A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

технології

Дата: 27.09.2023 21:46
Кількість переглядів: 71

Тема: «Проектна технологія у перетворювальній діяльності людини»

Урок 3

Аналіз існуючих виробів та визначення завдань проекту

 

 

file:///C:/Users/%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0/Downloads/%D0%90%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%20%D1%96%D1%81%D0%BD%D1%83%D1%8E%D1%87%D0%B8%D1%85%20%D0%B2%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B1%D1%96%D0%B2%20%D1%82%D0%B0%20%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D1%8C.pdf

Урок 4

Аналіз та компонування інформації для проекту у різному форматі

Загальні основи проектування у виробничій діяльності людини. Види проектів

План вивчення:
1. Проектна технологія як складова вироб-ничої діяльності людини.
2. Види проектів.
Проект (proect у перекладі з латин-ської означає «кинутий уперед задум») — це сукупність певних дій, документів, поперед-ніх текстів, задум чи план на створення ма-теріаль ного об’єкта, предмета, створення різноманітного теоретичного продукту. Проект неможливо створити та реалізувати без творчої діяльності.
Проекти — це певною мірою неповторні та одноразові заходи
Фото без опису
 
Фото без опису
 
Фото без опису
 

Тема уроку. Етапи та стадії виробничого й навчального проектування

План вивчення:
1. Поняття про етапи виробничого проектування.
2. Поняття про етапи навчального проектування.
Процес проектування виробів в умовах вироб-ництва складається з таких основних етапів:
• дослідження та складання завдань проекту;
• художньо-конструкторський пошук;
• ескізний проект;
• складання конструкторської документації.
Дослідження та складання завдань проекту. На цьому етапі відбувається дослідження проблеми (товару чи послуги), над якою буде працювати творчий колектив.
Художньо-конструкторський пошук. На цьому етапі відбувається створення початкових творчих ідей у вигляді ескізних та графічних форм, що може також відбуватися в об’ємному вигляді — макетах
Ескізний проект — це графічна частина проек-ту, яка складається із головного планшету, на якій зазначають тему проекту, варіанти планування (са-диби) чи форми виробу
Ортогональні вигляди виробу — це головний фасад усієї конс¬трукції, бічні вигляди, які дають уявлення про розмірні, кольорові й фактурні особливості об’єкта проектування.
Розріз — умовне зображення предмета, розділеного площиною (простий розріз), і декількома площинами — комбінований розріз.
Складання конструкторської документації. На цьому етапі проектування відбувається складання креслярської документа¬ції — робочі креслення необхідні для виготовлення запланованого виробу.
Зміст навчального проектування складається з таких етапів, які взаємопов’язані між собою і найефективніше розкривають послідовність розро-блення та виконання проекту, а саме: організаційно-підготовчий, конструкторський, технологічний, завершальний
Під час виконання проектів кожен виріб, послу-гу можна реалізувати різними шляхами — варіантів вирішення кожного завдання є безліч. Тому потрібно кілька разів намалювати, прочитати і, лише переконавшись у тому, що певний варіант найбільш технологічний, економічний, екологічний, відповідає вимогам дизайну, найбільш задовольняє вимоги школи, сім’ї або ринку, приступити до його виготовлення.
Фото без опису

Тема уроку. Основні інформаційні джерела. Технологія пошуку інформації засобами Інтернету

План вивчення:
1. Сутність та види інформації.
2. Пошукові системи.
Інформація (від лат. informatio — по-відомляти) будь-яке повідомлення про будь-що, теоретичні відомості, значення певних показників, що є об’єктами збереження, обробки та передачі, які використовуються в процесі аналізу певних (економічних, технологічних, політичних тощо) рішень.
Види інформації: (дивись плакат)

Усе інформаційне середовище поділяєть-ся на три типи джерел інформації
• документ;
• людина;
• предметно-речове середовище.

