявність і працездатність всіх блокуючих пристроїв, шляхом спрацювання їх контактів.
Забороняється експлуатація електровоза з несправними або відсутніми блокуючими пристроями.
2.6. При прийманні електровоза перевірити наявність діелектричних рукавиць, та штампу проведеного випробовування на них. Користуватись діелектричними рукавицями термін придатності яких закінчився забороняється.
При огляді діелектричних рукавиць зверніть увагу на відсутність видимих механічних пошкоджень, проколів шляхом скручуванні їх в сторону пальців.
2.7. Перед ліквідацією несправностей приладів і пропуску повітря в
з’єднаннях, апаратах і резервуарах, які знаходяться під тиском, попередньо відключити їх і випустити стиснуте повітря. Забороняється відкривати і закривати вентилі і крани ударами молотка або інших предметів.
Перед випробуванням гальм машиніст повинен попередити помічника, впевнитись в відсутності людей під локомотивом перевірити чи не виконуються які-небудь роботи пов’язані з оглядом або ремонтом автогальм і важільної передачі і перевірити включення гальмівних приладів.
2.8. Перед тим, як підняти струмоприймачі машиніст повідомляє про це помічника, і вони разом повинні впевнитись в тому що:
- у ВВК і кузові немає людей;
- закриті двері і встановлені щити ВВК;
- закриті кришки підкузовних шухляд, сходи і хвіртки технологічних площадок для виходу на дах, колекторні люки машин;
- прибрані сторонні предмети: матеріали, інструмент, запчастини та ін.;
- з машин, що ремонтувалися, і апаратів зняті тимчасові приєднання і заземлення;
- машини, апарати і прилади готові до пуску і роботи;
- складні сходи складені, закриті (заблоковані) люки для виходу на дах електровоза;
- головний вимикач відключений і рукоятка контролера знаходяться на нульовій позиції;
- дахові чи головні роз’єднувачі на електровозі включені;
- люди знаходяться в безпечній зоні.
Після цього машиніст повинен голосно оголосити "Піднімаю струмоприймачі", подати сповіщувальний звуковий сигнал і підняти струмоприймачі способами, передбаченими схемами електрорухомого складу.
2.9. При виконанні робіт необхідно мати при собі документи:
машиністу: права керування локомотивом, посвідчення особи, з перевірки знань з питань електробезпеки, пожежної безпеки та охорони праці, технічний формуляр, службовий формуляр машиніста, талон попередження по охороні праці; талон попередження по безпеці руху, посвідчення класу машиніста;
помічнику машиніста: посвідчення помічника машиніста, посвідчення особи, з перевірки знань з питань електробезпеки, пожежної безпеки та охорони праці, технічний формуляр, службовий формуляр помічника машиніста, талон попередження по охороні праці; талон попередження з безпеки руху.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити матеріал
Питання і консультації на вайбер 06697987045