виробниче навчання
Виробниче навчання на 08.03.2024р.
Переглянути матеріал за посиланнями.
https://youtu.be/0EKd0wxyiNA?si=ZyYTdDpO3sjUu6hQ
https://youtu.be/QGzNj5zrZbk?si=x4OcgpDinffF9xfr
https://youtu.be/GpVKMNKuA3s?si=CBd7CdNmUZgAk0yS
https://youtu.be/3Y3-qCa2Dfs?si=RtEtWqpbHuJARvOx
Охорона праці. Безпека та протипожежні заходи на локомотиві
При проектування локомотивів типовими вимогами по техніці безпеки і виробничій санітарії передбачені необхідність огородження небезпечних обертаючих частин машин, механізмів; розробка і введення надійних заходів щодо захисту обслуговуючого персоналу від пилу, пари, газу, шуму, вібрацій, пораження електричним струмом; створення нормальних санітарно-гігієнічних умов в кабінах локомотивів; примінення сучасних засобів технічної естетики і научної організації праці.
П ри проектуванні та побудові магістральних і маневрових локомотивів кабіни машиністів обладнують опаленням з терморегуляцією, механічною вентиляцією і приладами для кондиціонерування повітря;приладами природнього і штучного освітлення; приладами, які забезпечуючими хорошу видиміть з локомотивів колії та видимих сигналів, а також чуткість звукових сигналів при любих погодних умовах. На магістральних локомотивах передбачають санітарні вузли, умивальники з підігрівом води, шафи для зберігання одягу і продуктів харчування, електропідігрівачі для їжі і питної води, аптечки з медикаментами.
При обслуговуванні та ремонті тепловозів, необхідно проявляти велику увагу і обережність, та як локомотив є зоною підвищеної небезпеки.
Перед пуском дизеля слід перевірити стан вузлів дизеля і допоміжного обладнання, прибрати інструменти і пристрої, перевірити укладку половиць. Забороняється запускати дизелі на багатосекційних тепловозах при одночасно включених кнопках «Паливний насос» на пультах обох секцій, забороняється при працюючій силовій установці виконувати які-небудь монтажні й демонтажні роботи на локомотиві біля обертаючих деталей, входити в дизельне приміщення тепловоза при роботі дизеля на 15-й позиції, відкривати люки картера дизеля відразу ж після зупинки дизеля без витримки не менш 10-15 хв. Перед оглядом дизеля, допоміжного устаткування й електроустаткування необхідно
знеструмити всі електричні ланцюги, виключити рубильник акумуляторної батареї.
Забороняється розкривати й ремонтувати електричні прилади й апарати, що
перебувають під напругою. Установка й приєднання проводів до затискачів автоматичних вимикачів, електричних апаратів і машин, їхній огляд, а також заміна запобіжників, що вийшли з ладу, виконується при знеструмлених ланцюгах.
Забороняється підніматися на дах тепловоза на електрифікованих ділянках (при знаходженні під напругою контактного проводу).
У випадку якщо на одній із секцій тепловоза дизель не працює й вона пересувається іншою секцією, постійно з'єднаної з нею, на непрацюючій секції потрібно вжити наступних заходів безпеки:
-
головна й реверсивна рукоятки контролера повинні бути в нульовому положенні, кнопки пульта керування, за винятком кнопок висвітлення, —відключені;
-
вимикачі тягових електродвигунів повинні перебувати у відключеному положенні.
При зовнішньому огляді секцій холодильника привод жалюзі повинен стояти на засувці. Забороняється відкривати монтажні люки шахти холодильника й заходити в шахту при працюючому вентиляторі. Огляд тягових електродвигунів, тягового генератора й допоміжних електричних машин і зняття їхніх люків повинен відбуватися при зупиненому дизелі й тепловозі. Паливо, що накопичується у відсіках паливних насосів дизелів, необхідно видаляти за допомогою спеціальних шприців. Після набору палива пробки баків щільно закриваються. Не допускається влучення мастильних матеріалів, палива й води на мостини.
Т епловоз необхідно підтримувати в чистоті, то що бруд, що накопичується у важкодоступних місцях на тепловозі вбирає мастила і тому стає причиною пожежі. При появі пожежі необхідно зупинити дизель, загальмувати тепловоз. Гасіння пожежі виконується вогнегасниками, піском та системою протипожежної установки. Вогнегасники та відра з піском розташовані в спеціально призначених місцях. Протипожежне обладнання тепловоза складається з повітряної установки і системи автоматичної пожежної сигналізації для визначення пожежі і сигналізації про це звуковими і світовими ами локомотивній бригаді.
Протипожежне обладання тепловоза складається из воздухопінної установки, переносних вогнегасників и системи автоматичної пожежної сигнализації для виявлення пожежі и сигнализации звуковыми и световыми сигналами . Система автоматичної сигнализації складається из пожежних сповіщувачів, реагирующих на повышение температуры в местах их установки. Сповіщувачі разташовані в дизельному приміщенні і у високовольтній камері. Засобом сигнализації служать сигнальні лампи, що вказують на місце пожежі. Одночасно с загорянням сигнальної лампи вмикається звуковий сигнал.Противопожарная установка (рис.9) складається из резервуара 2 для вогнегасної рідини, генератора піни 7 с гнучкими шлангами 10, кранів на повітряному и гидравличному трубопроводах 8 и 9 и інших елементів. Гнучкі шланги 10 с генераторами укладні в ящики 4, розложені в кожному тамбурі. Установка має два поста, що діють при пожежі роздільно або одночасно
Пуск установки здійснюють одним из разобщувальних кранів 2. Відкриттям одного чи двох кранів можливо гасити вогнь одночасно с двох постів. Піна по своєму складу безпечна и не має ніякої шкідливої дії на одежду и шкіру людини.
При прийманні тепловоза бригада зобов’язана переконатся в наявності пломб, а також перевірить, чи закриті крани, за виключенням крана продувки повітряної магістралі, первірить рівень розчину в резервуарі, який повиен знаходиться не нижче нижної риски щупу.
/ — горловина заправочна; 2 — резервуар; 3 — кран спускний; 4 — ящик; 5 — кран для продувки; 6 — кран разобщувальний; 7 — генератор піны; 8, 9 — трубопроводи; 10 — шланги гнучкі ;
Рис.8.1 Розташування протипожежної установки на тепловозі.