управління та технічне обслуговування тепловоза
Тема: Догляд за паливної системою тепловоза
ДОГЛЯД ЗА ПАЛИВНОЮ СИСТЕМОЮ
При прийманні тепловоза перевіряють наявність палива в баку по топливомерному склу. Якщо тепловоз знаходиться на оглядовій канаві, то при неработающем дизелі видаляють конденсат разом з механічними домішками з відстійників і грязесборника паливного бака (набирати паливо можна тільки після обов'язкового зливу відстою). При неработающем дизелі періодично провертають на 2 - 3 обороти за годинниковою стрілкою рукоятку фільтра грубого очищення 19 (див. мал. 1), очищаючи його пластини від бруду. Перед пуском дизеля необхідно пересвідчитися, що всі насоси високого тиску включені, перевірити свободность ходу рейок і готовність граничного регулятора до роботи, для чого рукоятку вала управління рейками відтягають на себе до упора і відпускають. При невеликому зусиллі всі рейки повинні мати максимальне переміщення. Якщо рейка якого-небудь насоса не переміщається, то можна спробувати "ходити" її, заздалегідь змазавши дизельним маслом. Насос із заклиненной рейкою відключають.
Перевіряють положення вентиля 6, який повинен бути закритий. Це потрібно робити періодично, оскільки в експлуатації мали місце випадки мимовільного відкриття вентиля внаслідок вібрації, що викликало перебої в роботі дизеля і навіть його зупинку через недостатню кількість палива в колекторі. При огляді тепловоза звертають увагу на відсутність течі палива по пробках паливного бака.
У зв'язку з відсутністю на тепловозі ЧМЕ3 манометра, що показує тиск в паливному колекторі, треба перед пуском дизеля після тривалої стоянки (наприклад, після ремонту) прокачати паливо ручним насосом 17 і відкривши кран 15, пересвідчитися, що в системі немає повітря (паливо тече суцільним струменем). Якщо видалити повітря, що попало в систему повністю не вдається, то відкривають пробки на кришках фільтрів тонкого очищення 11 і корпусах паливних насосів високого тиску 5.
У тому випадку, коли через несправність регулятора дизеля або засмічення його масляного фільтра рейки паливних насосів в період прокачування масла перед пуском не пересуваються (або пересуваються недостатньо), для прискорення і полегшення пуску дизеля необхідно пересунути рейки вручну, потягши рукоятку вала управління на себе повністю. Потрібно мати на увазі, що цю рукоятку треба відпустити відразу ж після пуску дизеля, щоб запобігти спрацюванню граничного регулятора.
У процесі роботи дизеля (при зупиненому тепловозі) періодично контролюють стан паливної системи. При цьому звертають увагу на каплепадение із зливних трубок форсунок, свободность ходу рейок насосів і відсутність течі палива в трубопроводах. Безбарвний випуск відпрацьованих газів свідчить про нормальну роботу паливної апаратури.
На закінчення варто привести причини, які спричиняють зниження тиску палива в системі (а отже, нестійку роботу дизеля). Це відбувається через засмічення штуцера, що з'єднує всмоктуючу трубу з паливним баком, а також паливних фільтрів грубого і тонкого очищення. Можливі знос сальників топливоподкачивающего насоса 18, а також теча палива між кришками насоса і його корпусом (ці несправності можна визначити візуально).
Ще одна вірогідна причина порушення роботи паливної системи - заїдання перепускного 7 або запобіжного 13 клапана через попадання в систему води або механічні домішки. Підвищена димность випускних газів вказує на несправність однієї з форсунок. Почерговим відключенням паливних насосів високого тиску можна визначити, яка з форсунок працює незадовільно.
Завдання на дистанційне навчання:
1. Прочитати, законспектувати, вивчити.
Питання та індівідувальні консультації по вайбер 0669797045