управління та технічне обслуговування електровоза
тема:
Технічне обслуговування механічної частини електровоза
Технічне обслуговування ТО-3
При технічному обслуговувані ТО-3 тепловоза виконати роботи в обсязі технічного обслуговування ТО-2 і додатково обслуговування дизеля й його систем.
Оглянути через люки стан шплінтування гайок болтів підвісок, шатунних болтів, шпильок поршня, а також стан робочих поверхонь втулок циліндрів і поршнів з провертанням колінчастого вала:
прокачати дизель оливою і перевірити надходження оливи до шатунних підшипників, втулок верхніх головок шатунів, на охолодження поршнів;
на першому ТО-3 після виконання дизелю ПР-2, ПР-3 або КР необхідно зробити дозатяжку шпильок кріплення втулок циліндрів до кришок циліндрів на холодному дизелі.
Оглянути систему змащення дизеля і тепловоза:
перевірити рівень оливи в картері;
зняти і промити відцентрові фільтри.
Зняти, очистити і поставити фільтрувальні елементи грубого очищення оливи, ФТО оливи замінити;
відібрати пробу дизельної оливи, зробити аналіз. Зробити ТО паливної системи дизеля й тепловоза: 32 замінити оливу в регуляторі частоти обертів (РЧО) через один ТО-3;
відрегулювати тиск при прокачуванні дизеля паливом; оглянути паливопідігрівач, виявлені течі усунути; зробити заміну паперових елементів фільтра палива тонкого очищення і промивання фільтрів грубого очищення палива.
Після випуску тепловоза в експлуатацію з ПР-2, ПР-3 або КР на 1-му ТО-3 дозатягнути гайки кріплення паливних насосів високого тиску.
Зняти, промити і відрегулювати запобіжний клапан паливної системи.
У системі охолодження дизеля й тепловоза провірити рівень води в розширювальному бачку, відібрати пробу води, зробити аналіз; перевірити роботу ручного водяного насоса.
При огляді системи осушення стиснутого повітря вивернути пробку й очистити пиловіддільник від адсорбентного пилу (на кожному п'ятому ТО-3).
Оглянути установку для обмивання лобових стекол кабіни машиніста. Очищення рухомих і нерухомих касет повітроочисників проводити при ПР-1.
При ТО-3 – проводити за потреби без виймання з повітроочисника. Роботи з обслуговування компресора, повітропроводів гальмової системи, автогальмового обладнання виконувати відповідно до вимог чинної «Інструкції ЦТ з гальмового обладнання».
Оглянути колісні пари відповідно до «Інструкції з формування, ремонту та утримання колісних пар тягового рухомого складу залізниць України колії 1520 мм».
Електричним машинам: - виконати роботи в обсязі ТО-2 і додаткові нижчеперелічені роботи;
- відкрити оглядові люки всіх електричних машин та оглянути візуально всі доступні огляду складові частини і монтаж проводки;
- оглянути стан колекторів і контактних кілець.
Зазначені дефекти усунути шліфуванням колектора з продоріжкою ламелей, що розташовані поруч.
Ретельно очистити доріжки між 33 колекторними пластинами від вугільного пилу і стружок міді твердою волосяною щіткою або фаскознімачем.
Для тягових електродвигунів виконати такі роботи: зняти кришки (бічні і нижні) з боку привода.
Оглянути в доступних місцях обмотку якоря, стан полюсів, з'єднання полюсів;
оглянути і перевірити відсутність сторонніх предметів на вентиляційній сітці горловини остова з боку колектора; перевірити цілісність трубок для подачі мастила в підшипники; продути тягові електродвигуни стиснутим сухим повітрям.
Обслуговування і ремонт підшипників кочення тягових генераторів і електродвигунів виконувати згідно з вимогами «Інструкції з утримання і ремонту вузлів з підшипниками кочення локомотивів і моторвагонного рухомого складу» ЦТ/3781 та Правил ремонту. Дотримувати терміну виконання робіт змащення. Марки мастил зазначені в картках змащування Правил ремонту.
Електронні пристрої, електричні апарати, акумуляторну батарею контрольно-вимірювальні прилади, АЛСН, радіозв'язок оглянути і перевірити в обсязі ТО-2 для виявлення несправностей. Зовнішнім оглядом перевірити справність котушок, опорів і інших елементів: тумблерів, пружин – несправні замінити. Ізоляційні деталі продути сухим повітрям, протерти після всіх операцій зачищення.
Перевірити відсутність заїдань рухомих з'єднань апаратів, а також чіткість їх спрацьовування після ремонту. Очистити випрямну установку від пилу та зробити зовнішній огляд вентилів. Вентилі з пробоєм, обривом кола замінити на вентилі того ж типу, класу і групи.
Виконати роботи з обслуговування акумуляторної батареї в обсязі ТО-2, крім того:
- зняти перемички, очистити контактні поверхні від окислів, змазати, установити і закріпити їх на місці, щільно затягнути болти;
- замінити акумуляторні батареї, відключені при технічному обслуговуванні ТО-2 і відбраковані при технічному обслуговуванні ТО-3.
Апаратуру АЛСН з автостопом обслуговувати і ремонтувати відповідно до чинних інструкцій ЦТ, ЦШ.
Радіостанцію перевірити і ремонтувати відповідно до документації заводу-виготівника.
Після технічного обслуговування ТО-3 запустити дизель і перевірити роботу агрегатів і вузлів тепловоза. Виконати роботи в обсязі ТО-2 (за винятком продувки електричних машин), крім того, додатково перевірити роботу дизеля на аварійному живленні, перевірити щільність гальмової і напірної повітряної мережі, величину виходу штоків гальмових циліндрів, правильність регулювання кранів машиніста, допоміжного гальма і форсунок пісочниць, роботу гальма і дифманометрів.
Перевірити роботу електричної схеми тепловоза з обох кабін машиніста. Провести контрольні реостатні випробування відповідно до вимог Правил ремонту (за потреби).
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити матеріал.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045.