A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт електровоза

Дата: 08.10.2023 21:20
Кількість переглядів: 80

Тема: Ремонт тягових двигунів

Капітальний ремонт електродвигунів необхідно проводити на спеціалізованих підприємствах, як ТзОВ «Тантал», що знаходиться за адресою м. Львів, вул. Луганська, 1А.

При проведенні поточного ремонту проводиться розбирання електродвигуна і подальша часткова заміна деталей, що стали непридатними.

  Розбирання електродвигуна для ремонту

Розбираючи електродвигун, в першу чергу, не варто забувати про дотримання техніки безпеки і обережності, щоб не допустити ушкоджень або втрати окремих її частин.

 Основні правила роботи з електричним двигуном:

  1. При розбиранні не слід використовувати зубила або завдавати ударів, докладаючи при цьому великих зусиль;
  2. Приступаючи до роботи необхідно відключити прилад від електромережі і від’єднати його від крутного механізму;
  3. Процес розбирання та складання повинен проходити в строго визначеній послідовності;
  4. Працювати потрібно акуратно, щоб не пошкодити щітки, обмотки, колектор і не погнути вал;
  5. Для подальшої зручності при складанні рекомендується зробити позначки в місцях розміщення кришок відносного корпусу двигуна і положення вентилятора на валу. Неправильна установка вентилятора може спричинити розбалансування всього валу.

Послідовність розбирання асинхронного двигуна

Основними складовими асинхронного двигуна є ротор, що обертається навколо вала і нерухома його частина – статор.

Етапи розбирання:

  1. Викручуються кріпильні болти, що утримують кожух вентилятора.
  2. Наносяться мітки, згідно з якими підшипникові щити при складанні встановлюються в попереднє положення.
  3. Виймається опорне пружинне кільце і знімається вентилятор (крильчатки охолодження) за допомогою знімача.
  4. Витягується шпонка.
  5. Відкручуються і знімаються болти, що кріплять підшипникові щити і кришки.
  6. Щит відділяється від двигуна. Для цього легкими ударами молотка необхідно постукати по виступаючим ребрам підшипникового щита з використанням спеціальної дерев’яної прокладки. При цьому бити по вухах для кріплення болтів можна. У невеликих двигунах зняти задню кришку можна лише, підважуючи викруткою між корпусом і щитом з усіх боків. У більших моделях електродвигунів нарізується різьба, по якій гвинтовими рухами вкручується болт, і знімається щит. Головне не допускати перекосів.
  7. Після відділення щита від корпусу двигуна, він зсувається по валу машини. У процесі зняття щоб уникнути пошкодження ізоляції обмоток в отвір між статором і ротором поміщають лист щільного картону. На нього ж після видалення щита укладається ротор. Це запобіжить ймовірність пошкодження ізоляції обмоток електричного двигуна.
  8. З валу знімаються підшипники, невинтові гофровані пружини, і покриваючі їх внутрішні кришки, розташовані з двох сторін.
    Знімається короткозамкнута обмотка і сердечник ротора. Під час виїмки ротора необхідно стежити, щоб його рухи були строго по осі електродвигуна.
  9. З клемної коробки викручується заглушка (нагадує форму болта).
  10. З коробки знімається кришка, під якою розміщено виводи обмотки статора.
  11. Звільняється обмотка від клею і дуже обережно виймається сердечник статора.
  12. Залишається порожня станина (корпус) електродвигуна.

    Після розбирання рекомендується основні частини конструкції двигуна (вкладиші, щити, ущільнення траверси, перемикачі, підшипники і т.д.) промити гасом або бензином. Обмотки статора очищаються від пилу і бруду пилосмоком або струменем стисненого повітря і протираються чистою ганчіркою, попередньо змоченою в бензині.

  13. =

    Схема збирання електродвигуна

    Збирають електродвигун  у зворотному порядку. На вал електричного двигуна насаджується підшипник, таким чином, щоб його зовнішня частина (обойма) була розміщена в гнізді підшипникового щита. Слід враховувати, що надто слабка посадка викличе провертання щита, а туга – приведе до затискання кульок.
    Подальшу процедуру повернення ротора в статор проводять також як при розбиранні. Щити підшипника встановлюються на вал і закріплюють тимчасовими болтами. Тут важливо, щоб щити були розміщені на своєму колишньому місці. Перевірити це можна за випадковим збігом міток, раніше нанесених на корпус двигуна при розбиранні.
    Закінчивши установку щитів і підшипників, ротор провертають вручну. Правильно зібраний вал повинен легко обертатися.
    Оскільки причиною важкого обертання валу може бути:

  14. наявність в підшипнику залишків бруду, масла або пилу;
  15. недостатнє розшабрування вкладиша або втулки підшипника;
  16. перекіс вала;
  17. неправильна посадка підшипника.
  18.  Двигун не запускається, якщо відсутня напруга в мережі, відключений автомат або перегоріли запобіжники. Наявність напруги в мережі можна перевірити за допомогою вольтметра змінного струму зі шкалою до 500 В або низьковольтним індикатором.
    Для усунення вмикається автомат або проводять заміну перегорілих запобіжників. Якщо перегорає один запобіжник, електродвигун буде видавати характерне гудіння.
  19. Обрив однієї з фаз обмотки статора можна виявити за допомогою мегомметра, попередньо звільнивши всі кінці обмоток двигуна. Якщо виявлено обрив усередині фази обмотки двигун необхідно відправити в ремонт.
  20. Зниження напруги на затискачах двигуна при його запуску допускається до 30% від номінального. Воно викликається втратами в мережі, малою потужністю трансформатора або його перевантаженням. При зниженні напруги на затискачах електродвигуна проводиться заміна живильного трансформатора або збільшується перетин проводів лінії підведення.
  21. Відсутність контакту мережі живлення в одній з обмоток статора – випадання фази – призводить до збільшення струму в його обмотках і зниження числа обертів. Якщо двигун залишити працювати на двох обмотках, то він «згорить», тому для ремонту необхідно звертатись до спеціалізованих підприємств, як ТзОВ «Тантал», що знаходиться за адресою:  м. Львів, вул. Луганська, 1 А.
  22. Вихід з ладу обмотки електродвигуна («згорання» обмотки) ремонтується шляхом відправлення двигуна в спеціалізований ремонтний цех, де двигуни розбирають, чистять та проводять ревізію. Після чого несправні обмотки демонтують, та перемотують наново на спеціальних намотувальних установках чи вручну, лакують та сушать. Потім двигун збирають і перевіряють на робочих оборотах з вимірюванням струму холостого ходу і під номінальним навантаженням.
  23. Крім перерахованих вище електричних несправностей в електродвигунах можуть бути несправності механічного характеру.           Причиною надмірного нагріву підшипників може бути неправильна збірка підшипників, погана «центровка» електродвигуна, забруднення підшипників або великий знос кульок і роликів.

     

https://www.youtube.com/watch?v=znDZVgMt7jc

 

Питання та індивідуальні консультації по вайберу 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень