A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Управління та технічне обслуговування тепловоза

Дата: 22.10.2023 20:30
Кількість переглядів: 79

Тема: Протипожежна безпека на тепловозі

8 Охорона праці. Безпека та протипожежні заходи на локомотиві

 

При проектування локомотивів типовими вимогами по техніці безпеки і виробничій санітарії передбачені необхідність огородження небезпечних обертаючих частин машин, механізмів; розробка і введення надійних заходів щодо захисту обслуговуючого персоналу від пилу, пари, газу, шуму, вібрацій, пораження електричним струмом; створення нормальних санітарно-гігієнічних умов в кабінах локомотивів; примінення сучасних засобів технічної естетики і научної організації праці.

Фото без описуПри проектуванні та побудові магістральних і маневрових локомотивів кабіни машиністів обладнують опаленням з терморегуляцією, механічною вентиляцією і приладами для кондиціонерування повітря;приладами природнього і штучного освітлення; приладами, які забезпечуючими хорошу видиміть з локомотивів колії та видимих сигналів, а також чуткість звукових сигналів при любих погодних умовах. На магістральних локомотивах передбачають санітарні вузли, умивальники з підігрівом води, шафи для зберігання одягу і продуктів харчування, електропідігрівачі для їжі і питної води, аптечки з медикаментами.

При обслуговуванні та ремонті тепловозів, необхідно проявляти велику увагу і обережність, та як локомотив є зоною підвищеної небезпеки.

Перед пуском дизеля слід перевірити стан вузлів дизеля і допоміжного обладнання, прибрати інструменти і пристрої, перевірити укладку половиць. Забороняється запускати дизелі на багатосекційних тепловозах при одночасно включених кнопках «Паливний насос» на пультах обох секцій, забороняється при працюючій силовій установці виконувати які-небудь монтажні й демонтажні роботи на локомотиві біля обертаючих деталей, входити в дизельне приміщення тепловоза при роботі дизеля на 15-й позиції, відкривати люки картера дизеля відразу ж після зупинки дизеля без витримки не менш 10-15 хв. Перед оглядом дизеля, допоміжного устаткування й електроустаткування необхідно

знеструмити всі електричні ланцюги, виключити рубильник акумуляторної батареї.

Забороняється розкривати й ремонтувати електричні прилади й апарати, що

перебувають під напругою. Установка й приєднання проводів до затискачів автоматичних вимикачів, електричних апаратів і машин, їхній огляд, а також заміна запобіжників, що вийшли з ладу, виконується при знеструмлених ланцюгах.

Забороняється підніматися на дах тепловоза на електрифікованих ділянках (при знаходженні під напругою контактного проводу).

У випадку якщо на одній із секцій тепловоза дизель не працює й вона пересувається іншою секцією, постійно з'єднаної з нею, на непрацюючій секції потрібно вжити наступних заходів безпеки:

  • головна й реверсивна рукоятки контролера повинні бути в нульовому положенні, кнопки пульта керування, за винятком кнопок висвітлення, —відключені;

  • вимикачі тягових електродвигунів повинні перебувати у відключеному положенні.

При зовнішньому огляді секцій холодильника привод жалюзі повинен стояти на засувці. Забороняється відкривати монтажні люки шахти холодильника й заходити в шахту при працюючому вентиляторі. Огляд тягових електродвигунів, тягового генератора й допоміжних електричних машин і зняття їхніх люків повинен відбуватися при зупиненому дизелі й тепловозі. Паливо, що накопичується у відсіках паливних насосів дизелів, необхідно видаляти за допомогою спеціальних шприців. Після набору палива пробки баків щільно закриваються. Не допускається влучення мастильних матеріалів, палива й води на мостини.

Фото без описуТепловоз необхідно підтримувати в чистоті, то що бруд, що накопичується у важкодоступних місцях на тепловозі вбирає мастила і тому стає причиною пожежі. При появі пожежі необхідно зупинити дизель, загальмувати тепловоз. Гасіння пожежі виконується вогнегасниками, піском та системою протипожежної установки. Вогнегасники та відра з піском розташовані в спеціально призначених місцях. Протипожежне обладнання тепловоза складається з повітряної установки і системи автоматичної пожежної сигналізації для визначення пожежі і сигналізації про це звуковими і світовими ами локомотивній бригаді.

Протипожежне обладання тепловоза складається из воздухопінної установки, переносних вогнегасників и систе­ми автоматичної пожежної сигнализації для виявлення пожежі и сигнализации звуковыми и световыми сиг­налами . Система автоматичної сигнализації складається из пожежних сповіщувачів, реагирующих на повышение температуры в ме­стах их установки. Сповіщувачі разташовані в дизельному приміщенні і у високовольтній камері. Засобом сигнализації служать сигнальні лампи, що вказують на місце пожежі. Одночасно с загорянням сигнальної лампи вмикається звуковий сигнал.Противопожарная установка (рис.9) складається из резервуа­ра для вогнегасної рідини, генератора піни с гнучкими шлангами 10, кранів на повітряному и гид­равличному трубопроводах и и інших елементів. Гнучкі шланги 10 с генераторами укладні в ящики 4, розложені в кожному тамбурі. Установка має два поста, що діють при пожежі роз­дільно або одночасно

Пуск установки здійснюють одним из разобщувальних кранів 2. Відкриттям одного чи двох кранів можливо гасити вогнь одночасно с двох постів. Піна по своєму складу безпечна и не має ніякої шкідливої дії на одежду и шкіру людини.

При прийманні тепловоза бригада зобов’язана переконатся в наявності пломб, а також перевірить, чи закриті крани, за виключенням крана продувки повітряної магістралі, первірить рівень розчину в резервуарі, який повиен знаходиться не нижче ниж­ної риски щупу.

 

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати, вивчити.

Питання та індівідуальні консультації по вайберу 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень