A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова та ремонт тепловоза

Дата: 24.09.2023 21:46
Кількість переглядів: 51

Тема: Блок дизеля тепловоза

БЛОК ДИЗЕЛЯ І ПІДДИЗЕЛЬНА РАМА
Блок (рис. 40) - це як би кістяк дизеля. Він повністю сприймає зусилля від тиску газів на поршні в циліндрах і сили інерції деталей шатунно-кривошипного механізму, що здійснюють зворотно-поступальний та обертальний рух.

Блок дизеля

До блоку кріплять турбокомпресори, відцентровий нагнітач, охолоджувачі повітря, паливний, водяний і масляний насоси, форсунки, регулятор частоти обертання та інші допоміжні агрегати, механізми, трубопроводи.
Високий ступінь навантаженості блоку змушує конструкторів робити його не тільки міцним, а й, що особливо важливо, жорстким. Якщо блок не буде жорстким, він не зможе чинити опір деформаціям, які можуть бути викликані дією сил і нерівномірним нагріванням окремих частин дизеля. В результаті може порушитися робота колінчастого валу та інших вузлів.
Міцність блоку забезпечує цілісність усієї конструкції, а жорсткість перешкоджає зміні форми, зберігаючи прогини (деформації) у межах певних, допустимих, заздалегідь встановлених величин.
За своїми розмірами блок є найбільшою деталлю дизеля. Наприклад, довжина блоку дизеля типу Д100 близько 4 м, ширина – 1,1 м, висота – 1,8 м. Маса блоку близько 5,5 т.
Щоб забезпечити блоку дизеля достатню міцність та жорсткість при заданій масі, вибирають не тільки розміри та форму блоку, а й матеріал. На деяких дизелях блоки виготовлені з чавуну (наприклад, дизелях типу Д50), легких алюмінієвих сплавів (на дизелях 1Д12, М756 і М753). Блоки дизелів 2Д100, 1 ОД 100, ИД45, 14Д40, Д49 (верхня частина) та Д70 зварені з листової сталі, що дозволяє раціональніше використовувати метал. Завдяки цьому вони мають невелику масу в порівнянні з литими чавунними блоками, а по масі, що припадає на 1 кВт, наближаються до блоків з алюмінієвих сплавів. У цьому полягає одна з основних переваг блоків зварної конструкції.

Блок дизеля Д49

Цікаво відзначити, що довжина зварних швів, наприклад блоку дизеля 2Д100, досягає 600 м, тобто в 150 разів більше за довжину блоку, що, звичайно, створює труднощі в його виготовленні. Блок дизеля типу Д100 є коробчастою конструкцією зі сталевих вертикальних і горизонтальних листів з гніздами для циліндрових втулок і опорами для підшипників верхнього і нижнього колінчастих валів. Листи-перегородки, надаючи блоку жорсткість, поділяють його за висотою на п'ять горизонтальних відсіків (див. рис. 40) і по довжині на дванадцять вертикальних відсіків, де розміщуються всі основні деталі і вузли дизеля. 
Перший (верхній) горизонтальний відсік займає верхній колінчастий вал; у другому - розміщений повітряний ресивер, який подається повітря для продування і зарядки циліндрів; у третьому - паливні насоси та форсунки; у четвертому — випускні колектори та у п'ятому — нижній колінчастий вал. Другий, третій та четвертий відсіки ізольовані один від одного, а перший та п'ятий пов'язані між собою через відсік вертикальної передачі та відсік управління. До дванадцяти вертикальних відсіків відносяться (на рис. 40 праворуч наліво) відсік вертикальної передачі, десять відсіків циліндрових втулок та відсік управління 
Для огляду та монтажу всіх механізмів у відсіків є спеціальні вікна-люки, що закриваються кришками. Зверху блок закритий кришкою картера верхнього колінчастого валу, а знизу блок ставиться на піддизельну раму, що має картер (коритоподібний маслозбірник), з якого масло надходить до масляного насоса дизеля. Піддизельна рама складається з двох масивних поздовжніх балок, з'єднаних між собою двома поперечними балками. 
Для збільшення жорсткості піддизельна рама має додаткові листи (ребри жорсткості). На верхніх опорних листах піддизельної рами є отвори для кріплення до неї дизельного блоку і станини тягового генератора. Піддизельна рама спирається на раму тепловоза. 
Ми детально розглянули пристрій блоку однорядних дизелів типу Д100. На рис. 41 представлений зовнішній вигляд блоку V-подібного дизеля тепловозного типу Д49. У розвалі між циліндрами блоку дизеля Д49 утворений канал (повітряний ресивер), яким у циліндрові кришки (вони кріпляться до блоку) подається наддувочное повітря. Нижче ресивера розміщено центральний масляний канал. До верхньої горизонтальної плити блоку кріпиться лоток (на малюнку не показаний), у якому встановлені розподільний вал, паливні насоси та важільний механізм приводу впускних та випускних клапанів. Майже такий самий зовнішній вигляд мають блоки V-подібних двигунів внутрішнього згоряння 11Д45 і Д70.

Завдання на дистанційне навчання: 

Законспектувати і вивчити.

Викладач Шеховцов Микола Васильович

Конспект присилати на вабер 0669797045

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень