будова та ремонт тепловоза
Тема:
Технічне обслуговування тепловозаТО3.
Технічне обслуговування то-3
Перед тим, як поставити електропоїзд на стійло, перевірити роботу струмоприймачів, допоміжних машин, зарядного пристрою акумуляторної батареї, роботу гальма та звукових сигналів.
Механічне обладнання
Перед тим, як поставити електропоїзд на ремонтне стійло, перевірити на слух роботу тягових редукторів та буксових вузлів.
Оглянути колісні пари у відповідності до вимог інструкції ВНД 32.0.07.001 та зміни №1 до цієї Інструкції. ТО буксових вузлів виконувати згідно з вимогами інструкції ЦТ-0101.
Перевірити стан рам візків, звернувши особливу увагу на стан зварних швів і кронштейнів кріплення обладнання. Перевірити стан деталей ресорного підвішування, опорно-повертального пристрою, вузлів підвішування ТЕД, буксових кронштейнів, бічних опор кузова, деталей монтажу тягових трансформаторів та підвагонного обладнання.
Перевірити стан корпусу тягового редуктора та деталей його підвішування.
Оглянути стрижень підвішування редуктора та переконатися у відсутності тріщин. У разі виникнення підозр, щодо можливої наявності тріщин, стрижень перевірити магнітним дефектоскопом.
Перевірити стан гумових амортизаторів підвішування. Амортизатори з відшаруванням гуми від металевої арматури по поверхні приварювання, надривами, тріщинами та розм’якшенням гуми підлягають заміні. Допускається відшарування гуми від внутрішньої поверхні відбортовки нижнього армування.
Молотком масою 200г перевірити обстукуванням щільність загвинчування болтових з’єднань редуктора, доступних для перевірки, та надійність їхнього стопоріння.
Заповнити мастилом підшипникові вузли тягового редуктора через радіальні отвори в їхніх кришках згідно з вимогами інструкції ЦТ-0060 та карти змазування, наведеної в додатку В.
Перевірити за щупом рівень мастила в корпусі редуктора та, при потребі, поповнити його кількість через отвір, що закривається кришкою зі щупом.
Оглянути стан деталей пружної муфти, перевірити щільність затяжки болтів кріплення гумово-кордового елемента до фланців. Перевірити стан гумово-кордового елемента. У разі необхідності виконати регулювання пружної муфти.
Оглянути гальмову важільну передачу, перевірити стан колодок, гальмових башмаків, регуляторів виходу штока. Непридатні гальмові колодки замінити. Відрегулювати гальмову важільну передачу.
Оглянути ручне гальмо та перевірити його дію.
Оглянути захисні чохли гальмових циліндрів і ручного гальма та, при потребі, відремонтувати або замінити їх новими.
Змазати регулювальні різьбові з'єднання, шарніри й напрямні гальмової важільної передачі, а також штоки гальмових циліндрів.
Оглянути гідравлічні гасителі коливань, перевірити їхнє кріплення. При виявленні слідів тертя від кожуха на корпусі на довжині понад 30,0 мм, витікання оливи, ослаблення кріплення верхньої головки, видавлювання гумових втулок із головок, тріщин у кронштейнах та заклинювання штока, гідравлічний гаситель замінити.
Перевірити різьбові кріплення тяг, гідравлічних і фрикційних гасителів. При потребі, відновити щільність різьбових кріплень.
Зовнішнім оглядом перевірити стан та надійність кріплення шворневих вузлів і бічних опор.
Оглянути й перевірити стан автозчепних пристроїв без розчеплення вагонів із застосуванням ломика-калібра.
Оглянути колієочисники. Перевірити обстукуванням кріплення приймальних котушок АЛС та їхню висоту над головками рейок.
Перевірити стан буксових повідків, надійність їхнього кріплення до буксових кронштейнів рами візка та повідкових кронштейнів букс.
Перевірити зовнішнім оглядом стан заземлюючих (струмовідвідних) пристроїв.
Перевірити стан кузова, підніжок, сходинок, дверей, кріплення поручнів, оглянути перехідні площадки. Усунути ослаблення кріплення поручнів або їхніх кронштейнів. Поручні, що мають тріщини, а також кронштейни з тріщинами – замінити. Усунути всі інші виявлені несправності.
Перевірити внутрішнє обладнання кузова, деталі дверей, замки, ручки, карнизи, обмежувачі, дверні шибки. Несправні деталі замінити.
Перевірити кріплення дверних кронштейнів, роликових опор, ручок, амортизаторів, ущільнень та з'єднання тяг пневмоциліндрів з кронштейнами. Перевірити щільність прилягання і стан підвішування стулок зовнішніх автоматичних дверей та усунути їхній перекіс. При потребі, змазати поверхні тертя деталей замків, ручок, петель, роликів, рейок тощо. Видалити надлишки мастила із зовнішніх поверхонь деталей у салонах та тамбурах вагонів.
Перевірити кріплення мотор-вентиляторів салонів, з'єднувальних рукавів та вентиляційних каналів.
Перевірити стан та надійність кріплення кришок люків стелі, решіток, віконних блоків та їхніх склопакетів і частин, що відчиняються. Несправності усунути. Замінити розбиті склопакети та, при потребі, усунути нещільність кріплення решіток.
Виявлені ослаблення кріплення диванів та їхніх ручок усунути. Ушкоджену обшивку м'яких диванів відремонтувати.
Перевірити справність і надійність кріплення обладнання туалетних приміщень (електроконвекторів для обігріву туалетних приміщень та пристроїв обігріву водяних баків, зливних труб, унітазів, раковин, спускних пристроїв, кранів, дзеркал, вішалок, поручнів тощо), несправності усунути. Оглянути місця трубопровідних з'єднань, виявлені витікання усунути.
Перевірити стан і надійність кріплення дверей високовольтних шаф та їхніх замків. Виявлені несправності усунути.
Кришки люків підлоги повинні бути в справному стані і не виступати над рівнем підлоги. Лінолеум, який не прилягає до підлоги, закріпити, ушкоджений – замінити.
Перевірити зовнішній стан та надійність кріплення кондиціонерів кабін машиніста.
Завдання на дистанційне навчання:
Законспектувати і вивчити.
Викладач Шеховцов Микола Васильович
Питання та індівідуальні консультації на вайбер 0669797045