A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

ПТЕ та інструкції

Дата: 14.05.2023 20:25
Кількість переглядів: 22

тема:

обов'язки машиніста та його помічника під час ведення поїзда

Під час ведення поїзда машиніст і його помічник зобов'язані:

- стежити за вільністю колії, сигналами, сигнальними покажчиками та знаками, виконувати їх вимоги і повторювати один одному всі сигнали, що подаються світлофорами, сигнали зупинки та зменшення швидкості, що подаються з колії і поїзда;

- стежити за станом і цілісністю поїзда, а на електрифікованих ділянках, крім того, і за станом контактної мережі;

- спостерігати за показаннями приладів, що контролюють безперебійність та безпеку роботи локомотива та спеціального самохідного рухомого складу;

- забезпечувати раціональне використання потужності локомотива при економному витрачанні електроенергії і палива;

- при вході на станцію та проходженні по станційних коліях подавати встановлені сигнали, стежити за стрілочним вказівниками за правильністю маршруту, за вільністю колії та сигналами, що подаються працівниками станції, а також за рухом поїздів і маневровими переміщеннями на суміжних коліях, негайно вживаючи заходів до зупинки при загрозі безпеки руху.

Після зупинки поїзда на станції, якщо в ньому виявлені які-небудь несправності, машиніст зобов'язаний негайно доповісти про це черговому по станції, а на ділянках, обладнаних диспетчерською централізацією, - поїзного диспетчера.

При необхідності зупинки на станції машиніст зобов'язаний зупинити поїзд, не проїжджаючи вихідного світлофора (при його відсутності - граничного стовпчика) колії приймання. При цьому локомотив вантажного поїзда має бути зупинений біля вихідного сигналу (при його відсутності - у граничного стовпчика). Не доїжджаючи до них, машиніст може зупинити поїзд тільки, якщо переконається через чергового по станції по поїзного радіозв'язку, що весь состав встановлений в межах корисної довжини колії приймання.

У випадках виявлення на шляху прямування несправності світлофорів автоблокування, пошкодження колії, контактної мережі та інших споруд і пристроїв, несправності в поїздах, що прямують суміжними коліями, машиніст зобов'язаний повідомити про це чергового по найближчій станції або поїзного диспетчера. При наявності поїзного радіозв'язку повідомлення про ці несправності машиніст повинен передати по радіо черговому по найближчій станції або поїзного диспетчера, а при необхідності і машиністу поїзда, що прямує по суміжній колії.

2. Як осігналізіруются поїзди, що прямують по одноколійній і по двоколійному перегоні.(ІСІ п.86-94)

86. Голова поїзда під час руху на одноколійних і по правильному залізничною колією на двоколійних ділянках позначається: вдень - одним прозоро-білим вогнем прожектора; вночі додатково позначається двома прозоро-білими вогнями ліхтарів біля буферного бруса (рис. 188).

Мал. 188

Голова поїзда під час руху по неправильному залізничною колією позначається: вдень і вночі - червоним вогнем ліхтаря з лівого боку, з правого боку - прозоро-білим вогнем ліхтаря (рис. 189).

Мал. 189

На локомотиві, наступного в голові поїзда або без вагонів, мотор-вагонному поїзді, при русі по залізничних коліях загального користування на одноколійних і по правильному і неправильному залізничною колією на двоколійних ділянках вдень і вночі потрібно включити сигнальний прозоро-білий вогонь прожектора. Голова мотор-вагонного поїзда вночі може позначатися і одним прозоро-білим вогнем прожектора.

87. Голова вантажного поїзда при русі вагонами вперед на одноколійних і по правильному залізничною колією на двоколійних ділянках днем сигналів не позначається, вночі позначається прозоро-білим вогнем ліхтаря біля буферного бруса (рис. 190).

Мал. 190

При русі вагонами вперед по неправильному залізничною колією голова вантажного поїзда позначається: вдень - розгорнутим червоним прапором, показуваним з лівого боку супроводжуючим поїзд працівником, який перебуває на передній перехідній площадці; вночі - прозоро-білим вогнем ліхтаря біля буферного бруса і червоним вогнем ручного ліхтаря, показуваним з лівого боку супроводжуючим поїзд працівником (рис. 191).

88. Хвіст поїзда при русі на одноколійних і по правильному і неправильному залізничною колією на двоколійних ділянках позначається:

1) вантажного і вантажопасажирського вдень і вночі - червоним диском зі світлоповертачем у буферного бруса з правого боку (рис. 192);

2) пасажирського і поштово-багажного вдень і вночі - трьома червоними вогнями (рис. 193).

Мал. 191

 

Мал. 192 Рис. 193

Локомотив, який перебуває в хвості вантажного поїзда, а також локомотив, наступний без вагонів, ззаду позначаються: вдень і вночі - червоним вогнем ліхтаря біля буферного бруса з правого боку (рис. 194).

Мал. 194

Порядок позначення сигналами поїздів під час руху вагонами вперед і не супроводжуваних упорядником, що забезпечує при цьому безпеку руху поїздів та безпеку працівників організацій залізничного транспорту, встановлюється власником залізничної колії незагального користування.

На залізничних коліях незагального користування спеціалізовані поїзди (вертушки), які звертаються на відкритих гірських розробках при русі на одноколійних, двоколійних і багатоколійних ділянках при русі локомотивом вперед і вагонами вперед позначаються:

1) голова поїзда:

вдень - локомотив сигналів не позначається, а вагон позначається диском червоного кольору біля буферного бруса вагона з правого боку (ріс.195);

вночі - двома прозоро-білими вогнями ліхтарів біля буферного бруса локомотива (рис. 188) або одним прозоро-білим вогнем біля буферного бруса вагона з правого боку, при цьому головний вагон доповнюється пристроєм звукової сигналізації;

Мал. 195 Ріс.196

2) хвіст поїзда:

вдень - диском червоного кольору біля буферного бруса вагона з правого боку
 (Рис. 196), локомотив в хвості поїзда сигналів не позначається;

вночі - одним прозоро-білим вогнем ліхтаря на буферному брусі вагона з правого боку (рис. 197) або двома червоними вогнями на буферному брусі локомотива (рис. 198).

 

Мал. 197 Рис. 198

89. підштовхує локомотив і спеціальний самохідний залізничний рухомий склад позначаються сигналами так само, як і локомотив без вагонів.

Підштовхує локомотив і господарчий поїзд при поверненні з двоколійного перегону по неправильній залізничною колією назад на залізничну станцію відправлення позначаються сигналами прямування неправильною залізничною колією.

90. У разі розриву на перегоні вантажного поїзда хвіст частини поїзда, що відправляється на залізничну станцію, позначається: вдень - розгорнутим жовтим прапором біля буферного бруса з правого боку; вночі - жовтим вогнем ліхтаря (рис. 199).

Остання прибирають частину поїзда позначається так само, як хвіст вантажного поїзда.

Мал. 199

91. Потяги на багатоколійних ділянках позначаються так само, як на одноколійних і двоколійних в залежності від встановленого порядку руху по одному або іншому залізничній колії багатоколійного ділянки.

92. Снегоочиститель при русі на одноколійних і по правильному залізничною колією на двоколійних ділянках позначається:

1) якщо в голові снігоочисник:

вдень - два жовтих розгорнутих прапора на бічних гаках;

вночі - два жовті вогні бічних ліхтарів, а в бік локомотива - два прозоро-білих контрольних вогню (рис. 200);

Мал. 200

2) якщо в голові локомотив:

вдень - два жовтих розгорнутих прапора у буферних ліхтарів;

вночі - два жовті вогні буферних ліхтарів (рис. 201).

Хвіст снігоочисника позначається як хвіст одиночного локомотива.

93. Снігоочисники при русі їх в голові неправильною залізничною колією на двоколійних ділянках позначаються:

вдень - два жовтих розгорнутих прапора і червоний розгорнутий прапор під жовтим зліва на бічних гаках;

вночі - відповідно два жовтих і один червоний вогні ліхтарів, а в бік локомотива - три прозоро-білих контрольних вогню (рис 202).

Якщо в голові локомотив, то він позначається так само, як снігоочисник при русі в голові (рис. 202).

Мал. 201

рис 202

94. Локомотив під час маневрових переміщень, в тому числі під час прямування до складу і від складу поїзда, вночі повинен мати по одному прозоро-білому вогню попереду і ззаду на буферних брусах з боку основного пульта управління локомотивом.

3. Порядок відправлення і прямування господарських поїздів і механізмів на перегонах, закритих для виконання робіт на шляхах і спорудах.(ІДП додаток №8 п.1-10)

Після звільнення перегону від графікових поїздів наказом ДНЦ шлях закривається для проведення ремонтних робіт. Машиністу кожної госп. одиниці видається дозвіл на бланку білого кольору з червоною смугою по діагоналі (ф. ДУ-64), в якому вказується км початкової зупинки, керівник робіт і порядок повернення з перегону.

Перший поїзд прямує з установленою швидкістю, наступні зі швидкістю не більше 20 км / год, (а на ж. Д. Шляхах незагального пользованія- не більше 15км / год) на відстані не менше 1 км один від одного.

Якщо за технологією робіт потрібно відправлення зустрічних госп. одиниць, то в місцях їх зупинки встановлюються червоні щити під охороною сигналістів (на відстані. мінімум 1 км один від одного)

Після зупинки госп. одиниць у червоних щитів машиністи доповідають один одному про подальші пересування.

Дотримання до червоних щитів проводиться з скоростьюне більш 20км / год, а на ж. д. шляхах незагального пользованія- не більше 15км / год

При АБ за останнім графікових поїздом дозволяється відправляти госп. одиниці за сигналами автоблокування до закриття перегону.

Машиністам видається попередження, в якому вказується км початкової зупинки

Бланки білого кольору з червоною смугою по діагоналі (ф. ДУ-64) вручаються машиністам керівником робіт на перегоні з відміткою №пріказа ДНЦ про закриття перегону

При ПАБ або ЕЖС на великих за часом ходу перегонах за останнім вантажним поїздом, але не раніше, ніж через 5 хвилин, дозволяється відправити госп. поїзд по бланку білого кольору з червоною смугою по діагоналі (ф. ДУ-64) до закриття перегону з видачею попередження, в якому вказується, що рух слідом за поїздом, швидкість не більше 20 км / год.

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати і вивчити матеріал.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень