A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

управління та технічне обслуговування електровоза

Дата: 24.09.2023 22:07
Кількість переглядів: 94

Тема: Явка на работу помічника машиніста електровоза

  1. Інструмент і інвентар електровоза.
  2. Приймання електровоза при зміні бригад і в пункті обороту.
  3. Здача і приймання результатів робіт
  4. Екіпірування електровоза.
  5. Електричне гальмування електровоза.

Явка на роботу. Бригада, Заступнице на роботу, приходить до чергового по депо відповідно до встановленого графіка. Члени заступатися бригади повинні бути на роботу відпочивши. При неможливості виходу на роботу необхідно негайно сповістити про це чергового по депо або нарядник. У поїздку електровозну бригаду призначають або викликають після закінчення часу відпочинку, нарахованого за попередню поїздку. При необхідності виїзду з пожежним, відновлювальних і снігоочисним поїздами або на підміну хворого в шляху машиніста можливо скорочення часу відпочинку до 8 год. Машиніста викликають з таким розрахунком, щоб він мав час на дорогу до депо і 1 ч на збори.

При явці на роботу машиніст зобов'язаний бути в одязі встановленої форми і мати при собі свідоцтво на право керування локомотивом, формуляр машиніста локомотива, талони попередження, виписку з наказу про допустимих швидкостях руху. Пройшовши медичний огляд, машиніст доповідає про свою явку черговому по депо (або за пунктом обороту), отримує від нього маршрутний лист ( «маршрут»), дізнається від чергового по депо номер електровоза, який йому треба приймати і номер шляху (канави депо або ПТОЛ ), де електровоз варто; черговий з депо передає також комплект ключів (вхідних, від кнопкових вимикачів, ящиків з інструментом, інвентарем і ін.), а також реверсивну рукоятку контролера машиніста. Потім локомотивна бригада проходить передрейсовий інструктаж для ознайомлення з наказами, розпорядженнями, оперативними вказівками керівництва, дороги, депо і розписується в книзі наказів.

Перевіривши відповідність клейм на реверсивної рукоятки і ключі КУ номеру прийнятого електровоза, ознайомившись з записами в Журналі технічного стану електровоза, бригада приступає до огляду електровоза.

В обов'язки машиніста під час приймання електровоза входить: Перевірка дати виконання останнього ТО-2, перевірка пристроїв АЛС і радіозв'язку, ознайомлення із зауваженнями бригади, яка здає локомотив, і з записами про виконання ремонту по цих зауважень. Приймаюча бригада зобов'язана перевірити виконання ТО-1 здає бригадою і в разі, якщо роботи не виконані або виконані з низькою якістю, зробити запис про це в Журналі форми ТУ-152.

Далі машиніст повинен перевірити стан і дію основних вузлів механічного, електричного і пневматичного обладнання, заправити швидкостеміри стрічкою, переконатися в наявності і справній дії переписувачів, наявності пломб на кришці контактних вузлів і індикаторі гальмівного тиску, завести годинник і

перевірити їх показання, зареєструвати показання лічильника витрати електроенергії, перевірити наявність за описом і стан інструменту, пристосувань, сигнального і протипожежного інвентарю (у окремих ящиків, шаф і вогнегасників перевірити наявність пломб), інвентарю з техніки безпеки, вміст аптечки. Частину своїх обов'язків машиніст може покласти на помічника: приймання інструменту та інвентарю, перевірку підшипникових вузлів. Однак в цьому випадку машиніст проводить контрольну перевірку дій помічника з приймання зазначених вузлів.

В обов'язки помічника машиніста під час приймання електровоза входить перевірка наявності запасу мастильних і обтиральних матеріалів, запасних частин, допоміжного інвентарю, що не значиться в описах, чистоти приміщень і механічної частини.

Порядок обходу та огляду. Перед оглядом машиніст бере з собою ключ щитка управління (ключ КУ), реверсивну рукоятку контролера, молоток і ручний ліхтар або переносну електролампу (в темний час доби). Приступаючи до приймання електровоза, перш за все переконується, що напруга з контактного проводу знято, кабель від розетки на кузові електровоза відключений і електровоз загальмований.

У всіх випадках машиніст по приході на електровоз спочатку включає рубильник акумуляторної батареї на розподільному щиті і перевіряє напруга батареї. Потім за манометрами він встановлює тиск повітря в резервуарі управління і магістралях. У нічний час включає кнопку Освітлення ходових частин.

 

Послідовність дій при огляді локомотиву залежить від того, стоїть локомотив на оглядовій канаві або ні, чи є можливість зняти напругу з контактного проводу, поєднана чи приймання з екіпіровкою.

Приймання електровоза на канаві депо або ПТОЛ, звичайно, сильно відрізняється від приймання його на коліях станції без відчеплення від складу, проте в будь-якому випадку при огляді локомотиву, машиніст, перш за все звертає увагу на вузли і деталі, стан яких регламентовано відповідними параграфами ПТЕ.

Забороняється випуск під поїзд електровоза з несправностями колісних пар, автозчеплення і гальмівних пристроїв, зазначеними в ПТЕ. Не допускається до роботи електровоз при несправності хоча б одного з тягових двигунів, допоміжних машин, компресора, захисного Електроапарати, випрямної установки, акумуляторної батареї, кранів машиніста, швидкостеміра, пристрої АЛС, автостопа, радіостанції, Тифона, прожектора, сигнальних ліхтарів, при неповному комплекті сигнального скла, прапорців, петард, несправному ручному ліхтарі або відсутності його та інших несправності згідно з переліком, затвердженим начальником депо. Закінчивши приймання електровоза, перевіривши, що всі необхідні роботи, відмічені прибулим машиністом, виконані, машиніст фіксує час закінчення приймання в

Журналі технічного стану електровоза форми ТУ-152, засвідчуючи записи своїм підписом.

Під час приймання слід дотримуватися правил техніки безпеки: якщо проводиться огляд дахового обладнання, то слід переміщатися по даху тільки по містках, очищеним від снігу і льоду, друга особа (помічник машиніста) має спостерігати за роботою і переміщенням машиніста по даху, при необхідності нагадуючи про необхідної обережності; черговий по лінійному пункту (пункту екіпіровки) повинен простежити за видаленням всіх осіб з дахів електровозів на шляху, на який подається напруга, а працюють на даху - звертати увагу на всі оповіщення і сигналізацію (довжина двох електровозів, т. е. чотирьох секцій, перевищує 65 м, тому всім особам, пов'язаним з такими роботами, слід бути дуже пильними, особливо в нічний час).

Беручи електровоз, загальмований пневматичними гальмами, слід періодично контролювати його загальмованість, оскільки при відпустці гальм можливе самовільне його переміщення. Влазити (і злазити) в кабіну управління необхідно, тримаючись обома руками за поручні, попередньо переконавшись, що по суміжній колії немає пересування рухомого складу; перш ніж злазити з електровоза, слід оглянути землю біля сходів (вночі освятив її ліхтариком), переконавшись, що місце рівне і на ньому немає сторонніх предметів.

Домагаючись поліпшення технічного стану електровозів, машиніст, який приймає локомотив від іншого машиніста, зобов'язаний перевірити виконання здає бригадою відповідного циклу робіт по обслуговуванню і виставити оцінку «задовільно» або «незадовільно» в графі 8 маршруту машиніста здає локомотивної бригади; якщо локомотив був прийнятий з ремонту або технічного обслуговування ТО-3, то машиніст після закінчення поїздки повинен здати черговому по депо разом з маршрутом гарантійний талон ремонтної бригади з зазначеними в ньому відхиленнями від норми в роботі електровоза.

Завдання на дистанційне навчання:

Законспектувати і вивчити.

Завдання присилати і консультації - вайбер 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень