A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт електровоза

Дата: 21.01.2024 20:49
Кількість переглядів: 75

Тема:

Ремонт автозчепного пристрію

96. Звукові сигнали під час руху поїздів подаються свистками локомотивів, моторвагонного поїзда, спеціального самохідного рухомого складу залізниці, духовими ріжками, ручними свистками.

Тема: Ремонт автозчіпних пристроїв

Автозчепних пристрій призначений для зчеплення вагонів між собою і локомотивом, передачі розтягуючих і стискаючих зусиль від одного вагона до іншого, а також для пом'якшення дії поздовжніх зусиль. Важливимперевагою автозчепного пристрою є те, що зчеплення рухомого складу відбувається автоматично без участі зчіплювача.

Автозчіпного пристрою вагонів. Автозчепних пристрій складається з наступних частин: корпусу і механізму автозчепу СА-3 якаприйнята на залізницях СССPв якості типової, ударно-центрувального приладу, упряжного пристрої з поглинаючим апаратом; розчіпних привода.

Автозчепних пристроїв ремонтують в контрольних пунктах автозчеплення (КПА), які мають спеціальний дозвілміністерства. Контрольні пункти повинні мати необхідну технологічну оснастку, два комплекти перевірочних та один комплект контрольних шаблонів.

Автосцепка СА-3. Автозчепних пристроїв на локомотиві має таке ж призначення, як і на вагоні, але у нього немаєпоглинаючого апарата. Головна частина автозчеплення, або скорочено голова автозчеплення (мал. 113 а), переходить на подовжений хвостовик з отвором 4 для з'єднання з тяговим хомутом. Голова автозчеплення має великий 2 до малий /зуби. У простір між великими та малимизубами, зване зевом автозчеплення, виступають замок 9 і замкодержатель 8 взаємодіючі з автосцепкой зчіплюються вагона. Великий зуб має три підсилюють ребра - верхнє 5 середнє 6 і нижнє 7 плавно перехідні в хвостовик і з'єднані між собою перемичкою.Голова автозчеплення закінчується ззаду упором 3 службовцям для передачі в деяких випадках жорсткого удару на хребтовую балку через концевую балку рами вагона і ударну розетку.

Автозчепних пристрій призначений для зчеплення вагонів між собою і локомотивом, атакож для передачі тягових і стискальних зусиль від одного вагона до іншого.

Чотиривісний піввагон суцільнометалевою конструкції. Автозчепних пристрій призначений для зчеплення вагонів між собою та з локомотивом, а також для передачі і пом'якшення діїпоздовжніх зусиль від локомотива до вагона і від одного вагона до іншого. Сучасне автозчепних пристрій складається з автозчепу і поглинального апарата. Встановлені вони з кожною торцевій боку вагона. Гальмо служить для уповільнення руху або повної зупинки вагонуі утримання його на місці. Він складається з гальмівного повітророзподільника, системи труб, резервуара для стисненого повітря і важільної передачі. Всі вагони доріг СССPобладнані автомагіческімі гальмами, а частина додатково і ручними гальмами; деякі пасажирськівагони - ЕПГ. Всі новоспоруджувані вагони на підшипниках кочення обладнають стоянковим гальмом.

Автозчепних пристроїв одного кінця вагона або локомотива складається із сталевого литого корпусу автозчеплення і розташованого в ньомумеханізму зчеплення, розчіпних приводу, ударно-центрувального приладу, упряжного приладу з поглинаючим апаратом і опорних частин.

Автозчепних пристрій перед зовнішнім оглядом очищають від забруднень або снігу, щоб можна було ретельно оглянути його, виявититріщини на деталях або їх вигини, перевірити відповідність вузлів і деталей нормам, встановленим для даного виду огляду.

Автозчіпного пристрою вагонів. | Шаблон для вимірювання. Автозчіпного пристрою вагонів розташоване на торцевих сторонах рами по поздовжній осі;служить воно для зчеплення одиниць рухомого складу та передачі тягових і стискальних зусиль, що виникають в процесі руху. Удари, ривки, різкі уповільнення гасять амортизуючими пристроями (поглинаючими апаратами), завдяки чому вантажі і пасажири позбавляються віднеприпустимих динамічних навантажень. Переклад робочого парку вагонів на автоматичну зчіпку СА-3 (радянська автозчеплення, варіант 3) дозволив збільшити провізну і пропускну спроможність залізниць, більш повно використовувати потужність локомотивів, підвищитипереробні спроможності сортувальних станцій, полегшити умови роботи укладачам. Надійність автозчіпного пристрою вагонів практично дозволила ліквідувати розриви поїздів. Проходять випробування і інші типи автозчеплень, в тому числі уніфікована,дозволяє автоматично з'єднувати також повітряну і електричну магістраль.

Автозчепних пристроїв рухомого складу повинно постійно перебувати в справному стані. Щоб своєчасно виявити і усунути виниклі несправності, встановлено двавиду огляду - зовнішній без зняття з рухомого складу вузлів і деталей і повний із зняттям з рухомого складу знімних вузлів і деталей.

Огляд автозчепного пристрою слід починати при зустрічі поїзда, що прибуває з ходу, так як на ходу добре видновагони, що мають різну висоту осей зчеплення автозчеплень, із збільшеною відстанню від упору автозчеплення до розетки, з натягнутою ланцюжком розчіпних привода. Після зупинки поїзда автозчепних пристроїв оглядають в такій послідовності: перевіряють, чи немає вкорпусі автозчепу тріщин, положення розчіпних приводу, що центрує приладу, валика підйомника, а також наявність і справність сигнального відростка і направляючого зуба замку, виступаючого через наявне для нього, як і для сигнального відростка, спеціальнеотвір в кишені голови автозчеплення.

Pемонт автозчепного пристрою здійснюють в повній відповідності з вимогами Інструкції по ремонту та обслуговуванню автозчепного пристрою рухомого складу залізниць СССP, Затвердженої Головним управліннямвагонного господарства Укрзалізниці.

Перевірка автозчепного пристрою здійснюється при ТО-2 ТО-3. Оглядають і перевіряють дію автозчепного пристрою.

Деталі автозчепного пристрою, ресорного підвішування; гальмової важільної передачі, візків рухомогоскладу і тяги стрілкових переводів - кування, правка.

Огляд автозчепного пристрою слід починати при зустрічі поїзда, що прибуває з ходу, так як на ходу добре видно вагони, що мають різну висоту осей зчеплення автозчеплень, із збільшеною відстанню від упоруавтозчепу до розетки, з натягнутою ланцюжком розчіпних привода. Після зупинки поїзда автозчепних пристроїв оглядають в такій послідовності: перевіряють, чи немає в корпусі автозчепу тріщин, положення розчіпних приводу, що центрує приладу, валика підйомника,а також наявність і справність сигнального відростка і направляючого зуба замку, виступаючого через наявне для нього, як і для сигнального відростка, спеціальний отвір в кишені голови автозчеплення.

Огляд автозчепного пристрою в поїзді виконується на пунктітехнічного огляду (ПТО) відповідно до встановленого технологічним процесом. При огляді перевіряють: дія запобіжника від саморозчеплення за допомогою спеціального ломика, а у несцепленние вагонів (головний і хвостовій в поїзді і поодиноко стоїть) - за допомогоюшаблону; наявність в деталях тріщин; правильність кріплення валика підйомника; стан розчіпних приводу, особливо положення рукоятки важеля; довжину ланцюга; кріплення кронштейна і державки до рами, а також ланцюги до важеля і валику підйомника; центрирующий прилад, особливоустановку маятникових підвісок; стан поглинаючого апарата; тяговий хомут та клин; кріплення наполегливих косинців, підтримуючої планки і клина тягового хомута; різницю по висоті між поздовжніми осями зчеплених автозчепів, звертаючи увагу на висоту положення їхнад головками рейок.

Деталі автозчепного пристрою, що надійшли для повного огляду, очищають від бруду й старої фарби. Автозчепу, а також несправні апарати розбирають. Всі деталі перевіряють і визначають відхилення їх розмірів у відповідності з інструкцією поремонту автозчепного пристрою рухомого складу залізниць. Деталі, які відповідають вимогам інструкції, подають на комплектувальні стелажі або на стелажі для справних деталей. Вигнуті деталі транспортують для виправлення, а зношені - в зварювальні кабінидля наплавлення; туди ж спрямовують деталі, що мають тріщини, які дозволяється заварювати. Після наплавлення деталі піддають механічній обробці для додання їм відповідних розмірів і чистоти відновленої поверхні.

Деталі автозчепного пристрою, невідповідають встановленим нормам, ремонтують, як це буде описано нижче, або замінюють новими.

Деталі автозчепного пристрою забарвлюються чорною фарбою, за винятком поверхонь контуру зачеплення корпусу, деталей механізму зчеплення (тільки у замкузабарвлюється сигнальний відросток в червоний колір) і тертьових поверхонь деталей поглинаючого апарата.

Pасположеніе автозчепного пристрою на рухомому складі відповідно до норм перевіряється в цеху періодичного ремонту.

Деталі автозчепногопристрої, які можуть впасти на шлях і порушити безпечне пересування вагона по коліях до місця ремонту, повинні бути замінені або надійно тимчасово закріплені. Якщо це зробити неможливо, то пересування вагона може бути допущено лише під безпосереднімнаглядом майстра, причому присутність людей на небезпечному від вагона відстані не допускається.

У автозчепних пристроїв пасажирських вагонів використовується інший поглинаючий апарат ЦНДІ-Н6 (рис. 62), що забезпечує необхідну плавність при рушанні поїзда з місця.Він складається з двох послідовно включаються в роботу з'єднаних частин: пружинно-фрикційного і пружинної. Пружинно-фрикційна частина складається з горловини 9 і-меюшей шестигранну внутрішню поверхню.

Поглинаючий апарат ЦНДІ-Н6. У автозчепних пристроївпасажирських вагонів, локомотивів та тендерів пасажирських паровозів застосовується пасажирський поглинаючий апарат ЦНДІ-Н6 який складається з пружинно-фрикційного і пружинної частин, з'єднаних послідовно.

Висота автозчеплення над головками рейок привипуску з ремонту (мм.

Далі встановлюють автозчепних пристроїв і перевіряють його дію.

При цьому автозчепних пристрій попередньо оглядайте на місці і заміряйте висоту поздовжньої осі автозчепу над головками рейок, зазор між хвостовикомавтозчепу і верхньою кромкою вікна в буферному брусі, після чого знімні частини автозчепного пристрою зніміть з тепловоза для детального огляду та перевірки шаблонами.

Pама суцільнометалевого пасажирського вагону з хребтової балкою. Важливою перевагоюавтозчепного пристрою є те, що зчеплення рухомого складу відбувається автоматично без участі зчіплювача.

Всі деталі автозчепного пристрої мають наступну маркування.

Кожна партія автозчепного пристрою, що відправляється споживачеві,супроводжується документами, що засвідчують відповідність автозчепного пристрою вимогам чинного стандарту і включають: найменування міністерства, в систему якого входить підприємство-постачальник; найменування підприємства та його місцезнаходження (містоабо умовний адресу); кількість комплектів автозчепного пристрою; результати випробувань; номер стандарту, якому відповідають деталі автозчепного пристрою.

Продовжуючи огляд автозчепного пристрою, перевіряють стан центрувального приладу, валикапідйомника, ланцюги, розчіпних важелів, державки і кронштейна. Злам або тріщина центрирующей балочки або маятникової підвіски, або ударної розетки, або постановка підвісок широкими головками вниз не допускається.

Pемонт деталей автозчепного пристрою провадиться вдепо - у контрольних пунктах по ремонту автозчепу і на заводах - в спеціальних цехах.

Для підтримки автозчепного пристрою в справному стані встановлені повний і зовнішній огляди, а також перевірка при технічному обслуговуванні локомотива.

Готовідеталі автозчепного пристрою повинні бути прийняті відділом технічного контролю (ВТК) заводу.

Зовнішній огляд автозчепного пристрою проводиться під час поточного відчіпного та профілактичного ремонту вагонів, промивального ремонту паровозів, малогоперіодичного ремонту тепловозів, електровозів і вагонів електропоїздів для визначення працездатності пристрою в цілому з точки зору безпеки руху поїздів, перевірки взаємодії його вузлів і деталей без конкретної оцінки стану кожної деталі.

Повний огляд автозчепного пристрої виконують спеціальні бригади робітників, навчених і перевірених в знанні конструкції пристрою і техніки його ремонту. Оскільки деповський ремонт вагонів основних типів виконується ежегодно1 а заводський лише через 7 - 10 років,переважна більшість деталей автозчепного пристрою проходить повний огляд і ремонтується в контрольних пунктах автозчеплення вагонних депо.

Планшайба до токарного верстата для обробки запобіжника. Інші деталі автозчепного пристрою після наплавленнятакож обробляють на стругальному, фрезерному і токарному верстатах, після чого деталі перевіряють шаблонами.

Кріплення сполучного валика модернізованого автозчепного пристрою.
 

Завзята плита серійного автозчепного пристрою (рис. 90 а) має в середнійчастини гніздо з циліндричною опорною поверхнею для торця хвостовика автозчеплення. Це полегшує повороти автозчеплення в горизонтальній площині, а також забезпечує центральне нагружение плити при дії стискаючих зусиль.

Ударно-тягові прилади. Натепловозі установлено автозчепних пристрій СА-3 для зчеплення одиниць рухомого складу та передачі тягових і ударних навантажень. Поглинаючий апарат 6 пом'якшує удари і ривки, оберігаючи рухомий склад від шкідливих динамічних впливів. Тяговий хомут 7 через клин 2передає вбирного апарату тягове зусилля.

Випробування на втому двох зчеплених між собою корпусів автозчеплення (а я одного корпусу (б. У ЦНДІ МШС автозчепного пристрою рухомого складу в зібраному вигляді випробовують на вертикальному копрі повторного удару.

Вузли та деталі автозчепного пристрою мають таке призначення.

В іншому розташування автозчепного пристрою на критому вагоні не відрізняється від описаного вище і також відповідає стандарту, оскільки відстань від осі автозчепу до кінцевої балкиГОСТом не визначено.

Всі виливки деталей автозчепного пристрою повинні бути ретельно обрубані і очищені від пригару і окалини. Ливарні дефекти на поверхнях допускається виправляти заваркою після попередньої вирубки або розчистки до чистого металу.Виправляти заваркою допускається не більше 15% площі поперечного перерізу деталі. Заварювати ливарні дефекти необхідно до термічної обробки деталі.


Огляд і перевірка автозчепного пристрою при періодичному ремонті рухомого складу гарантує надійнуйого роботу в міжремонтні терміни. Однак в експлуатації можливі випадки пошкодження, надмірного зносу деталей, прояви дефектів виготовлення, які можуть викликати порушення нормальної дії автозчепного пристрою, а при певних несприятливихумов призвести до саморозчеплення автосцепок або зламу окремих деталей. Саморозчеплення на шляху прямування іноді призводить до набігання відчепилася частини складу, а злам - до падіння деталей на колію, через що можливе сходження потяга з рейок.

Перед перевіркою деталіавтозчепного пристрою встановлюють в положення, яке було зафіксовано при первинному зовнішньому огляді автосцепок. Pасстояніе від площини косинця до прямолінійного ребра листа шаблону становить 98 мм (див. рис. 100) і відповідає величині виходу лапизамку-утримувача щодо ударної стінки. Для відновлення фактичного становища, яке мало місце при саморозчеплення на перегоні, вимірюють довжину малого зуба суміжній автозчеплення на відстані 20 мм від його бокової поверхні та на рівні, де впиралася лапазамкодержателя перевіряється автозчеплення в поїзді. І якщо довжина малого зуба більше 98 мм, між кутником шаблону, установленого, як показано на рис. 101 г, і тягової поверхнею великого зуба додають прокладку відповідної товщини, потім різкими і сильними поштовхами пробують відвести замок в кишеню голови автозчеплення. Якщо замок не топиться в кишені, то запобіжник від саморозчеплення діє. Під час цієї перевірки валик підйомника автозчепу повинен перебувати в положенні, зафіксованому при зовнішньому огляді. Якщо довжина малого зуба менше 98 мм, то між тягової поверхнею великого зуба і лапою замкодержателя встановлюють дерев'яний стрижень такої довжини.

Правка вигнутих деталей автозчепного пристрою, попередньо підігрітих, проводиться до розмірів, передбачених відповідними кресленнями або шаблонами. Підігрівають корпусу автозчеплення до 820 - 900 С у газових чи нафтових печах, обладнаних приладами для контролю температури. Щоб оберегти поверхню корпусу від окислення (утворення окалини), атмосферу в печі підтримують відновної або нейтральною. В момент закінчення робіт температура корпусу повинна бути не менше 650 С, що визначається за допомогою оптичного приладу.

Наплавлені поверхні деталей автозчепного пристрою повинні бути приведені до встановлених правилами ремонту розмірами і мати необхідну чистоту поверхні (не гірше ливарної), що досягається механічною обробкою на металорізальних верстатах (стругальний, токарний, фрезерний) і спеціальних пристосуваннях, які використовуються самостійно або спільно з типовим верстатним обладнанням.

Якщо при ремонті автозчепного пристрою потрібен розчеплення вагонів, то вони повинні бути розсунуті на відстань не менше 5 ж і з боку проміжку під колеса розчеплених вагонів під-кладивают черевики. Не можна розчіплювати в русі вагони, що мають несправні деталі автозчепного пристрою.

Шестнадцатносний транспортер вантажопідйомністю 300 г зчленованого типу. Візки типу ЦНИИ-ХЗ-О, автозчепних пристроїв і автогальма - серійні.

Підтримуюча планка 4 утримує автозчепних пристрій в горизонтальному положенні і на певній висоті, передбаченої настановним кресленням.
 

Встановлені два види огляду автозчепного пристрою на тепловозах: зовнішній без зняття з тепловоза вузлів і деталей і повний огляд зі зняттям з тепловоза знімних вузлів і деталей.

Знімні вузли та деталі автозчепного пристрою знімають з рухомого складу незалежно від стану і направляють в КПА для перевірки і ремонту.

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати і вивчити

Питання та індівідувальні консультації по вайберу 0669797045

   
     
     
     
   
     
     
 
     
   
   
     
 
     
   
   

Примітки: 1. При прямуванні поїзда подвійною тягою з підштовхуючим локомотивом машиніст другого локомотива повторює всі сигнали слідом за подачею їх з штовхача. Порядок подачі в цьому випадку машиністом штовхача сигналу «Опустити струмоприймач» встановлюється власником інфраструктури, власником залізничної колії незагального користування.

2. При наявності радіозв'язку звукові сигнали при проходженні поїздів подвійною тягою або з підштовхуючим локомотивом можуть замінятися переговорами між машиністами.

97. сповіщувальної сигнал - один довгий свисток, а при русі по неправильній залізничній колії - один довгий, короткий і довгий свисток локомотива, моторвагонного поїзда, спеціального самохідного рухомого складу залізниці подається:

1) при наближенні поїзда до залізничних станцій, колійним постам, пасажирським пунктів зупинок, переносним і ручним сигналам, що вимагає зменшення швидкості, сигнальних знаків «С», виїмок, кривих ділянках залізничної колії, тунелів, залізничними переїздами, знімним дрезин, знімним ремонтним вишок, колійним вагончиків і іншим знімним рухомих одиниць, а на залізничних шляхах незагального користування, крім того, при наближенні до вагоноперекидача, бункерах, естакадах, вагонних вагах, пристроїв відновлення сипучості вантажів, гаражів розморожування вантажів, а також інших об'єктів, розташованих на залізничних шляхах незагального користування ;

2) при наближенні поїзда до місця робіт, починаючи з кілометра, що передує вказаному у попередженні, незалежно від наявності переносних сигналів;

3) при сприйнятті ручного сигналу «Опустити струмоприймач», що подається сигналистом;

4) при наближенні до знаходяться на залізничній колії людям і в інших випадках, встановлених власником інфраструктури, власником залізничної колії незагального користування.

При проходженні під час туману, хуртовини та інших несприятливих умовах, що знижують видимість, сповіщальний сигнал повторюється кілька разів.

Укладачі поїздів, які припинили маневри через приймання поїзда, сигналісти та чергові стрілочного поста за сповіщувальної сигналу зобов'язані кожен на своїй ділянці перевірити і переконатися в тому, що безпека руху поїзда, що приймається забезпечена.

98. Сигнал пильності подається одним коротким і одним довгим свистком локомотива, моторвагонного поїзда, спеціального самохідного рухомого складу залізниці і періодично повторюється:

1) при підході до прохідного світлофора з червоним вогнем, що має умовно-дозволяючий сигнал, і подальшому прямуванні по блок-ділянці;

2) при проходженні прохідного світлофора з червоним вогнем, а також з незрозумілим показанням або погаслим після стоянки перед ним і подальшому прямуванні по блок-ділянці;

3) при підході до вхідного світлофора з місячно-білим миготливим вогнем запрошувального сигналу і у всіх інших випадках приймання поїзда на залізничну станцію при забороняючому показанні або погаслих основних вогнях вхідного сигналу;

4) при прийомі поїзда по неправильній залізничній колії (при відсутності вхідного сигналу з цього залізничною колією). Цей сигнал повинен подаватися і при подальшому прямуванні по горловині залізничної станції.

99. При зустрічі поїздів на перегонах двоколійних ділянок подаються сповіщальні сигнали одним довгим свистком: перший сигнал - при наближенні до зустрічного поїзда, другий - при підході до хвостової частини зустрічного поїзда.

100. Звукові сигнали про наближення поїзда подаються:

1) на перегоні - обхідниками залізничних колій і штучних споруд, черговими по залізничними переїздами, керівниками колійних робіт і робіт на контактній мережі або працівниками, які супроводжують знімні ремонтні вишки і колійні вагончики;

2) на залізничних станціях - сигналістами і черговими вхідних стрілочних постів.

Оповіщення про наближення непарного поїзда проводиться одним, а парного поїзда - двома довгими звуковими сигналами.

Сигналісти і чергові вхідних стрілочних постів, почувши сигнал відправлення поїзда, подають один довгий звуковий сигнал.

101. На залізничних станціях і перегонах, розташованих в межах великих міст і населених пунктів, курортних місць, за переліком, встановленим власником інфраструктури, власником залізничної колії незагального користування, подача звукових сигналів локомотивами, мотор-вагонними поїздами, спеціальним самохідним залізничним рухомим складом повинна проводитися свистком малої гучності, за винятком випадків прямування локомотивів у поїздах з підштовхуванням, виникнення загрози наїзду на людей або перешкоди, а також необхідності подачі сигналів пильності і тривоги.

На цих же залізничних станціях сигнали свистком локомотива, моторвагонного поїзда, спеціального самохідного рухомого складу залізниці не подаються при відправленні поїздів, випробуванні автогальм і при русі по деповським залізничних коліях. Порядок оповіщення пасажирів про відправлення поїздів на таких залізничних станціях встановлюється власником інфраструктури, власником залізничної колії незагального користування.

 

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати і вивчити

Питання та індивідуальні консультації по вайберу 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень