інформатика
07.03.2024
ІНФОРМАТИКА
ГРУПА 31 (Урок 22-23)
Тема: Комунікаційні технології
Завдання для дистанційного навчання
-
Скласти конспект за допомогою матеріалу, який наданий нижче
Вибір засобів і технологій комунікації визначається рядом факторів,
перерахованих нижче.
➢ Терміновість отримання інформації. Чи залежить успіх проекту від
наявності часто оновлюваної інформації, яка доступна негайно, або від досить
регулярного складання письмових звітів?
➢ Доступність технології. Чи справді необхідні системи вже встановлені і
діють, або потрібно включити їх в список потреб проекту?
➢ Персонал, задіяний у проекті. Чи відповідають пропоновані системи
комунікації досвіду і навичкам персоналу проекту або необхідно організувати
тривалий курс навчання?
➢ Тривалість проекту. Чи можливо, що ще до закінчення проекту наявні
засоби комунікації зміняться?
➢ Оточення проекту. Команда проекту проводить зустрічі і обмінюється
інформацією в живому спілкуванні чи віртуально?
Для офіційних комунікацій можна виділити наступні способи.
Письмові звіти, листи, факси, використання електронної пошти
Обмін письмовими повідомленнями використовується, як правило, в тих
випадках, коли швидкість відгуку не дуже критична, або тоді, коли важливо
документальне підтвердження будь-яких дій. Наприклад, по електронній
пошті може бути відправлений звіт, повідомлення про збори і т.д.
Однією з проблем, які пов'язані з такими технологіями, є те, що одержувачі
повідомлень не завжди оперативно реагують на інформацію, що надходить.
Більше того, іноді незрозуміло взагалі, чи отримав адресат повідомлення і
коли він відповість на нього. Іноді доцільно регулювати цей процес
адміністративними методами. Наприклад, може бути введено правило,
відповідно до якого адресат повинен відповідати на пріоритетні повідомлення
протягом доби або залишати автоматично розсилається поштовою службою
повідомлення з інформацією про те, до кого слід звернутися, якщо сам адресат
відсутній на робочому місці і не може прийняти лист.
Наради, телеконференції
Перевага нарад в тому, що вони дозволяють декільком учасникам
обмінятися інформацією і прийти до прийняття спільного рішення протягом
короткого проміжку часу. Крім того, наради сприяють більш тісному
спілкуванню членів команди проекту, що дозволяє домогтися згуртованості,
розвитку колективного стилю управління, підвищенню особистої
зацікавленості і відповідальності кожного учасника.
Успіх нарад як методу комунікацій залежить від того, наскільки вони
ретельно підготовлені. Учасники повинні бути заздалегідь сповіщені про
місце і час проведення наради. Слід ознайомити кожного учасника з порядком
денним наради. Крім того, до початку наради кожен його учасник повинен
скласти звіт по незавершеній роботі (Open Task Report - OTR). OTR включає в
себе ті завдання, які необхідно було виконати, але які не були виконані з
певних причин, а також завдання, заплановані на наступні два звітні періоди.
У ході наради ведуться протоколи для документування обговорюваних
питань, прийнятих рішень, термінів та осіб, відповідальних за виконання
доручень, рішень, прийнятих на нараді. Протоколи розсилаються
електронною поштою всім зацікавленим особам, включаючи учасників
наради.
Якщо проект вимагає координації великої кількості учасників,
віддалених один від одного значною відстанню, проведення регулярних нарад
може виявитися скрутним і дорогим заходом. Вирішенням проблеми є
проведення нарад в режимі телеконференцій. Залишаючи осторонь технічні
питання організації телеконференцій, відзначимо, що в цьому випадку
необхідна більш ретельна підготовка і високий рівень формалізації, що
дозволить обговорити виявлені проблеми всім, хто має відношення до
обговорюваних питань.
Інтернет-технології
Використання інтернет-технологій в управлінні комунікаціями проекту
стає все більш популярним. Практично всі програмні продукти, за допомогою
яких здійснюється підтримка управління проектами, містять в даний час
засоби для відкритого обговорення проблем на основі Інтернету. Крім того,
популярні "хмарні" технології, системи зберігання даних в Інтернеті, за
допомогою яких віддалені користувачі отримують спільний доступ до
документів і можуть редагувати їх і обговорювати проблеми в будь-який
зручний час. Найбільш відомі сервіси такого роду - Google Docs і Microsoft
Office 365 - активно використовуються малими і середніми компаніями саме
при роботі над проектами. Популярність цих технологій зростає з розвитком
віддалених пристроїв, сумісних з персональними комп'ютерами і працюючих
на єдиній технологічній платформі - смартфонів, планшетних комп'ютерів і
т.д. Активно розвиваються технології, коли співробітники компанії, задіяні в
проекті, можуть отримувати доступ до корпоративної інформації, пов'язаної з
проектом, на своєму особистому пристрої, продовжуючи працювати над
проектом як в офісі, так і вдома, або в поїздках, у зручний час (концепція Bring
Your Own Device - BYOD).
Підручник: Інформатика (10-11), автор О.Бондаренко
https://avdiivka.ptu.in.ua/news/10-03-05-13-11-2020/
Викладач: Кукушкіна Олена Іванівна
Завдання виконати і надіслати скрін викладачу вайбером або телеграмом