управління та технічне обслуговування електровоза
Тема: Приймання електровоза
Приймання електровоза в депо
Отримати при прийманні електровоза в депо: ключі від зовнішніх дверейелектровоза; реверсивну рукоятку контролера машиніста; ключ включення блокування гальм SQ1; ключ блоку вимикачів S20. При зміні поста управління (перехід з однієї секції в іншу) машиніст зобов'язаний брати їх з собою.
Виконати огляд і перевірку обладнання електровоза відповідно до зазначеного в підрозділі 3.11.
Перевірити при цьому, щоб:
- Ключ ЕПК в кабіні, з якої буде здійснюватися управління, був повернений вправо до упору;
- Положення роз'єднувальних кранів відповідало необхідному робочому режиму згідно з таблицею 1 керівництва по експлуатації ІДМБ.661141.004РЕ6 (3ТС.000.003РЕ6);
- Положення рукоятки режимного перемикача розподільника повітря відповідало, встановленим Державною адміністрацією залізничного транспорту для даної дороги;
- Швидкодіючий вимикач був вимкнений;
- Вимикачі SF17 - SF25, SF28 - SF30, SF43, SF44, SF47, SF48, SF61, SF62, SF71 - SF76, SF89, SF91 - SF93 і тумблери S11, S12, S14, S55 - S70 були включені на обох секціях, при цьому вимикачі включаються в разі потреби, інші вимикачі та перемикачі вимкнені;
- Рукоятки контролерів машиніста були встановлені в нульове положення;
- Роз'єднувачі QS1 в ланцюгах струмоприймача були включені;
- Перемикач QS5 знаходився в заземленому положенні;
- Заземлювач QS3 знаходився в положенні НЕ ЗАЗЕМЛЕНИЙ;
- Роз'єднувач QS21 в ланцюзі трансформатора для харчування обігрівачів включений (в холодну пору року);
- Вилка Х29 включена в розетку Х67 секції А, а вилка Х30 в розетку Х65 секції Б;
- Розетки Х16, х26, х36, х18, Х28, Х38, Х63, Х64 і штепсельні з'єднання Х31, Х32, Х39, Х40 однієї секції були включені, відповідно, в розетки Х18, Х28, Х38, Х16, х26, х36, Х64, Х63 і штепсельні з'єднання Х32, Х31, Х40, Х39 іншій секції. Розетки Х69, Х70 і вилки Х71, Х72 однієї секції були включені, відповідно, в вилки Х71, Х72 і розетки Х70, Х69 іншій секції. Розетка Х3 і приймач холостий Х19 однієї секції були включені, відповідно, в холостий приймач Х19 і розетку Х3 іншій секції;
- Запобіжники були вставлені у відповідні власники запобіжників;
- На відповідних апаратах були пломби (дивись додаток А). У разі відсутності або пошкодження пломби перевірити апарат в обсязі ТР - 1 і опломбувати;
Перевірка на коліях депо
Виконати описані вище операції і переконавшись, що в високовольтної камері немає людей, заблокувати останню.
У шафах харчування U3 встановити пакетні перемикачі SA1, SA2 в положення НОРМАЛЬНО. Включити SА5 ВКЛЮЧЕННЯ ШП.
У кабіні, з якої буде вестися управління, повернути рукоятку блокування SQ1 в робоче положення і розблокувати за допомогою ключа вимикачі на пульті машиніста.
Якщо тиск повітря в головних резервуарах вище 0,35 МПа (3,5 кгс / см ) Включити вимикач МПСУ блоку вимикачів S20. Включенням вимикача струмоприймачів ПЕРЕДНИЙ або струмоприймачів ЗАДНИЙ блоку вимикачів S20 підняти струмоприймач. Перед підйомом струмоприймача дати попереджувальний сигнал.
Включити вимикач БВ блоку вимикачів S20. Короткочасним (протягом 2 - 3 с) включенням вимикача ПОВЕРНЕННЯ ЗАХИСТУ блоку вимикачів S20 включити швидкодіючий вимикач.
Про включення швидкодіючого вимикача свідчить згасання індикаторів БВ. За свідченнями вольтметра PV1 переконатися в наявності напруги в контактній мережі.
Якщо тиск повітря в головних резервуарах нижче 0,35 МПа (3,5 кгс / см ) Для забезпечення підйому струмоприймача і включення швидкодіючого вимикача виконати наступну підготовку:
- При наявності в запасному резервуарі РС4 іншій секції стисненого повітря тиском не менше 0,75 МПа (7,5 кгс / см ) Перекрити роз'єднувальний кран КН23, при цьому кран КН41 повинен бути відкритий. Відкрити кран КН25, підняти пантограф і включити швидкодіючий вимикач, як зазначено вище;
- При відсутності стисненого повітря в запасному резервуарі РС4 іншій секції і температурі навколишнього середовища вище 0 ?С включити допоміжний компресор тумблером S25 КОМПРЕССОР струмоприймачів або використовувати стороннє джерело стисненого повітря. При цьому необхідно перекрити роз'єднувальні крани КН23, КН25. Кран КН41 повинен бути відкритий.
Коли тиск в ланцюзі управління струмоприймачем досягне 0,3 МПа (3,0 кгс / см ) Підняти пантограф і включити швидкодіючий вимикач, як зазначено вище.
Перевірити за вимірювальними приладами шафи харчування U3, що акумуляторна батарея включилася на підзаряд, а напруга ланцюгів управління становить 110 В 5 В.
Включенням вимикачів ПСН і КОМПРЕСОРИ блоку вимикачів S20 запустити електродвигун головного компресора. Включення контакторів, за допомогою яких подається напруга до електродвигунів компресорів, сигнализируется згасання індикатора ДМК. Переконатися в роботі компресорів. За індикатором ДМК перевірити роботу маслонасосів компресорів (як зазначено в підрозділі перевірка електричної схеми при опущеному струмоприймачі)
Перевірити за манометром головних резервуарів моменти включення і відключення компресорів при зниженні і підвищенні тиску стисненого повітря. Включення компресорів повинно відбуватися при зниженні тиску до 0,75 МПа 0,025 МПа (7,5 кгс / см 0,25 кгс / см ), Відключення при підвищенні тиску до 0,9 МПа 0,02 МПа (9,0 кгс / см 0,2 кгс / см ).
Продувку головних повітряних резервуарів РС1 - РС3 і масловіддільника М01 виробляти включенням клапанів продувки У21, У22, У23, У24 управління якими здійснюється шляхом послідовного включення вимикачів S101 РЕЗЕРВУАР 1, S102 РЕЗЕРВУАР 2, S103 РЕЗЕРВУАР 3, S104 Масловідділювач на пульті машиніста, але не рідше, ніж через кожні 3 години.
Провести запуск електродвигунів вентиляторів шляхом включення вимикачів ПСН і вентилятори блоку вимикачів S20 і переконатися в їх нормальній роботі.
Ввімкнути апаратуру КЛУБ-У, ТСКБМ, САУТ-ЦМ / 485, КТС-УАСП і переконатися в її функціонуванні.
Включити радіостанцію.
Включити тумблер ПІСОК АВТОМАТИЧНО. При роботі на лінії, для виключення підсипки піску при проїзді стрілок на цей час перемикач ПІСОК АВТОМАТИЧНО рекомендується вимикати.
Включення прожектора, буферних ліхтарів, освітлення, обігріву кабіни звукових сигналів здійснювати при необхідності.
Перевірити дію автоматичного та прямодействующім гальм відповідно до інструкції Державної адміністрації залізничного транспорту ЦТ-ЦВ-ЦЛ-ВНИИЖТ / 277.
У зимових умовах прийняти ряд додаткових заходів:
- При температурі навколишнього повітря в кабіні нижче 0 З включення апаратури МПСУ робити тільки після попереднього обігріву кабіни;
- При температурі навколишнього повітря мінус 20 С і нижче перед запуском електродвигуна допоміжного компресора провернути його вал на 3 - 5 обертів вручну;
- За 30 хв до запуску електродвигуна головного компресора при температурі повітря нижче мінус 5 З включити вимикачем SF9 ОБІГРІВ КОМПРЕСОРА обігрівач картера компресора; якщо запуск електродвигуна все-таки утруднений, рекомендується повернути його вал на 2 - 3 обороту вручну. Після запуску компресорів електронагрівачі відключити;
- Включення підігріву МПСУ здійснювати при температурі повітря нижче мінус 10 З і відключати при температурі вище 0 С.
