A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

управління та технічне обслуговування електровоза

Дата: 01.02.2024 21:26
Кількість переглядів: 28

Тема: Дії локомотивної бригади при виходу з ладу крана машиніста 394

 

Можливі несправності гальмівного обладнання, способи їх усунення

У тексті прийняті умовні скорочення: КМ - Кран машиніста № 394 (395);

КВТ- кран допоміжного гальма № 254; ТМ - гальмівна магістраль; ПМ - поживна магістраль; ТЦ - гальмовий циліндр; ЦНД - циліндр низького тиску; ЦВД - циліндр високого тиску; ГР - головний резервуар; ЗР - запасний резервуар; УР - Зрівняльний резервуар; ВР - розподільник повітря; ЗК - золотникова камера розподільника повітря; МК - магістральна камера розподільника повітря; РК - робоча камера розподільника повітря; УП - зрівняльний поршень; РД - регулятор тиску; ТО - технічне обслуговування; ТР - поточний ремонт; ЕРЗ - електроповітророзподільника; ЕПТ - ЕПГ; ДНЦ - поїзний диспетчер

МОЖЛИВІ НЕСПРАВНОСТІ КРАНА МАШИНІСТА № 394 (395)

Підвищення тиску в ТМ при положенні II РКМ.Можливі причини):

- Підвищені витоку в ЗрР або його з'єднаннях;

- Порушення щільності діафрагми редуктора за місцем її кріплення або тріщина в діафрагмі;

- Пропуск клапана редуктора через його незадовільною притирання або попадання під клапан частинок бруду;

- Пропуск золотника через порушення притирання до дзеркала або забруднення мастила;

- Засмічення отвору 0,45 мм в стабілізаторі при самому незначному пропуску клапана редуктора;

- Засмічення отвору 1,6 мм в корпусі середньої частини крана. При даній несправності завищення тиску буде спостерігатися по манометру ТМ. У свою чергу, манометр УР завищення показувати не буде;

- Неточна постановка ручки КМ в положення II з причин зносу поступового сектора на корпусі крана, ослаблення ручки крана на стрижні, просадки пружини, що фіксує кулачок ручки, вироблення ручки по квадрату стрижня, помилки машиніста.

Ведення поїзда з перезарядження гальмівною магістраллю неприпустимо. У пасажирському поїзді одночасно з перезарядкою ТМ відбувається перезарядка ЗР вагонів. Недоліком розподільника повітря № 292 є те, що тиск повітря в ТЦ при гальмуванні залежить від тиску в ЗР. Якщо допустити підвищення тиску в ТМ і ЗР понад 5,5 кгс / см2 і продовжувати ведення поїзда, то в разі застосування службового або екстреного гальмування в ТЦ створюється значний тиск, який призводить до заклинювання колісних пар всього складу. Результат - утворення плазунів, збільшення гальмівного шляху, загроза безпеки руху.

У вантажному потязі при перезарядці ТМ відбувається перезарядка ЗР, а також ЗК і РК в повітророзподільнику. Підвищений тиск в ЗР не приводить при гальмуванні до збільшеного тиску в ТЦ, так як вантажні розподільників повітря мають режимний перемикач навантаженого, середнього і порожнього режимів, який припинить наповнення ТЦ залежно від встановленого режиму.

Але підвищений тиск в РК ускладнює відпустку гальм після службових гальмувань, в результаті чого деякі розподільників повітря, особливо в хвостовій частині поїзда, не переходять в відпускний положення. Для відпустки гальм треба ще більше підвищувати і без того високий тиск в ТМ, а це неприпустимо.

Якщо при веденні поїзда тиск в гальмівній магістралі виявиться більше 7,5 кгс / см2, То після виключення компресорів регулятором почне знижуватися тиск в головних резервуарах. Коли тиск в ГР стане менше тиску повітря в ТМ, може статися самоторможіння поїзда при положенні II ручки КМ.

Під час ведення поїзда локомотивна бригада повинна постійно контролювати тиск повітря в ГР, УР і ТМ. При своєчасному виявленні почався завищення тиску в ТМ (в пасажирському поїзді не більше 5,5 кгс / см2, В вантажному - не більше 6,5 кгс / см2) Машиністу необхідно перевести РКМ в положення IV, спостерігаючи за показаннями манометрів ТМ і УР.

Якщо при положенні IV ручки КМ:

завищення тиску повітря припинилося, То несправність - в клапані редуктора. Можна продовжувати ведення поїзда при положенні IV ручки КМ і спробувати легким остуківаніем заглушки клапана редуктора видалити частинку потрапила бруду і притиснути клапан до сідла. Крім того, можна регулювальним гвинтом посилити затяжку пружини стабілізатора, збільшивши тим самим кількість виробленого повітря з УР в атмосферу через стабілізатор, після чого перевести ручку КМ в положення II. Якщо усунути підвищення тиску повітря не вдається, то слід повернути ручку КМ в положення IV і вести поїзд до першої стоянки, підтримуючи тиск повітря в ТМ, періодично переводячи ручку крана з положення IV в II, а потім в положення IV. На стоянці слід закріпити локомотив шостим положенням КВТ, перекрити комбінований кран, положенням V або VI ручки КМ розрядити УР і замінити редуктор з неробочої кабіни. Потім необхідно ручку КМ перевести в положення I, відкрити комбінований кран, зарядити гальмівну мережу, при положенні II ручки КМ відрегулювати стабілізатор (якщо змінювалося зусилля пружини), виконати скорочене випробування гальм і продовжити ведення поїзда;

завищення тиску в ТМ і УР триває - Пропускає повітря золотник. Можна регулювальним гвинтом посилити затяжку пружини стабілізатора і повернути ручку КМ в положення II. Якщо усунути підвищення тиску не вдається, то, по можливості, на станції або на сприятливому профілі колії необхідно зупинити поїзд щаблем службового гальмування. На стоянці ручки КМ і КВТ треба перевести в положення VI, вимкнути блокування гальм № 367 і закріпити локомотив ручним гальмом. На локомотивах без блокування № 367 слід перекрити комбінований кран і кран подвійної тяги, ручки КМ і КВТ перевести в положення VI і закріпити локомотив ручним гальмом. Далі діють у такий спосіб. Замінюють верхню і середню частини крана з неробочої кабіни, включають в роботу блокування гальм № 367 (на локомотивах без блокування відкривають комбінований кран і кран подвійної тяги), заряджають ТМ, регулюють стабілізатор (якщо змінювалося зусилля пружини), виконують скорочене випробування гальм, відпускають ручної гальмо і продовжують ведення поїзда;

відбувається зниження тиску в УР і ТМ зі спрацьовуванням гальм поїзда. Причина - витік в УР по його сполук або з краном машиніста, або манометром. Якщо усунути несправність не вдається, то для звільнення перегону допускається перейти на управління гальмами з задньої кабіни, попередньо виконавши випробування гальм;

завищення тиску в ТМ через злам діафрагми редуктора або порушення щільності її кріплення в корпусі - Визначається по виходу стисненого повітря через атмосферний отвір в регулювальний гвинт редуктора при положенні II ручки КМ. Припинити завищення тиску повітря можна постановкою ручки КМ в положення IV, продовжуючи ведення поїзда до станції. При падінні тиску в ТМ нижче зарядного слід короткочасно переводити ручку КМ в положення II, а після підвищення тиску в ТМ до зарядного - знову в положення IV. На стоянці належить замінити редуктор з неробочої кабіни порядком, викладеним для випадку, коли завищення тиску при положенні IV ручки крана припиняється;

завищення тиску в ТМ припинилося, в УР і при положенні II, і при положенні IV ручки КМ - тиск зарядний. Причина - засмічення отвору 1,6 мм. Слід негайно перевести ручку КМ в положення V і зупинити поїзд. Якщо при положенні V ручки КМ розрядка ТМ не відбувається, то слід зупинити поїзд екстреним гальмуванням. На стоянці необхідно замінити верхню і середню частини крана з неробочої кабіни аналогічно викладеному нагоди, коли завищення тиску в ТМ і УР триває, зарядити гальмівну мережу, випробувати гальма і продовжити ведення поїзда.

Зниження тиску повітря в ТМ при положенні II ручки КМ.Можливі причини:

помилка машиніста. При зміщенні ручки КМ приблизно на 8 градусів через положення II в сторону положення III припиняється підживлення УР з ГР через золотник і редуктор. При зміщенні ручки КМ на 10 - 20 градусів УР і КК починають спілкуватися з ТМ через зворотний клапан крана. В експлуатації були випадки помилкового неповного перекриття машиністом комбінованого крана, в результаті чого не відбувається нормального поповнення витоків в ТМ;

засмічення фільтра до живильного клапану редуктора. В цьому випадку можна продовжити ведення поїзда, підтримуючи тиск в УР і ТМ короткочасним перекладом ручки КМ в положення I. На першій станції перекрити комбінований кран, положенням V або VI ручки КМ розрядити УР, зняти редуктор і прокладку, вивернути фільтр і прочистити його. Після цього зібрати кран, зарядити УР і ТМ, випробувати гальма і продовжити ведення поїзда. При даній несправності можна замінити фільтр з крана неробочий кабіни.

Повільна ліквідація сверхзарядного тиску.Причини: неправильне регулювання стабілізатора; засмічення отвору 0,45 мм. Прочищати отвір необхідно неметаллическим предметом (наприклад, загостреною сірником).

Швидка ліквідація сверхзарядного тиску.Причини: неправильне регулювання стабілізатора; злам діафрагми стабілізатора. Визначається по випуску стисненого повітря через регулювальний гвинт стабілізатора. Необхідно зупинити поїзд по можливості на станції або сприятливому профілі колії і замінити стабілізатор з неробочої кабіни при положенні IV ручки КМ. Ще причина - з'явилися підвищені витоку повітря з УР. У цьому випадку після зниження тиску до зарядного можливе підвищення тиск в ТМ. Дана несправність виявляється після переведення ручки КМ в положення IV.

При постановці ручки КМ в положення IV після виконаного гальмування підвищується тиск в УР і ТМ.Причини: пропуск золотника або впускного клапана КМ при незадовільній щільності УП. Коли виникають дані несправності, підвищення тиску в ТМ може привести до відпустки гальм. Тому при веденні пасажирського поїзда в якості перекриші можна використовувати положення III ручки КМ. При управлінні вантажним поїздом слід уникати мінімальних ступенів гальмування і коли підвищується тиск - використовувати положення VA ручки КМ. Якщо після виконаного гальмування перед заборонним сигналом починає підвищуватися тиск в ТМ, то слід застосувати екстрене гальмування.

При постановці ручки КМ в положення IV після виконаного гальмування знижується тиск в УР і ТМ.Причини: витоку в УР або через його сполуки, пропуск золотника або ущільнення УП. Дані несправності викликають некероване машиністом посилення гальмівного ефекту. Тому при регулювальних гальмуваннях слід виконувати мінімально встановлені розрядки ТМ.

Після розрядки УР на необхідну величину і постановки ручки КМ в положення IV розрядка ТМ триває на велику величину, а потім відбувається різке короткочасне підвищення тиску в ТМ.Причина: нечутливий зрівняльний поршень. Ця несправність може привести до відпустки гальм частини поїзда, а при мінімальних ступенях гальмування з розрядкою УР на 0,3 кгс / см2 тиск в ТМ може взагалі не знизитися.

Вести поїзд і управляти гальмами з наведеної несправністю КМ досить важко й небезпечно з точки зору безпеки руху. Для звільнення перегону після зупинки поїзда можна перейти на управління гальмами з неробочої кабіни. На станції необхідно розібрати несправний КМ, ретельно оглянути, а також протерти УП і поршневу втулку, змастити їх, а потім зібрати кран, щоб переглянути його роботу. Чутливість УП треба обов'язково контролювати в процесі приймання локомотива.

Після зниження тиску за манометром УР на необхідну величину становищем V ручки КМ і переведення її в стан IV короткочасно завищується тиск, що спостерігається по манометру УР. Причина: вузький отвір в штуцері від УР до крана машиніста. При даній несправності розрядка ТМ відбувається на меншу величину, ніж запланував машиніст, що, в свою чергу, зменшує гальмівний ефект. У гіршому варіанті несправність може привести до короткочасного підвищення тиску в ТМ. У цьому випадку після ступені гальмування необхідно короткочасно витримувати ручку КМ в положенні III, після чого переводити її в положення IV.

Повільний темп розрядки УР і ТМ при положенні V ручки КМ. Причини: засмічення отворів 2,3 або 1,6 мм; пропуск ущільнення УП. Наведені несправності можна виявити при перевірці КМ під час приймання локомотива в депо.

При короткочасної постановці ручки КМ в положення V відбувається повна розрядка ТМ. Причини: заморожена трубка від УР до КМ; "перекрито отвір в штуцері від УР. Якщо не вдається виявити місце несправності і усунути її, то треба перейти на управління гальмами з задньої кабіни.

 

 

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати і прислати конспект на вайбер

Питання та індивідуальні консультації по вайберу 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень