управління та технічне обслуговування тепловоза
Тема: Нагляд за колісними парами
1.3.3.1 Огляд колісних пар проводять з метою виявлення їх несправностей в наступних випадках:
- Під ТПС при всіх видах його технічного обслуговування (ТО) і поточних ремонтах ТР-1, ТР-2 (крім колісних пар моторних вагонів МВРС, виключаючи перший поточний ремонт ТР-2 після виготовлення);
- Перед подкаткой колісної пари під ТПС, якщо після її формування або проведення повного огляду пройшло не більше 2 років, дату формування та огляду встановлюють за даними формуляра (технічного паспорта) на колісну пару;
- Під ТПС після сходу його з рейок.
1.3.3.2 Дефекти складових частин і неприпустимі значення їх параметрів, при яких забороняється експлуатація колісної пари, наведені в таблиці 2.
Таблиця 2 Дефекти складових частин і неприпустимі значення їх параметрів,
при яких забороняється експлуатація колісної пари
Найменування дефектаілі параметра | Недопустиме значення |
1 Прокат по колу катання1) | |
1.1 З встановленими швидкостями руху до 120 км / год: | |
Для локомотивів і МВРС в поїздах далекого сполучення | Більше 7 мм |
Для МВПС в поїздах місцевого і приміського сполучення | Більше 8 мм |
1.2 Для локомотивів з встановленими швидкостями руху понад 120 до 160 км / год | Більше 5 мм |
1.3 Для локомотивів з встановленими швидкостями руху понад 160 до 200 км / год: | Більше 2 мм |
1.4 Для МВПС з встановленими швидкостями руху понад 120 до 140 км / год | Більше 5 мм |
Продовження таблиці 2 | |
Найменування дефектаілі параметра | Недопустиме значення |
1.5 Для МВПС з встановленими швидкостями руху понад 140 до 200 км / год: | Більш 3 мм |
2 Різниця прокатів по колу катання у лівого і правого колеса1): | |
для ТПС з встановленими швидкостями руху до 140 км / год | Більше 2 мм |
для ТПС з встановленими швидкостями руху понад 140 до 200 км / год | Більше 1,5 мм |
3 Товщина гребеня, яка вимірюється у локомотивів з висотою гребеня 30 мм на відстані 20 мм від вершини гребеня, а у ТПС з висотою гребеня 28 мм - на відстані 18 мм від вершини гребеня 2): | |
для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху до 120 км / год | Понад 33 і менше 25 мм |
для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху від 120 до 200 км / год | Понад 33 і менше 28 мм |
4 Товщина гребеня 2-й і 5-й колісних пар електровозів ЧС2, чс2т, ЧС4, чс4т (до №263) при його висоті 26,25 мм, яка вимірюється шаблонами УТ-1, УТ-1М | Понад 24 і менше 19,5 мм |
5 Параметр крутизни (небезпечна форма гребеня) профілю для локомотивів і МВРС | Менше 6,0 мм |
6 Повзун (вибоїна) на поверхні катання глибиною: | |
для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху до 140 км / год 3) | Більше 1,0 мм |
для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху понад 140 до 160 км / год | Більше 0,5 мм |
для колісних пар ТПС з встановленими швидкостями руху понад 160 до 200 км / год | Не допускається |
7 вищербини, вм'ятини на поверхні катання бандажа, обода суцільнокатані колеса: | |
Локомотива і моторного вагона МВРС | |
глибиною | Більш 3 мм |
довжиною | Більше 10 мм |
Продовження таблиці 2 | |
Найменування дефектаілі параметра | Недопустиме значення |
Причіпного вагона МВРС | |
глибиною | Більш 3 мм |
довжиною | Понад 25 мм |
8 Раковини на поверхні катання бандажа, обода суцільнокатані колеса | Не допускаються |
9 вищербини або вм'ятини на вершині гребеня довжиною | більше 4,0 мм |
10 Вм'ятини, раковини, викришування на поверхні зуба зубчастого колеса (вінця) | Глибиною більше 3,0 мм при загальній площі на зубі прямозубой і на голівці зуба косозубой передачі 10% його робочої поверхні |
11 Відколи в місцях сполучення торцевої з іншими поверхнями зуба і бічній поверхні з поверхнею вершини зуба | Довжиною понад 15 мм або глибиною більше 3,0 мм. |
12 Ослаблення бандажа на колісному центрі | Не допускається |
13 Зрушення контрольної позначки бандажа щодо контрольної позначки колісного центру | |
13.1 Для пасажирського ТПС і ТПС, з встановленими швидкостями руху понад 140 до 200 км / год, а також при підкатці під ТПС колісних пар по 1.3.3.9 | Не допускається |
13.2 Для вантажного і маневрового ТПС (крім подкатки по 1.3.3.9) | Допускається, якщо при зсуві контрольної позначки глухий звук при ударі слюсарним молотком по бандажу не підтверджує його ослаблення. У цьому випадку допускається нанесення нових контрольних рисок на колісному центрі. Повторний зрушення контрольної позначки не допускається |
14 Ослаблення і зсув суцільнокатані колеса або колісного центру на осі 4) | Не допускається |
15 Ослаблення зубчастого колеса на осі або маточині колісного центру |
не допускається
|
Продовження таблиці 2 | |
Найменування дефектаілі параметра | Недопустиме значення |
16 Загострений накат на гребені в зоні поверхні на відстані 2 мм від вершини гребеня і до 13 мм від поверхні кочення | Не допускається |
17 Протерті місця на середній частині осі: | |
локомотива | Глибиною понад 4,0 мм |
МВПС | Глибиною понад 2,5 мм |
18 Місцеве або загальне збільшення ширини бандажаілі обода суцільнокатані колеса | більше 6,0 мм |
19 Ослаблення бандажної кільця | Не допускається більше, ніж в 3-х місцях по його окружності сумарною довжиною ослабленого місця більше 30% (для локомотивів) і більше 20% (для МВПС) окружності кільця, а також ближче 100 мм до замку кільця |
20 Товщина бандажів колісних пар ТПС: | |
20.1 З встановленими швидкостями руху до 140 км / год: | |
електровозів, крім ВЛ22 в / і, ВЛ23, ВЛ8, ВЛ60 в / і | менше 45 мм |
ВЛ10 в / і, ВЛ11 в / і, ВЛ15, ВЛ80 в / і, ВЛ85, ВЛ65 в безсніжну пору з дозволу начальника дороги | менше 40 мм |
електровозів ВЛ22 в / і, ВЛ23, ВЛ8, ВЛ60 в / і і тепловозів з навантаженням на вісь 23 т і вище | менше 40 мм |
тепловозів з навантаженням на вісь менше 23 т | менше 36 мм |
моторних вагонів МВРС | Менш 35 мм |
20.2 З встановленими швидкостями руху понад 140 до 160 км / год: | |
електровозів | Менше 50 мм |
тепловозів | менше 45 мм |
21 Товщина обода суцільнокатані колеса: | |
21.1 З встановленими швидкостями руху до 140 км / год: | |
причіпні вагони МВПС | Менше 25 мм |
21.2 З встановленими швидкостями руху понад 140 до 160 км / год: | Менше 40 мм |
Закінчення таблиці 2 | |
Найменування дефектаілі параметра | Недопустиме значення |
21.3 З встановленими швидкостями руху понад 160 до 200 км / год: | |
локомотивів | Менш 45 мм |
МВПС | Менше 40 мм |
22 Тріщини в будь-якій частині осі, обід, спиці, ступиці, колісному центрі і бандажі колеса | Не допускаються |
23 Кільцеві вироблення на поверхні катання: | |
23.1 На відстані до 40 мм (для локомотивів) і до 30 мм (для МВПС) від зовнішнього торця бандажа | |
глибиною | Більше 2 мм |
і шириною | Більше 15 мм |
23.2 На інших ділянках поверхні катання бандажа: глибиною | Більше 1 мм |
і шириною | Більше 2 мм |
24 Несправність буксових, моторно-осьових підшипників і опорних підшипників тягових редукторів, що характеризується нагріванням їх вузлів до температури5) | Більше 80 ° С |
25 Електроопіки і полон на середній частині осі | Не допускаються |
26 Навар (зміщення металу) на поверхні кочення | Більше 0,5 мм |
1) Прокат визначати як різницю між початковою висотою гребеня, і дійсної його висотою, отриманої при вимірюванні шаблоном УТ-1 (УТ-1М). За вихідну висоту гребеня для локомотивів (крім мають бандажі, обточені за профілем ДМетІ) приймається 30 мм, для МВПС, а також локомотивів з бандажами, обточеним за профілем ДМетІ - 28 мм. При використанні шаблонів УТ-1, УТ-1М необхідно виключати вплив дефектів на поверхні вершини гребеня на результат вимірювання.2) При вимірюванні шаблонами УТ-1, УТ-1М товщину гребеня перевіряти з урахуванням поправок відповідно до таблиці 3.3) При випуску з ТО-3, ТР-1, ТР-2 повзун більше 0,5 мм не допускається.4) За колісною парою, що знаходиться в експлуатації, з виступаючою мастилом, іржею або тріщинами фарби в місцях з'єднання колісного центру з віссю, без явних ознак ослаблення (зсуву центру або колеса уздовж твірної осі або по колу), встановити особливий нагляд. При зсуві колісного центру або колеса проходження з поїздом забороняється. Локомотив повинен слідувати в депо в одиночному проходженні, гальмівні циліндри і тяговий електродвигун пошкодженої колісної пари повинні бути відключені. 5) Перевірку нагріву здійснюють протягом 5 хв після прибуття ТПС |