Шляхи пошуку інформації:
• вивчення бібліотечного каталогу;
• за допомогою пошукових систем в Інте-рнеті;
• у довідковому апараті лінгвістичних енциклопедій. У них після статті на визначені теми дається список літератури;
• комунікативний — можливість отрима-ти необхідну консультацію вчителя, фахівця тієї галузі, яка є близькою до теми проекту.
Практичні рекомендації роботи з книгою:
1. Уважно вивчити титульну сторінку, де вказані основні відомості про книгу: на-зва, автор, місце та рік видання, наймену-вання видавництва.
2. Ретельно ознайомитись із заголовка-ми цієї книги, намагаючись зрозуміти, з яких розділів вона складається, в якій послідов-ності викладається матеріал
3. Уважно прочитати анотацію, перед-мову чи вступ книги або висновки, що дасть змогу скласти загальне уявлення про зміст, зрозуміти основне призначення книги
4. Ознайомитися безпосередньо з основ-ним текстом книги, для цього необхідно прочитати декілька сторінок, абзаци, уривки з тих розділів
Конспект — це ефективний вид запису не лише навчальної, а й наукової інформації. Розрізняють такі конспекти, як: планові, вільні, текстуальні і тематичні.
Плановий конспект — конспект книги за її змістом: заголовками, розділами, парагра-фами. Такий конспект повністю відображає структуру книги.
Вільний конспект — конспект, що об’єднує у своєму змісті переказ прочитано-го із цитатами з окремих розділів чи параг-рафів книги.
Текстуальний конспект — конспект, що складається із цитат, які відображають основний зміст книги, ідеї та положення певного параграфа чи книги.
Тематичний конспект — конспект, в яко-му цитати з різних джерел або переказ ав-торських думок групуються за рубриками, що розкривають зміст тем, із яких склада-ється книга.
Інформацію в Інтернеті шукають за:
• тематичними каталогами;
• за допомогою пошукових машин.
Для пошуку інформації в мережі Інтернет найчастіше використовують інформаційно-пошукові машини. Такими пошуковими ма-шинами є: Мета, Ukrnet, Atlas, Google, Рамб-лер, Яндекс, Yahoo, Excite, Hotbot та інші.
Простий пошук. Під час цього пошуку в поле запиту вводиться одне або декілька слів, які можуть характеризувати зміст до-кумента. Під час введення одного слова ма-шина видає, як правило, достатньо велику кількість посилань, з яких обрати потрібну інформацію буває досить складно. Тому простий пошук використовують для знахо-дження нескладних, однозначних питань чи теоретичних положень.
Розширений пошук. Такий пошук завжди включає запит із групи слів. Під час розши-реного пошуку рекомендують зв’язувати ключові слова логічними операторами and (і), or (або), not (ні) тощо. Головна перевага розширеного пошуку полягає в тому, що, як правило, записи ключових слів і логічних операторів у різних пошукових машинах або однакові, або досить схожі. Тому, засвоївши один раз прийоми розширеного пошуку, мо-жна ним користуватися де завгодно, перек-лючивши машину в потрібний режим роз-ширеного пошуку.
Контекстний пошук. Пошукові машини, що підтримують цей вид пошуку, видають інформацію, яка точно відповідає ключовим словам у пошуковому вікні. Для цього в бі-льшості випадків ключо¬ва фраза має бути взята в лапки.
Банк ідей та пропозицій —набір образів майбутнього виробу
головним правилом створення банку ідей є: скопійовані або виконані власноруч рисунки, замальовки, ідеї у вигляді записів необхідно зберігати та класифікувати.
Клаузура — це великий аркуш паперу, на якому презентовані різноманітні варіанти майбутнього виробу в загальному вигляді, з прорисовкою окремих частин чи деталей.
Тема уроку. Структура банку ідей
Фото без опису
 

Тема уроку. Аналіз існуючих виробів та визначення завдань проекту

              Аналіз (у перекладі з грецької — розпад, розділення на окремі частини) — операція уявного або реального поділу цілого властивості, процесу чи співвідношення між предметами) на складові частини, яка виконується в процесі пізнання або предметно-практичної чи дослідницької діяльності людини.
 
