A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова та ремонт тепловоза

Дата: 08.10.2023 21:27
Кількість переглядів: 118

Тема: Паливна система тепловоза ЧМЕ3

 

Системи постачання

 

Тема лекції : Паливна система  тепловоза ЧМЕ3

 

Паливна система призначена ­   для зберігання, підігріву, очищення і подачі палива в циліндри дизеля. У систему входять паливний бак, паливопідігрівач, паливопідкачуючий і ручний насоси, фільтри грубої і тонкої очистки, паливні насоси високого тиску, форсунки, регулятори і трубопроводи.

Система подачі палива

При працюючому дизелі циркуляцію палива в системі забезпечує паливопідкачуючий насос  18 (рис. 35), який одержує привід від колінчастого валу дизеля. Насос засмоктує паливо з бака 1 через зворотний клапан  20 і фільтр грубого очищення 19 і нагнітає через фільтри тонкої очистки 11 в паливний колектор 8, з'єднаний шістьма перепускними трубками з насосами високого тиску 5. Насоси через форсунки 10 подають паливо під тиском 30 МПа (300 кгс/см2) в циліндри дизеля.

Фото без опису

 

Тиск палива в колекторі 8  0,20-0,25 МПа (2,0-2,5 кгс/см2) підтримується перепускним клапаном 7, встановленим на задньому кінці колектора. Паралельно клапанові 7 приєднана зливна труба з вентилем 6, який при працюючому дизелі повинен бути закритий. На ремонтах вентиль 6 відкривають для зливу палива з колектора перед зняттям паливних насосів високого тиску. При збільшенні тиску в колекторі вище встановленої норми надлишок палива зливається перепускним клапаном в бак по трубі 3 через паливопідігрівач 23. Підігрів палива здійснюється гарячою водою, що надходить в паливопідігрівач з основного водяного контуру охолодження дизеля.

Для захисту паливної системи від високого тиску перед фільтрами тонкого очищення 11 поставлений запобіжний клапан 13, відрегульований на тиск 0,53- 0,55 МПа (5,3-5,5 кгс/см2). При засміченні фільтрів тонкого очищення клапан відкривається і зливає паливо в бак через паливопідігрівач.

Чисте паливо від насосів і форсунок, що просочилося через нещільності між деталями, збирається в зливних колекторах 4 і 9 та по трубі 2 надходить в бак. Кінці зливних труб від форсунок входять в спеціальні відростки, приварені до зливного колектору  9. Для контролю за зливом палива у відростках зроблені овальні вікна  а. При працюючому дизелі повинно спостерігатися каплепадіння з кожної зливної труби (теч палива не допускається). Забруднене паливо з тарілки під фільтрами  11 і з верхньої плити відсіку розподільчого вала зливається по окремому трубопроводу в брудозбірник 22.

Перед пуском дизеля після ремонту або тривалої стоянки паливний трубопровід до насосів високого тиску заповнюється паливом за допомогою ручного насоса 17 через зворотний клапан  14 і фільтри тонкого очищення 11. Насос 17 використовується також для видалення повітря з системи і в разі виходу з ладу паливопідкачуючого насоса  18. При видаленні повітря відкривають кран  15, розташований за насосом  17, і пробки на  фільтрах тонкого очищення  11. Паралельно насосу поставлена ​​трубочка з краном  16 для зливу палива, яке просочилося через зворотний клапан 14. У випадку використання ручного насоса цей кран закривають. Зворотний клапан  14 не пропускає паливо до ручного насосу при працюючому дизелі.

Фото без опису

Література: Нотик З.Х. «Тепловози ЧМЕ3, ЧМЕ3Т», М.,Транспорт,1990. Гл.VIІ, п.30 стор. 69-70.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень