управління та технічне обслуговування тепловоза
Тема: Екіпіровка тепловоза
Екіпіровка локомотивів передбачає собою набір піску, палива, мастила, води, зовнішню очистку (обмивки) рухомого складу, обдувку тягових електродвигунів та електричної апаратури, а також прибирання кабін машиніста імашинних приміщень, пасажирських салонів і тамбурів вагонів електро - та дизель-поїздів. Для забезпечення безпеки обслуговуючого персоналу при наборі піску локомотив зупиняють так, щоб гнучкі рукави знаходилися навпроти бункерів пісочниць. Pукава до бункерівпісочниць підводять тільки після повної зупинки локомотива. Якщо під час екіпіровки необхідно пересування, то попередньо відводять і закріплюють пескоподающіе рукава, а після перестановки знову підводять їх до кишень пісочниці. Перед подачею піску помічникмашиніста переконується, що рукав правильно спрямований в бункер пісочниці і близько локомотива не знаходяться люди. Набирають пісок, як правило, в захисних окулярах, після постачання піском гнучкі пескораздаточние рукава закріплюють на спеціальному гаку, так як незакріпленийрукав може вдарити знаходяться поруч людей. Pабот пісочниць перевіряють тільки при відсутності працівників в оглядовій канаві, так як пісок при цьому може потрапити їм в очі.
Pасходи по екіпіровці локомотивів розподіляються по всіх видах роботи пропорційнолокомотиво-кілометрам.
Екіпірувальні пристрої повинні забезпечувати екіпіровку локомотивів вантажних і пасажирських поїздів, маневрових, вивізних, передавальних і господарських, а також локомотивів, що виходять з депо після ремонту і огляду. Ці пристрої, якправило, розташовуються на станціях пункту обороту, тягової території основних локомотивних депо, приймально-відправних коліях дільничних станцій. Для вантажних і пасажирських локомотивів, що працюють на ділянках обертання великої протяжності зі зміною локомотивнихбригад в декількох лінійних пунктах, екипіровочних пристрої розміщують на тяговій території основного депо і станціях обороту, а в необхідних випадках на приймально-відправних коліях станцій зміни локомотивних бригад.
Екіпірувальні пристрої повинні забезпечуватиекіпіровку локомотивів вантажних і пасажирських поїздів, маневрових, вивізних, передавальних і господарських, а також локомотивів, що виходять з депо після ремонту і огляду. Ці пристрої, як правило, розташовуються на станціях пункту обороту, тягової територіїосновних локомотивних депо, приймально-відпр-вильно шляхах дільничних станцій. Для вантажних і пасажирських локомотивів, що працюють на ділянках обертання великої протяжності зі зміною локомотивних бригад в декількох лінійних пунктах, екипіровочних пристрої розміщуютьна тяговій території основного депо і станціях обороту, а в необхідних випадках на при-емо-відправних коліях станцій зміни локомотивних бригад.
Виконання ТО-2 поєднується з екіпіровкою локомотивів в критих приміщеннях, оснащених необхідним обладнанням,забезпечених технологічним запасом деталей і матеріалів.
Зазвичай ТО-2 поєднують з екіпіровкою локомотива: заправляють його паливом, піском, мастилом і водою.
В даний час ремонт і екіпірування локомотивів на комбінаті іеханізіровани, що полегшило працюремонтників і зменшило небезпеку при проведенні ремонтних робіт.
Для виконання технічного обслуговування та екіпіровки локомотивів використовують пересувні майстерні та екипіровочних пристрої на залізничному або автомобільному ходу.
Чисельністьпрацівників, зайнятих на екіпіровці локомотивів, визначається виходячи з норм часу по технологічному процесу екіпіровки та кількості відповідних операцій при екіпіруванні.
Якщо несправності усуваються одночасно з екіпіровкою локомотива (МВРС) і часїх усунення перевищує норму часу на екіпіровку, то після закінчення цієї норми локомотив (МВРС) перераховується у несправні. У випадках коли час усунення несправностей не перевищує норми часу на екіпіровку, локомотив (МВРС) враховується в числі справних.
Вартість будівництва ремонтного господарства і пунктів екіпіровки локомотивів визначається по сумі витрат на спорудження ло-ломотівно-вагонного депо, пунктів технічного огляду вагонів та пунктів екіпіровки локомотивів, якщо останні в застосовуваному типовому проектіне включені до складу споруд і пристроїв Локомотивно-вагонного депо.
За відпущені паливо і мастило при екіпіровці локомотивів інших доріг розрахунки проводяться через Держбанк по рахунках, що пред'являються депо приписки локомотивів, з додатком до них добовихвідомостей на паливо і мастило з розписками в їх отриманні машиністами.
Після проведення всіх перерахованих операцій приступають до екіпіровці локомотива. По закінченні екіпіровки хвіртку закривають і замикають. Одночасно відбувається деблокування моторних приводівроз'єднувачів контактної мережі. Відповідальна особа, особисто переконавшись у відсутності людей у ??небезпечній зоні, подає кнопкою 2КУ звуковий сигнал. Одночасно в результаті спрацювання реле ЗPП, 4PП, ЗPП, 2МPв оглядовій канаві гаснуть зелені лампи 2С - 3 ЗС-3 і починають мигатичервоні.
