управління та технічне обслуговування тепловоза
Тема: Правила безпеки при перебуванні на електрофіцированних коліях
Загальні вимоги безпеки під час робіт на
електрифікованих лініях залізниць
4.1. Забороняється наближатися до неогороджених проводів чи
частин КМ, що перебувають під напругою, на відстань менше 2 м, а
також торкатися до електро-устаткування електрорухомого складу як
безпосередньо, так і через будь-які предмети.
4.2. За потреби наближення за умовами виконання робіт (ремонт
колії, фарбування та огляд штучних споруд та рухомого складу,
перевірка габариту наближення будівель, огляд дахів будинків тощо)
до неогороджених частин КМ і ПЛ, що перебувають під напругою, на
відстань менше 2 м, з КМ, ПЛ і підключеного до них обладнання має
бути знята напруга і поставлене заземлення на весь термін
виконання робіт.
Для цього керівник робіт зобов'язаний дати письмову заявку на
адресу керівника дистанції електропостачання та старшого
енергодиспетчера про необхідність забезпечення виконання робіт
біля обладнання КМ або ПЛ, вказавши точне місце, початок,
тривалість та зміст робіт, а також повідомити про це керівника
відповідного ЕЧК або ЕЧС. Для планових робіт таку заявку подають
не менше ніж за добу.
Начальник ЕЧК (ЕЧС) повинен визначити межі відключення
напруги у відповідності до схем живлення і секціонування, а також
виконаних планів КМ і ПЛ з урахуванням переліку місць підвищеної
небезпеки.
4.3. Начальник ЕЧК (ЕЧС) на підставі заявки керівника робіт
розпорядженням призначає з числа працівників, що входять до складу
ЕЧК (ЕЧС), відповідального за електробезпеку в частині КМ та ПЛ (
далі - відповідальний), прізвище якого заздалегідь повідомляється
енергодиспетчеру та керівникові робіт. Забезпечення місця робіт
для інших служб і виконання організаційно-технічних заходів після
закінчення робіт проводиться відповідно до Правил техніки безпеки
при експлуатації контактної мережі електрифікованих залізниць і
пристроїв електропостачання автоблокування.
Відповідальний ЕЧК (ЕЧС) здійснює нагляд за виконанням
працівниками вимог електробезпеки (за винятком нагляду за
електроустаткуванням колійних машин та механізмів). Його вимоги з
питань електробезпеки є обов'язковими для виконання керівником
робіт.
Список працівників, на яких можна покласти функції
відповідального ЕЧК (ЕЧС), затверджується начальником дистанції
електропостачання і оригінал його знаходиться у начальника ЕЧК
(ЕЧС), а копія у енергодиспетчера.
Роботи, пов'язані з обладнанням СЦБ, виконуються за участю
електромеханіка СЦБ, вимоги якого обов'язкові для керівника робіт.
4.4. Відповідальний ЕЧК (ЕЧС) після прибуття на місце робіт
зв'язується з енергодиспетчером, одержує від нього усний наказ
(установленими засобами зв'язку) про дозвіл на виконання робіт і
проводить заземлення на всьому фронті, визначеному виконавцем
робіт.
У разі відсутності зв'язку між відповідальним ЕЧК (ЕЧС) і
енергодиспетчером роботи не починаються. При порушенні після
початку робіт зв'язку між відповідальним ЕЧК (ЕЧС) і
енергодиспетчером роботи припиняються до відновлення зв'язку.
4.5. Відключені для виконання робіт ділянки КМ (за винятком
робіт при суцільній заміні рейок) і ПЛ, розташованих на опорах КМ,
мають бути заземлені на тягову рейку:
у разі постійного струму - двома заземлювальними штангами,
які мають розташовуватися в межах видимості, але не більше 300 м з
обох боків від місця виконання робіт.
