будова і ремонт електровоза
Тема: Ремонт тягових двигунів
Капітальний ремонт електродвигунів необхідно проводити на спеціалізованих підприємствах, як ТзОВ «Тантал», що знаходиться за адресою м. Львів, вул. Луганська, 1А.
При проведенні поточного ремонту проводиться розбирання електродвигуна і подальша часткова заміна деталей, що стали непридатними.
Розбирання електродвигуна для ремонту
Розбираючи електродвигун, в першу чергу, не варто забувати про дотримання техніки безпеки і обережності, щоб не допустити ушкоджень або втрати окремих її частин.
Основні правила роботи з електричним двигуном:
- При розбиранні не слід використовувати зубила або завдавати ударів, докладаючи при цьому великих зусиль;
- Приступаючи до роботи необхідно відключити прилад від електромережі і від’єднати його від крутного механізму;
- Процес розбирання та складання повинен проходити в строго визначеній послідовності;
- Працювати потрібно акуратно, щоб не пошкодити щітки, обмотки, колектор і не погнути вал;
- Для подальшої зручності при складанні рекомендується зробити позначки в місцях розміщення кришок відносного корпусу двигуна і положення вентилятора на валу. Неправильна установка вентилятора може спричинити розбалансування всього валу.
Послідовність розбирання асинхронного двигуна
Основними складовими асинхронного двигуна є ротор, що обертається навколо вала і нерухома його частина – статор.
Етапи розбирання:
- Викручуються кріпильні болти, що утримують кожух вентилятора.
- Наносяться мітки, згідно з якими підшипникові щити при складанні встановлюються в попереднє положення.
- Виймається опорне пружинне кільце і знімається вентилятор (крильчатки охолодження) за допомогою знімача.
- Витягується шпонка.
- Відкручуються і знімаються болти, що кріплять підшипникові щити і кришки.
- Щит відділяється від двигуна. Для цього легкими ударами молотка необхідно постукати по виступаючим ребрам підшипникового щита з використанням спеціальної дерев’яної прокладки. При цьому бити по вухах для кріплення болтів можна. У невеликих двигунах зняти задню кришку можна лише, підважуючи викруткою між корпусом і щитом з усіх боків. У більших моделях електродвигунів нарізується різьба, по якій гвинтовими рухами вкручується болт, і знімається щит. Головне не допускати перекосів.
- Після відділення щита від корпусу двигуна, він зсувається по валу машини. У процесі зняття щоб уникнути пошкодження ізоляції обмоток в отвір між статором і ротором поміщають лист щільного картону. На нього ж після видалення щита укладається ротор. Це запобіжить ймовірність пошкодження ізоляції обмоток електричного двигуна.
- З валу знімаються підшипники, невинтові гофровані пружини, і покриваючі їх внутрішні кришки, розташовані з двох сторін.
Знімається короткозамкнута обмотка і сердечник ротора. Під час виїмки ротора необхідно стежити, щоб його рухи були строго по осі електродвигуна. - З клемної коробки викручується заглушка (нагадує форму болта).
- З коробки знімається кришка, під якою розміщено виводи обмотки статора.
- Звільняється обмотка від клею і дуже обережно виймається сердечник статора.
- Залишається порожня станина (корпус) електродвигуна.
Після розбирання рекомендується основні частини конструкції двигуна (вкладиші, щити, ущільнення траверси, перемикачі, підшипники і т.д.) промити гасом або бензином. Обмотки статора очищаються від пилу і бруду пилосмоком або струменем стисненого повітря і протираються чистою ганчіркою, попередньо змоченою в бензині.
-
=
Схема збирання електродвигуна
Збирають електродвигун у зворотному порядку. На вал електричного двигуна насаджується підшипник, таким чином, щоб його зовнішня частина (обойма) була розміщена в гнізді підшипникового щита. Слід враховувати, що надто слабка посадка викличе провертання щита, а туга – приведе до затискання кульок.
Подальшу процедуру повернення ротора в статор проводять також як при розбиранні. Щити підшипника встановлюються на вал і закріплюють тимчасовими болтами. Тут важливо, щоб щити були розміщені на своєму колишньому місці. Перевірити це можна за випадковим збігом міток, раніше нанесених на корпус двигуна при розбиранні.
Закінчивши установку щитів і підшипників, ротор провертають вручну. Правильно зібраний вал повинен легко обертатися.
Оскільки причиною важкого обертання валу може бути: - наявність в підшипнику залишків бруду, масла або пилу;
- недостатнє розшабрування вкладиша або втулки підшипника;
- перекіс вала;
- неправильна посадка підшипника.
- Двигун не запускається, якщо відсутня напруга в мережі, відключений автомат або перегоріли запобіжники. Наявність напруги в мережі можна перевірити за допомогою вольтметра змінного струму зі шкалою до 500 В або низьковольтним індикатором.
Для усунення вмикається автомат або проводять заміну перегорілих запобіжників. Якщо перегорає один запобіжник, електродвигун буде видавати характерне гудіння. - Обрив однієї з фаз обмотки статора можна виявити за допомогою мегомметра, попередньо звільнивши всі кінці обмоток двигуна. Якщо виявлено обрив усередині фази обмотки двигун необхідно відправити в ремонт.
- Зниження напруги на затискачах двигуна при його запуску допускається до 30% від номінального. Воно викликається втратами в мережі, малою потужністю трансформатора або його перевантаженням. При зниженні напруги на затискачах електродвигуна проводиться заміна живильного трансформатора або збільшується перетин проводів лінії підведення.
- Відсутність контакту мережі живлення в одній з обмоток статора – випадання фази – призводить до збільшення струму в його обмотках і зниження числа обертів. Якщо двигун залишити працювати на двох обмотках, то він «згорить», тому для ремонту необхідно звертатись до спеціалізованих підприємств, як ТзОВ «Тантал», що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Луганська, 1 А.
- Вихід з ладу обмотки електродвигуна («згорання» обмотки) ремонтується шляхом відправлення двигуна в спеціалізований ремонтний цех, де двигуни розбирають, чистять та проводять ревізію. Після чого несправні обмотки демонтують, та перемотують наново на спеціальних намотувальних установках чи вручну, лакують та сушать. Потім двигун збирають і перевіряють на робочих оборотах з вимірюванням струму холостого ходу і під номінальним навантаженням.
-
Крім перерахованих вище електричних несправностей в електродвигунах можуть бути несправності механічного характеру. Причиною надмірного нагріву підшипників може бути неправильна збірка підшипників, погана «центровка» електродвигуна, забруднення підшипників або великий знос кульок і роликів.
https://www.youtube.com/watch?v=znDZVgMt7jc
Питання та індивідуальні консультації по вайберу 0669797045