Розподіл процес мислення, за якого розглядається певний клас об’єктів, що уявно поділяють на два або більше підкласів.
 
Класифікація процес мислення, у ході якого уявно об’єднують у групи предмети, що мають визначені ознаки, спільні для кожної групи.
 
Під час аналізу дизайнер дає відповідь на запитання, що стосуються не лише того, що було чи що є, а й більш докладно визначає, які власне є потреби у вдосконаленні об’єкта проектування за такими напрямками, як:
 
 предметний (художня цінність виробу, нові конструктивні елементи чи функції, форма, колір, конструкційний матеріал, із якого виготовляється виріб);
 
 виробничий (технологічність об’єкта, автоматизація під час виготовлення, низька матеріало- та енергоємність виготовлення, уніфікація тощо);
 
 експлуатаційний (надійність, зручність в обслуговуванні тощо);
 
 торговельний (транспортування, тара чи упаковка до виробу, товарний вигляд, реклама на упаковці тощо).
 
Після того, як визначено напрямок чи напрямки, за якими будуть удосконалювати (змінювати) або «розвивати» конструкцію майбутнього виробу, чітко окреслюють діапазон необхідних для цього робіт, і відповідно на основі цього формулюють завдання.
 
Визначаючи завдання, дизайнер у першу чергу з’ясовує два основних запитання: по-перше, який кінцевий результат необхідно одержати і, по-друге, чи буде одержано розв’язок проблеми, над якою працюють?
 
Розглядаючи кожен можливий варіант розв’язку (мається на увазі форма виробу, колір чи обраний конструкційний матеріал, з якого його виготовлятимуть), дизайнер враховує: позитивні та негативні наслідки від прийнятого рішення; як це буде впливати на остаточний варіант, тобто розв’язок поставлених завдань.

Тема уроку. Аналіз, розподіл, класифікація — методи розумової діяльності винахідника.

Кожен ваш проект складаэться з таких частин:
 
Ø                   Реферат на тему
 
Ø                   Презентація проекту
 
Ø                   Публікація(стаття в газету, журнал) і буклет
 
Ø                   Ваше портфоліо
Ø                   Ваша візитка
o Реферат — це не твір, а огляд публікацій, доступних за заданою темою.
 
Можна виділити чотири основні типинавчальні, контрольні, службові і творчі реферати.
 
Творчий реферат — це найцікавіший вид рефератів. Творчі реферати готуються для себе і не мають конкретної мети, хоча насправді цілі в них, звичайно, є, причому дуже масштабні.
 
Існує більш спрощений («учнівський») спосіб каталогізації інформації для проекту, який виконують у наступній послідовності:
 
1. Завчасно перед підключенням до Інтернету створіть дев’ять папок на дискі Д в папці ОбмінНазва вашої групиВаше призвище і назвіть їх найпростішими іменами: 1, 2, 3, 4, … 9.(Для створення папки клацають правою клавішею миші і вибором відповідної опції Створити Папку. Коли з’явиться значок з ім’ям Нова папка, натисніть клавішу з цифрами від 1 до 9, а потім клавішу Enter.)
 
2. У кожну з цих папок ми будемо складати корисні для проекту Web-сторінки з різних серверів. Під час переходу від одного сер­вера до іншого будемо відкривати для збереження сторінок кожну наступну папку.
 
Процес обробки матеріалів для реферату методом компоновки здійснюється наступним чином:
 
1. Запускають текстовий процесор і створюють у ньому документ (поки що пустий). Потім запускають браузер і відкривають у ньому першу з раніше зібраних Web-сторінок.
 
2. Спочатку на Web-сторінці виділяють текст протягуванням миші. Якщо весь текст сторінки може знадобитися для теми реферату, його можна виділити комбінацією клавіш CTRL+A.
 
3. Після цього необхідно клацнути на виділеному тексті правою клавішею миші й у створеному контекстному меню вибрати команду Копіювати.
 
4. На Панелі задач переключаються у вікно текстового процесора.
 
5. Установлюють покажчик миші в те місце документа, куди буде копіюватись інформація, і дають команду Правка  Спеціаль­на вставка  Невідформатований текст.
 
6. На цьому етапі роботи за допомогою Панелі задач знову переключаються у вікно браузера і виконують усі операції, як було описано вище.
 
7. Після обробки одного Web-документа завантажують наступний і так обробляють усі 9 чи більше сторінок.
 
8. Після завершення роботи над папкою 1 переходять до наступної папки й так далі обробляють і компонують матеріал кожної тимчасової папки, що розміщені на Робочому столі.
 
Коли всі зібрані матеріали прочитані й заголовки розставлені, необхідно поглянути на документ так, щоб бачити лише одні заго­ловки (без тексту). Для цього в текстовому процесорі Microsoft Word є спеціальний засіб, який називається режим перегляду структури документа. У програмі Microsoft Word 2007 переключення в режим перегляду структури документа виконують командою ВидСхема документа. У такому режимі можна охопити поглядом увесь документ і швидко проаналізувати, який матеріал є зайвим, які його частини необхідно відразу видалити.
 
Після завершення вище описаного компонування та правки структури початкових матеріалів реферату слід перейти в один із режимів перегляду документа: Вигляд  Звичайний або Вигляд  Розмітка сторінки. На екрані монітора з’явиться майже готовий документ — реферат.
 
Для остаточного завершення роботи над рефератом складають два розділи — вступ і висновки.
 
У вступі може бути самостійна тема — актуальність проблеми чи проекту
 
Заключну частину рефератів оформляють, як правило, у вигляді висновків.
 
Обов’язковою структурною частиною реферату є списки використаних літературних джерел.

Тема уроку.  Види презентації. Презентація майбутнього проекту.

 
Презента́ция (от лат. praesento — представление) — документ или комплект документов, предназначенный для представления чего-либо (организации, проекта, продукта и т.п.).
 
Цель презентации — донести до целевой аудитории полноценную информацию об объекте презентации в удобной форме.
 
Слайд - логически автономная информационная структура, содержащая различные
 
объекты, которые представляются на общем экране монитора, листе бумаги или на
 
листе цветной пленки в виде единой композиции.
 
Презентации можно разделить на следующие виды:
 
1. Бумажные презентации:
 
В основном они используются для раздаточного материала отдельно каждому лицу, для личного ознакомления.
 
2. Электронные презентации:
 
Такой вид презентации воспроизводится на большом экране, или с помощью проектора. Виды электронных презентаций:
 
Управляется по щелчку. Процессом презентации управляет ведущий, сопровождая своими комментариями.
 
Самовоспроиводимая презентация. Презентации такого вида используются без участия пользователя. В основном демонстрируются на мониторах в презентационных, торговых залах, выставочных стендах и т.д.
 
Формат презентации:
 
Power Point Презентации. Power Point позволяет создавать презентации в виде слайд-шоу, с применением анимации, звука и сценария – выполнены в едином стиле.
 
PDF Презентации. Набор статичных страниц, в основном применяются для рассылок или распечатки на принтере.
 
Способ представления информации:
 
ÃСтатичные презентации;
 
ÃАнимированные презентации;
 
ÃМультимедийные презентации;
 
ÃВидео презентации (информация представлена в виде видеофильма);
 
Ã3D-презентации (информация представлена в трехмерной графики и трехмерной анимации).
 
Назначение презентации:
 
     Маркетинговые презентации.
 
     Обучающие презентации.
 
     Научные презентации.
 
     Виды презентаций.
 
Презентации также можно условно разделить на несколько видов:
 
1.  «Видеокаталог»
 
2.  Технический видеофильм.
 
3.  Презентационный фильм
 
4. Флэш - презентации

.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень