A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

управління та технічне обслуговування тепловоза

Дата: 08.10.2023 21:27
Кількість переглядів: 100

Тема: Нагляд за колісними парами

1.3.3.1 Огляд колісних пар проводять з метою виявлення їх несправностей в наступних випадках:

- Під ТПС при всіх видах його технічного обслуговування (ТО) і поточних ремонтах ТР-1, ТР-2 (крім колісних пар моторних вагонів МВРС, виключаючи перший поточний ремонт ТР-2 після виготовлення);

- Перед подкаткой колісної пари під ТПС, якщо після її формування або проведення повного огляду пройшло не більше 2 років, дату формування та огляду встановлюють за даними формуляра (технічного паспорта) на колісну пару;

- Під ТПС після сходу його з рейок.

1.3.3.2 Дефекти складових частин і неприпустимі значення їх параметрів, при яких забороняється експлуатація колісної пари, наведені в таблиці 2.

Таблиця 2 Дефекти складових частин і неприпустимі значення їх параметрів,
 при яких забороняється експлуатація колісної пари

 Найменування дефектаілі параметра  Недопустиме значення
 1 Прокат по колу катання1)  
 1.1 З встановленими швидкостями руху до 120 км / год:  
 Для локомотивів і МВРС в поїздах далекого сполучення  Більше 7 мм
 Для МВПС в поїздах місцевого і приміського сполучення  Більше 8 мм
 1.2 Для локомотивів з встановленими швидкостями руху понад 120 до 160 км / год  Більше 5 мм
 1.3 Для локомотивів з встановленими швидкостями руху понад 160 до 200 км / год:  Більше 2 мм
 1.4 Для МВПС з встановленими швидкостями руху понад 120 до 140 км / год  Більше 5 мм

 

Продовження таблиці 2  
 Найменування дефектаілі параметра  Недопустиме значення
 1.5 Для МВПС з встановленими швидкостями руху понад 140 до 200 км / год:  Більш 3 мм
 2 Різниця прокатів по колу катання у лівого і правого колеса1):  
 для ТПС з встановленими швидкостями руху до 140 км / год  Більше 2 мм
 для ТПС з встановленими швидкостями руху понад 140 до 200 км / год  Більше 1,5 мм
 3 Товщина гребеня, яка вимірюється у локомотивів з висотою гребеня 30 мм на відстані 20 мм від вершини гребеня, а у ТПС з висотою гребеня 28 мм - на відстані 18 мм від вершини гребеня 2):  
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху до 120 км / год  Понад 33 і менше 25 мм
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху від 120 до 200 км / год  Понад 33 і менше 28 мм
 4 Товщина гребеня 2-й і 5-й колісних пар електровозів ЧС2, чс2т, ЧС4, чс4т (до №263) при його висоті 26,25 мм, яка вимірюється шаблонами УТ-1, УТ-1М  Понад 24 і менше 19,5 мм
 5 Параметр крутизни (небезпечна форма гребеня) профілю для локомотивів і МВРС  Менше 6,0 мм
 6 Повзун (вибоїна) на поверхні катання глибиною:  
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху до 140 км / год 3)  Більше 1,0 мм
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху понад 140 до 160 км / год  Більше 0,5 мм
 для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху понад 160 до 200 км / год  Не допускається
 7 вищербини, вм'ятини на поверхні катання бандажа, обода суцільнокатані колеса:  
 Локомотива і моторного вагона МВРС  
 глибиною  Більш 3 мм
 довжиною  Більше 10 мм

 

Продовження таблиці 2  
 Найменування дефектаілі параметра  Недопустиме значення
 Причіпного вагона МВРС  
 глибиною  Більш 3 мм
 довжиною  Понад 25 мм
 8 Раковини на поверхні катання бандажа, обода суцільнокатані колеса  Не допускаються
 9 вищербини або вм'ятини на вершині гребеня довжиною  більше 4,0 мм
 10 Вм'ятини, раковини, викришування на поверхні зуба зубчастого колеса (вінця)  Глибиною більше 3,0 мм при загальній площі на зубі прямозубой і на голівці зуба косозубой передачі 10% його робочої поверхні
 11 Відколи в місцях сполучення торцевої з іншими поверхнями зуба і бічній поверхні з поверхнею вершини зуба  Довжиною понад 15 мм або глибиною більше 3,0 мм.
 12 Ослаблення бандажа на колісному центрі  Не допускається
 13 Зрушення контрольної позначки бандажа щодо контрольної позначки колісного центру  
 13.1 Для пасажирського ТПС і ТПС, з встановленими швидкостями руху понад 140 до 200 км / год, а також при підкатці під ТПС колісних пар по 1.3.3.9  Не допускається
 13.2 Для вантажного і маневрового ТПС (крім подкатки по 1.3.3.9)  Допускається, якщо при зсуві контрольної позначки глухий звук при ударі слюсарним молотком по бандажу не підтверджує його ослаблення. У цьому випадку допускається нанесення нових контрольних рисок на колісному центрі. Повторний зрушення контрольної позначки не допускається
 14 Ослаблення і зсув суцільнокатані колеса або колісного центру на осі 4)  Не допускається
 15 Ослаблення зубчастого колеса на осі або маточині колісного центру

 не допускається

 

 

Продовження таблиці 2  
 Найменування дефектаілі параметра  Недопустиме значення
 16 Загострений накат на гребені в зоні поверхні на відстані 2 мм від вершини гребеня і до 13 мм від поверхні кочення  Не допускається
 17 Протерті місця на середній частині осі:  
 локомотива  Глибиною понад 4,0 мм
 МВПС  Глибиною понад 2,5 мм
 18 Місцеве або загальне збільшення ширини бандажаілі обода суцільнокатані колеса  більше 6,0 мм
 19 Ослаблення бандажної кільця  Не допускається більше, ніж в 3-х місцях по його окружності сумарною довжиною ослабленого місця більше 30% (для локомотивів) і більше 20% (для МВПС) окружності кільця, а також ближче 100 мм до замку кільця
 20 Товщина бандажів колісних пар ТПС:  
 20.1 З встановленими швидкостями руху до 140 км / год:  
 електровозів, крім ВЛ22 в / і, ВЛ23, ВЛ8, ВЛ60 в / і  менше 45 мм
 ВЛ10 в / і, ВЛ11 в / і, ВЛ15, ВЛ80 в / і, ВЛ85, ВЛ65 в безсніжну пору з дозволу начальника дороги  менше 40 мм
 електровозів ВЛ22 в / і, ВЛ23, ВЛ8, ВЛ60 в / і і тепловозів з навантаженням на вісь 23 т і вище  менше 40 мм
 тепловозів з навантаженням на вісь менше 23 т  менше 36 мм
 моторних вагонів МВРС  Менш 35 мм
 20.2 З встановленими швидкостями руху понад 140 до 160 км / год:  
 електровозів  Менше 50 мм
 тепловозів  менше 45 мм
 21 Товщина обода суцільнокатані колеса:  
 21.1 З встановленими швидкостями руху до 140 км / год:  
 причіпні вагони МВПС  Менше 25 мм
 21.2 З встановленими швидкостями руху понад 140 до 160 км / год:  Менше 40 мм

 

Закінчення таблиці 2  
 Найменування дефектаілі параметра  Недопустиме значення
 21.3 З встановленими швидкостями руху понад 160 до 200 км / год:  
 локомотивів  Менш 45 мм
 МВПС  Менше 40 мм
 22 Тріщини в будь-якій частині осі, обід, спиці, ступиці, колісному центрі і бандажі колеса  Не допускаються
 23 Кільцеві вироблення на поверхні катання:  
 23.1 На відстані до 40 мм (для локомотивів) і до 30 мм (для МВПС) від зовнішнього торця бандажа  
 глибиною  Більше 2 мм
 і шириною  Більше 15 мм
 23.2 На інших ділянках поверхні катання бандажа: глибиною  Більше 1 мм
 і шириною  Більше 2 мм
 24 Несправність буксових, моторно-осьових підшипників і опорних підшипників тягових редукторів, що характеризується нагріванням їх вузлів до температури5)  Більше 80 ° С
 25 Електроопіки і полон на середній частині осі  Не допускаються
 26 Навар (зміщення металу) на поверхні кочення  Більше 0,5 мм
1) Прокат визначати як різницю між початковою висотою гребеня, і дійсної його висотою, отриманої при вимірюванні шаблоном УТ-1 (УТ-1М). За вихідну висоту гребеня для локомотивів (крім мають бандажі, обточені за профілем ДМетІ) приймається 30 мм, для МВПС, а також локомотивів з бандажами, обточеним за профілем ДМетІ - 28 мм. При використанні шаблонів УТ-1, УТ-1М необхідно виключати вплив дефектів на поверхні вершини гребеня на результат вимірювання.2) При вимірюванні шаблонами УТ-1, УТ-1М товщину гребеня перевіряти з урахуванням поправок відповідно до таблиці 3.3) При випуску з ТО-3, ТР-1, ТР-2 повзун більше 0,5 мм не допускається.4) За колісною парою, що знаходиться в експлуатації, з виступаючою мастилом, іржею або тріщинами фарби в місцях з'єднання колісного центру з віссю, без явних ознак ослаблення (зсуву центру або колеса уздовж твірної осі або по колу), встановити особливий нагляд. При зсуві колісного центру або колеса проходження з поїздом забороняється. Локомотив повинен слідувати в депо в одиночному проходженні, гальмівні циліндри і тяговий електродвигун пошкодженої колісної пари повинні бути відключені. 5) Перевірку нагріву здійснюють протягом 5 хв після прибуття ТПС

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень