технології
Тема: Ландшафтний дизайн як творчий метод облаштування довкілля
Урок 1
Ландшафтний дизайн як творчий метод облаштування довкілля. Історія розвитку ландшафтного дизайну. Поняття ландшафт, ландшафтна архітектура. Сучасний зміст та особливості фаху ландшафтного архітектора
Мистецтво створення садів та парків відомо людству з стародавніх часів.
До наших днів дійшли легенди про сади прекрасної вавилонської цариці Семіраміди.
На жаль, це диво проіснувало недовго — усього близько двох століть, але пам’ять про нього збереглася в історії. За легендою, 2800 років тому могутній цар Навуходоносор II взяв дружиною прекрасну Семіраміду, доньку царя лісистої гірської країни Мідії. Місто Вавилон стояло на випаленій сонцем рівнині, що продувалася гарячими вітрами з Аравійської пустелі. У цьому гучному місті, з будинками, вибудованими із сирцевої цегли, неможливо було знайти ані деревця, ані клаптика зеленої трави, і молода цариця почала сумувати і марніти. Навуходоносор, який любив дружину, вирішив зробити все, щоб розвіяти її смуток. За його велінням у Вавилон зібрали найвідоміших будівельників і архітекторів. І незабаром поруч з царським палацом виросло величезне спорудження у формі східчастої піраміди з чотирма уступами. На кожному уступі був насипаний шар родючої землі і висаджені найрідкісніші й найпрекрасніші дерева і квіти. Уступи з’єднувалися між собою широкими сходами з мармуровими щаблями. Чимало довелося потрудитися й інженерам, щоб створити водопідйомні пристрої для поливання чудових садів.
Уся ця незвичайна і дивовижна споруда спиралася на безліч колон, тому здалеку здавалося, що сади цариці зависають у повітрі. Через що їх і прозвали «висячими садами Семіраміди».
Сучасні художники й інженери не раз намагалися показати, як насправді виглядали висячі сади Семіраміди. (Учитель демонструє відеоряд картин)
Люди шукали рай на землі, але переконавшись, що раю на землі не знайти люди стали намагатися відтворити його самотужки.
Слово «ландшафт» в перекладі з німецької мови означає вид місцевості. Ще здавна люди прагнули оточити своє житло деревами, квітами, кущами, пізніше — альтанками, алеями, садками і т. д. Отже, можемо сказати, що ландшафтний дизайн — це організація місцевості (парк відпочинку), дитячий майданчик, подвір’я навколо будівлі, тощо).
Ландшафт може бути природним і штучним.
Природний ландшафт створений самою природою, а штучний організовує людина. Це вміння дано, звісно, не кожному — для нього потрібна висока професійна майстерність. В різні історичні епохи існували свої особливості в організації ландшафтних композицій.
Сьогодні склалися такі основні типи парків:
• терасні італійські (із розташуванням ділянок на різних рівнях, зі сходами і каскадами, терасами з чіткою виразністю симетрії);
• регулярні французькі - це повне підпорядкування законам геометрії (із алеями, партерами і водоймищами геометрично правильних форм); В історичних садах різних часів вода, рослини, скульптури були розташовані за симетричним малюнком. Регулярність — це більше, ніж стиль. Історично регулярний сад був містом процесій, прогулянок або сидячого відпочинку.(Версаль)
• пейзажні англійські (живописна композиція на зразок природного ландшафту — із галявинами ). Такі парки асиметричні вони підтримують природній вигляд місцевосці. (Софіївка)
Основний принцип японського саду — відчуття спокою і відпочинку, спостереження за природою. Обов’язковою невід’ємністю таких садів був маленький павільйон — сяріден, живописно розташований на березі водоймища
Сільський стиль сформувався наприкінці XIX ст. як протилежність екзотичній штучності великих міських парків і ностальгія по невибагливих сільських садочках з традиційними котеджами. Велика кількість квітів різноманітних кольорів — особливий шарм селянського саду. Ворота «під давнину», стіни з цегли і загородь із «старої» цегли, велика кількість ліан (хміль, дикий виноград) і квітучих кущів.
- Сучасний стиль(модерн)
Ландшафтне проектування в XX ст. стало сферою пошуку сучасних ідей про простір і форму.
Стиль модерн відрізняється простотою ліній і скульптурністю об’ємів. Прості огорожі, суворі лінії — чорні штахети. Аксесуари допускаються, але надто обмежено: девіз садового модерну — «чим менше, тим краще». Суворі лінії споруди поєднуються з архітектурними формами рослин. Кольори чисті й свіжі, деталі контрастні. Контейнери для рослин — у вигляді бетонних ємкостей або теракотових горшків, простих за формою. Мощення частіше всього з плит, які викладені у вигляді геометричних рисунків з чередуванням світлих і темних тонів, можливі вставки з гальки.. Планування найчастіше всього геометричне, але в ньому не дотримано симетрії.
Головна мета створення ландшафтних композицій — гармонійно співвіднести і вжити ці матеріали в сукупності зі штучним середовищем.
Будівництво садів є свідченням мирного часу і розквіту. Культурні традиції, кліматичні умови, економічний розвиток, наукові відкриття вплинули на появу витворів садово-паркового мистецтва.
Вибір стилю парку залежить від ландшафтних особливостей ділянки і визначається архітектурним стилем, в якому побудовані основні споруди.
Сьогодні я пропоную вам створити проект ландшафтного дизайну вулиць нашого міста. А саме вулиці Бульвар миру. Ініціативна група архітекторів декілька років назад вже створила такий проект. Але чомусь він і досі залишився не реалізованим. Можливо забракло коштів на його реалізацію, можливо дуже глобальні зміни були заплановані яким так і не судилося відбутися, або якісь інші невідомі причини завадили, але на сьогоднішній день ця вулиця виглядає саме так. Тому на сьогоднішньому уроці я пропоную спробувати створити нові проекти ландшафтного дизайну саме цієї місцевості, але використати при цьому лише об’єкти малих архітектурних форм (фонтани, лави, ліхтарі, клумби), а також рослини (кущі, дерева квіти).
https://www.youtube.com/watch?v=EqBzyramCKg
Урок 2
https://www.youtube.com/watch?v=IsWDKXCP27U
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, подивитися відео. законспектувати стилі дизайна.
Завдання присилати на вайбер, телеграм 0956272794