Після виконання перерахованих вище вимог перевірити роботу схеми електровоза в режимах тяги і електричного гальмування при автоматичному і ручному регулюванні. Перевірку здійснювати при управлінні з кожної кабіни, при русі вперед і назад зі швидкістю до 10 км / год, при почерговому включенні обох мікроконтролерів (МПК1, МПК2) блоків управління А55, А56 (мікроконтролери перемикаються за допомогою тумблерів S33, S34 при нульовому положенні головною рукоятки контролера SM1). Перед початком руху тиск повітря в головних резервуарах і гальмівної магістралі має бути в межах, зазначених в інструкції МПС ЦТ-ЦВ-ЦЛ-ВНИИЖТ / 227.
Перевірка в режимі тяги:
- Переконатися в тому, що в кабіні, з якої буде здійснюватися управління тумблери S33, S34 знаходяться у відповідному положенні, вимикач Автоматичне регулювання блоку вимикачів S20 в положенні ВКЛ., А тумблери S73, S74 включені;
- Включити вимикач МПСУ блоку вимикачів S20;
- Встановити реверсивну рукоятку контролера машиніста в положення ВПЕРЕД, рукояткою швидкості задати швидкість 10 км / ч, орієнтуючись за значенням Vзад на екрані блоку індикації А78, встановленому на пульті машиніста;
- Встановити головною рукояткою контролера машиніста SM1 ток переходу з позиції на позицію;
- Переконатися, що в міру розгону ток тягових двигунів підтримується на заданому рівні до досягнення заданої швидкості;
- Перевірити, що при поверненні рукоятки швидкості контролера в нульове положення, ток тягових двигунів знижується до нуля;
- Повернути головну рукоятку в нульове положення і встановити вимикач Автоматичне регулювання блоку вимикачів S20 в положення ВИКЛ .;
- Тумблером S32 ПОЗИЦІЇ здійснити набір позицій для зрушення електровоза і переконатися, що в міру розгону електровоза пусковий струм тягових двигунів знижується.
Перевірка в режимі електричного гальмування (на стоянці):
- Загальмувати електровоз прямодействующім гальмом;
- Встановити вимикач Автоматичне регулювання блоку вимикачів S20 в положення ВИКЛ .;
- При нульових положеннях головною рукоятки і рукоятки швидкості встановити реверсивну рукоятку в положення ВПЕРЕД;
- Встановити головну рукоятку контролера машиніста в положення ПТ і перевірити, що при повороті головною рукоятки контролера машиніста в секторі Гальмування відбувається регулювання струму якоря тягових двигунів;
- Повернути головну рукоятку контролера машиніста в положення ПТ і змінюючи положення рукоятки швидкості перевірити, що струм збудження регулюється, ток контролюється за показаннями Iвозб на екрані блоку індикації.
Виконавши описану підготовку електровоза до роботи і переконавшись в його справності, машиніст може вести електровоз для причеплення до складу.
При під'їзді до складу електровоз повинен рухатися зі швидкістю не більше 3 км / год. Допоміжне гальмо приводити в дію так, щоб в момент зчеплення автозчепів не допускати удару.
Категорично забороняється виїзд, якщо положення кранів не відповідає таблиці фотосхеми пневматичних ланцюгів.
Примітки: 1 Після причеплення електровоза до складу повинно бути виконане повне випробування автогальм відповідно до чинної інструкції з експлуатації гальм рухомого складу залізниць.
2 При роботі електровоза повинен бути піднятий задній по ходу руху струмоприймач.
3.1 Технічне обслуговування ТО-1
При прийманні - здачі і при роботі на лінії електровоза локомотивні бригади зобов'язані здійснювати технічне обслуговування електровоза ТО-1.
Технічне обслуговування ТО-1 направлено на підтримку працездатності, чистоти і належного стану електровоза при його роботі на лінії.
При прийманні електровоза виконати наступне:
- Перевірити наявність і справність інструменту, приладдя, захисних засобів, вогнегасників, фотосхем електричних і пневматичних кіл електровоза;
- Оглянути механічну частину і переконатися в правильній установці і кріпленні елементів вузлів, у відсутності ослаблення кріплення, наявності мастила на тертьових поверхнях, наявності запобіжних пристроїв, в правильному регулюванні та справності деталей ресорного підвішування, підвісок тягових двигунів, гідравлічних демпферів, букс і колісних пар, кожухів зубчастих передач, буксових повідків, важеля гальмівної системи і похилих тяг. Переконатися у відсутності течі масла з гідравлічних демпферів і мастила з кожухів зубчастих передач;
- Здійснити технічне обслуговування гребнесмазивателей відповідно до технічним описом та інструкцією по експлуатації заводу - виготовлювача;
- Перевірити оглядом зовнішній стан тягових двигунів і допоміжних машин, відсутність течі мастила;
- Перевірити цілісність всіх запобіжників F1, F2 на ПВ-252. Перевірити затягування з'єднувача Х1 на ПВ-252. Переконатися в цілісності резисторів R1 ... R8, конденсаторів С1 ... С3 ПВ-252 і резисторів R1 ... R3 БД-212;
- Перевірити цілісність запобіжників FU1 - FU7, ламп підсвічування вимірювальних приладів шафи харчування U3 і пломб на кришці закриває доступ до регульованих резисторам і на касетах ШП. При піднятому струмоприймачі, і наявності напруги на вході шафи харчування в положенні тумблера SA4 - КОЛА УПРАВЛІННЯ переконатися, що вольтметр PV шафи харчування показує напругу (110 ± 5,5) В. Переключити тумблер SA4 в положення НАПРУГУ БАТАРЕИ. Переконатися, що стрілка амперметра РА шафи харчування відхиляється вправо від нуля і показує струм підзаряду акумуляторної батареї. При зарядженої акумуляторної батареї струм підзаряду буде не більше 2,5 А, а напруга по вольтметру PV шафи харчування при температурі навколишнього середовища нижче мінус 10?С буде від 134 до 142 В і при температурі вище мінус 10?С від 134 до 122 В. Відключити напругу живлення шафи харчування і переконатися, що ланцюга управління отримують живлення від акумуляторної батареї. Індикатор ЗБ на блоці сигналізації при цьому повинен світитися. Переконатися, що в момент перемикання напруги живлення з акумуляторної батареї на живлення від шафи харчування і назад, не відбувається відключення ГВ, струмоприймача та інших апаратів, а також не відбувається перезавантаження МПСУ;
- Оглянути і переконатися у відсутності ушкоджень повітрозабірних жалюзі і парусинових патрубків системи вентиляції;
- Перевірити рівень води в баках умивальника і санвузла;
- Перевірити наявність піску в бункерах пісочниць і роботу пристроїв пескоподачі;
- Перевірити роботу склоочисників;
- Перевірити герметичність місць з'єднань трубопроводів пневматичної системи;
- Видалити конденсат з резервуарів, влагосборнік і масловіддільників пневматичної системи;
- Оглянути дахове обладнання без підйому на дах і переконатися в чіткій роботі струмоприймачів при їх підйомі і опусканні;
- Перевірити роботу прожекторів, буферних ліхтарів і звукових сигналів;
- Переконатися в зборі електричної схеми тягового режиму і режиму електричного гальмування;
- Переконатися в правильності показання приладів і сигнальних індикаторів і відповідно їх повідомленнями, що з'являються на екрані блоку індикації;
- Перевірити правильність установки касет в касетоприймач.
Огляд механічної частини дозволяється проводити при піднятому струмоприймачі. Огляд і обслуговування гальмівного обладнання виконувати відповідно до інструкції Державної адміністрації залізничного транспорту ЦТ-533.
Огляд тягових двигунів при прийманні - здачі електровоза і при роботі на лінії виробляти при загальмованому електровозі і опущеному струмоприймачі.
При прийманні електровоза в депо звернути особливу увагу на відсутність несправностей, з якими забороняється випускати локомотиви під склад (дивись інструкцію МПС ЦТ / 3727).
Питаня та індівідуальні консультації по вайберу: 0669797045