будова та ремонт тепловоза
Дата: 19.05.2024 22:20
Кількість переглядів: 43
Тема:
Капітальний ремонт тепловоза.
.Правила капітального ремонту тепловозів типу ТЕМ1, ТЕМ2 1. Введення 1.1. Ці Правила є обов'язковими для виконання під час капітальних ремонтів КР-1, КР-2 тепловозів типу ТЕМ2 на заводах Міністерства шляхів сполучення. 1.2. Капітальний ремонт КР-1 проводиться для відновлення експлуатаційних характеристик, справності та міжремонтного ресурсу (терміну служби) тепловоза шляхом заміни, ремонту зношених та пошкоджених агрегатів, вузлів та деталей, а також модернізації.
1.3. Капітальний ремонт КР-2 проводиться для відновлення експлуатаційних характеристик, справності та повного міжремонтного ресурсу (терміну служби), а також модернізації всіх агрегатів, вузлів та деталей, включаючи базові, повної заміни на нові проводи та кабелі. 1.4. Норми міжремонтних періодів між капітальними ремонтами КР-1 та КР-2 тепловозів встановлюються наказом МПС. 1.5. Обсяг та характеристика робіт, що виконуються при капітальних ремонтах тепловозів, визначаються цими Правилами, діючими інструкціями МПС та ремонтними посібниками відповідно до дод. 2 та 6.
1.6. При капітальному ремонті забороняється проводити конструктивні зміни вузлів та агрегатів тепловоза без дозволу Міністерства шляхів сполучення. 1.7. Встановлені в локомотивному депо на тепловозі за дозволом Головного управління локомотивного господарства дослідні частини або обладнання, якщо вони не мають мережного застосування та не впроваджені на наступних випусках тепловозів або під час модернізації, мають бути залишені на тепловозі. Про наявність таких дослідних частин та обладнання має бути зазначено у технічному паспорті тепловоза та дефектних описах.
1.8. Креслення та інша технічна документація на дослідні частини, вузли або обладнання надаються заводу замовником. Обсяг ремонту чи огляду цих вузлів визначається замовником та заводом. 1.9. При капітальному ремонті тепловозів виконати всі роботи з модернізації окремих частин відповідно до договорів, укладених заводами з Дорогами.
1.10. При капітальному ремонті провести обов'язкову перевірку відповідальних деталей магнітним, ультразвуковим чи іншими методами неруйнівного контролю відповідно до чинних інструкцій та цих Правил. 1.11. Зменшення від корозії та зачистки в перерізі тяг, балок, косинців та інших деталей тепловоза, виготовлених з прокату або поковки, у місцях, що не схильні до зносу від тертя та не нормовані цими Правилами та діючими інструкціями МПС, допускається не більше ніж на 15 % проти креслярських. розмірів.
1.12. Частини, деталі та вузли тепловоза за якістю виготовлення, оздоблення, термічної обробки, точності взаємного підгонки та складання, що встановлюються при капітальних ремонтах, повинні відповідати вимогам робочих креслень, технічних умов, нормалей та інструкцій заводів-виробників, Міністерства шляхів сполучення, а також діючим керівництвам на капітальний ремонт вузлів та агрегатів. 1.13. На кожну партію матеріалів, напівфабрикатів та запасних частин, що надходять на завод, має бути сертифікат чи паспорт. Якість матеріалів, застосовуваних під час ремонту тепловозів, їх деталей, вузлів і агрегатів, періодично слід контролювати у лабораторії у порядку.
1.14. Відремонтовані або знову виготовлені вузли та агрегати необхідно випробувати на стендах або тепловозі. 1.15. Випробування та перевірку вузлів та частин тепловоза після ремонту слід проводити на відповідних установках, стендах, приладах та пристроях, які повинні мати паспорти, утримуватись у постійній справності та піддаватися систематичній перевірці у встановлені терміни. Прилади, наведені у переліку Держкомітету стандартів, заходів та вимірювальних приладів, підлягають обов'язковій державній перевірці у встановлений термін.
1.16. Разом із тепловозами на завод направляються технічні паспорти тепловозів, силових агрегатів із картами вимірів основних вузлів та деталей встановленої форми. Паспорти повинні містити дані про термін служби від початку експлуатації та між ремонтами, що мали місце несправності, здійснені модернізацією із зазначенням документів, на підставі яких ці модернізації зроблено. За відсутності технічних паспортів на силові агрегати (крім дизеля) та колісні пари депо та заводи оформляють дублікати.
1.17. Працівники відділу технічного контролю заводу (далі ВТК) та інспекції Головного управління локомотивного господарства (далі ЦТ) зобов'язані забезпечити у процесі ремонту та складання тепловоза ретельний контроль за якістю вузлів, що ремонтуються, виконанням найважливіших операцій та своєчасне їх приймання. Остаточне приймання тепловоза з ремонту оформляє ВТК у технічному паспорті встановленої форми з картками вимірів вузлів та повертає його з відремонтованим тепловозом у депо. У технічний паспорт записується вид проведеного ремонту та роботи, виконані за конструктивними змінами та модернізацією.
1.18. Допускається спільне приймання тепловоза із ремонту представниками замовника та ВТК заводу. 1.19. Після капітальних ремонтів КР-1 та КР-2 зібрані, що пройшли реостатні випробування, представлені ВТК та інспекції ЦТ тепловози підлягають колійним випробуванням відповідно до місцевої інструкції на колійні випробування, узгодженої з ревізором з безпеки руху відділення дороги та затвердженої директором заводу та начальником відділення дороги .
1.20. У колійних випробуваннях тепловоза повинні брати участь: інспектор-приймальник ЦТ, інспектор ВТК, працівник тепловозоремонтного цеху. 1.21. У випадках, коли окремі нормативи та вимоги щодо ремонту деталей, вузлів та агрегатів не відображені у цих Правилах, директор чи головний інженер заводу вправі самостійно вирішувати ці питання, виходячи з технічної доцільності та безумовного забезпечення безпеки руху поїздів.
1.22. Якщо ремонт вузлів при капітальному ремонті КР-1 та капітальному ремонті КР-2 тепловозів не відрізняється за обсягом, то в описі відповідних підрозділів цих Правил вид ремонту не визначається. У разі відхилення цих обсягів у підрозділі спочатку перераховуються вимоги щодо капітального ремонту КР-1, а наприкінці – додаткові роботи, передбачені капітальним ремонтом КР-2.
1.23. Ремонтною технічною документацією на тепловози заводи МПС забезпечуються ПКТБ щодо ремонту локомотивів. Ремонтні заводи, що перекладаються ремонт тепловозів, повинні забезпечуватися Головним управлінням локомотивного господарства трьома комплектами конструкторської документації на тепловоз.
Конструктивні зміни вносяться ПКТБ з ремонту локомотивів до врахованого примірника креслень тепловоза на підставі сповіщень заводів-виробників, після чого сповіщення розсилаються ремонтним заводам для внесення змін до їх контрольних примірників.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити.
Фото конспекта присилати на вайбер 0669797045