Пункти обороту призначені для огляду, дрібного ремонту, екіпірування локомотивів і видачі їх під поїзда. Крім того, в пунктах обороту обладнають кімнати відпочинку локомотивних бригад.
В окремих випадках в залежний контингент включають працівників поекіпіровці локомотивів та подачі палива. Його питома вага становить близько 35% усього експлуатаційного контингенту. На окремих дорогах величина залежить контингенту коливається в межах 30 - 40% від експлуатаційного: на дорогах з великим вантажообігом його питомавага вище, а на дорогах з малою вантажообігом нижче. Велика частина експлуатаційного контингенту, близько 65%, мало залежить від росту обсягу перевезень, якщо розміри руху збільшуються при незмінних постійних пристроях залізниць.
При кільцевій їзді настанціях з основним депо передбачають пристрої для безвідчіпний екіпіровки локомотивів на приймально-відправних коліях.
При роботі з поїздами в різних видах руху, на маневрових роботах, екіпіровці локомотивів та інших допоміжних роботах беззміни виду тяги оплата праці робітників локомотивних бригад провадиться за фактично виконуваній роботі.
На тягової території, локомотивного депо розміщуються споруди для поточного ремонту, технічного обслуговування й екіпіровки локомотивів, склади,службово-побутові приміщення, котельня та ін По території депо відбувається постійне пересування локомотивів. Ці об'єкти є джерелами небезпечних і шкідливих виробничих факторів.
Місткість майданчика або критого приміщення складу сирого піскувизначається середньою кількістю піску, необхідного для екіпірування локомотивів та моторвагонного рухомого складу, кліматичними умовами та характером профілю залізничної колії.
Пункти технічного обслуговування локомотивів розміщують як влокомотивних депо, так і в пунктах обороту і екіпіровки локомотивів.
Схеми дільничних станцій типу. На дільничних станціях з локомотивним депо будівлі та шляхи локомотивного господарства повинні забезпечувати найменшу витрату часу на екіпіровку локомотивів, а такожбезпеку пересувань локомотивів в межах деповський території. На території локомотивного господарства влаштовують шляху всередині локомотивних будівель, ходові та екіпірувальні шляху, шляху складів палива, стоянки резерву локомотивів і для інших потреб. Екіпірувальніпристрої для тепловозів і електровозів нерідко розташовуються безпосередньо на приймально-відправних коліях або поблизу них.
Технічне обслуговування ТО-2 проводиться бригадою слюсарів у спеціально облаштованих пунктах і, як правило, поєднується з екіпіровкоюлокомотивів.
До основних виробничих робітників відносяться робітники з ремонту та обслуговування локомотивів, дизель-поїздів та електросекцій, робітники, зайняті екіпіровкою локомотивів. До складу допоміжних входять робітники, зайняті ремонтом та обслуговуваннямобладнання, будівель, споруд, транспортуванням і прибиранням виробничих приміщень.
Пропускна здатність залізничних ліній визначається по перегонах, станціях, депо, пунктів водопостачання, пристроїв енергопостачання електрифікованих ліній,пристроям екіпіровки локомотивів та іншим залізничним пристроям, призначеним для обслуговування руху поїздів.
Вартість будівництва ремонтного господарства і пунктів екіпіровки локомотивів визначається по сумі витрат на спорудженняло-ломотівно-вагонного депо, пунктів технічного огляду вагонів та пунктів екіпіровки локомотивів, якщо останні в застосовуваному типовому проекті не включені до складу споруд і пристроїв Локомотивно-вагонного депо.
Схеми обслуговування поїздів локомотивами приплечовий (про і кільцевої (б їзді. | Схема кільцевої ехди на. подовженому. ділянці обігу локомотивів. | Зона обігу локомотивів. В цьому, випадку локомотиви проходять станцію основного депо без відчеплення про т складів, бригади змінюються на станційних коліях, а технічнеобслуговування та екіпірування локомотивів проізвхі дятся в пунктах обороту.
Загальна вартість будівництва промислового залізничного транспорту складається з вартості будівництва станцій, під'їзних шляхів, мостів та шляхопроводів, розташованих на цих шляхах,вартості споруд ремонтного господарства, пунктів екіпіровки локомотивів і капітальних вкладень у рухомий склад.
Одноколійний пачковий графік руху поїздів. | Одноколійних пакетний графік руху поїздів.
Час стоянки поїздів і локомотивів на станціяхзалежить від операцій, які виконують за час стоянки (схрещення, обгін, технічний і комерційний огляди поїзди, причіплює, відчеплення і екіпірування локомотива, зміна локомотивних і поїзних бригад, маневрова робота на проміжних станціях у зв'язку з відчепленням абопричеплення вагонів, операції з посадки та висадки пасажирів і пр. Час на технічні операції не повинно перевищувати норм, встановлених МПС.
Графік обороту локомотивів дозволяє заздалегідь визначити номери і призначення поїздів, які будуть обслуговуватися кожнимданими локомотивом, час відправлення, проходження і прибуття на станції, а також час, відведений для екіпіровки локомотива в основному і оборотному депо.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити
Питання та індивідуальні консультації по вайберу 0669797045