Під час виконання робіт широким фронтом (довжина анкерної
ділянки контактного проводу, несучого тросу тощо) дозволяється
встановлювати заземлювальні штанги зовні меж видимості на кордоні
робіт за умови охорони їх спеціально виділеними електромонтерами і
наявності в них радіозв'язку з керівником робіт. У тих випадках,
коли робота проводиться в одному місці (у межах одного прольоту
між опорами без розриву проводів) і місце роботи готується
відключенням роз'єднувачів з ручним приводом, дозволяється ставити
одну заземлювальну штангу на відстані не більше 50 м від місця
робіт;
при змінному струмі - двома заземлювальними штангами,
розташованими одна від другої на відстані не більше 200 м, при
заземленні контактної підвіски і 100 м - при заземленні інших
проводів, розташованих на опорах КМ.
У разі роботи в зоні наведеної напруги з порушенням
цілісності проводів (розрив) без накладання шунтової перемички
встановлюється подвійне заземлення з обох боків від місця розриву
на відстані не більше 100 м.
Робота проводиться в зоні, що знаходиться між заземлювальними
штангами.
Заземлення КМ, ПЛ та інших проводів, розташованих на опорах
КМ, на штучні заземлювачі забороняється.
Накладання шунтувальної перемички на місце розриву проводів
слід виконувати після заземлення проводів з обох боків і
встановлення переносної шунтувальної штанги.
4.6. Після встановлення заземлення відповідальний ЕЧК дає
керівникові робіт письмовий дозвіл на роботу за формою, наведеною
у додатку 1, про можливість приступити до роботи з відміткою
номера наказу енергодиспетчера, а також часу початку та закінчення
робіт. Копія дозволу залишається у відповідального.
4.7. Працівникам приступати до роботи можна тільки за
вказівкою керівника робіт після одержання ним письмового дозволу
від відповідального ЕЧК, спеціально виділеного для обслуговування
цих робіт.
4.8. Після закінчення роботи керівник робіт зобов'язаний
проконтролювати, що всі люди відведені від частин КМ на відстань
більше 2 м, після чого відзначити час закінчення роботи на копії
письмового дозволу (у частині "Повідомлення"), що знаходиться у
відповідального ЕЧК. Відповідальний ЕЧК, особисто переконавшись в
тому, що всі люди перебувають на безпечній відстані, знімає
заземлювальні штанги і повідомляє про це енергодиспетчера. Після
зняття заземлювальних штанг КМ вважається під напругою і
наближатися до неї забороняється. Після роботи копія "Дозволу на
роботу" та "Повідомлення" зберігаються в ЕЧК протягом місяця.
4.9. Забороняються будь-які роботи на проводах, що
перетинають КМ, без зняття напруги з КМ та заземлення її.
4.10. Забороняються всі роботи на КМ, ПЛ і пов'язаному з ними
обладнанні в період грози, а також при її наближенні.
4.11. На електрифікованих ділянках постійного та змінного
струму роботи на стовпах, дахах, рухомому складі та інших
спорудах, розташованих на відстані від 2 до 10 м від частин КМ і
ПЛ, що перебувають під напругою, можуть проводитися без вимкнення
напруги та заземлення КМ і ПЛ під наглядом спеціально призначеного
та проінструктованого керівником робіт працівника.
4.12. На електрифікованих ділянках змінного струму роботи на
проводах ПЛ, що йдуть паралельно КМ, дозволяється проводити тільки
після їх заземлення. Заземлювальні штанги мають бути розміщені з
обох боків від місця виконання роботи на відстані не більше 100 м
одна від одної. Установлюють заземлювальні штанги працівники, які
обслуговують ці ПЛ.
4.13. До роботи з опор та на спеціальних конструкціях КМ і
ПЛ, на яких розміщені сигнали автоблокування, допускаються
спеціально навчені працівники дистанції сигналізації та зв'язку,
які мають відповідну кваліфікаційну групу з електробезпеки,
пройшли медичний огляд і мають дозвіл на виконання робіт на
висоті, за наявності заземлення опори, спеціальної конструкції до
рейки залізничної колії.
4.14. Забороняється торкатися до обірваних проводів КМ, ПЛ і
предметів, що них торкаються.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити
Питання та індівідувальні консультації по вайберу 0669797045