A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Автогальма

Дата: 26.11.2023 22:36
Кількість переглядів: 16

Тема: Будова крана 394

Кран машиніста ум. №394.

Кран машиніста ум. № 394 призначений для управління пневматичними гальмами. Разом з електричним контролером кран застосовується для управління пневматичними і ЕПГ пасажирських і вантажних поїздів. Такому крану присвоєно ум. № 395. На сьогоднішній день даний тип крана в тій чи іншій його модифікації є основним для всіх типів тягового рухомого складу.

Пристрій крана (рис.5.1). Кран складається з п'яти частин: верхньої (золотникової), середньої (дзеркала золотника), нижній (зрівняльної), редуктора і стабілізатора,які приєднані збоку.

Верхня, середня і нижня частини пов'язані між собою чотирма шпильками, укрученими в корпус нижній частині з гайками. У місцях роз'єму встановлені гумові прокладки. У кришці 23 розміщений золотник 24, Фігурний виступ якого тільки при певному положенні входить в паз нижнього кінця стрижня 21, Що виключає помилки при складанні. На квадратну частину стрижня надіта ручка 18 з розрізної головкою, закріплена гвинтом 20 і гайкою 19. У ручці знаходиться фіксатор 17, Який пружиною притискається до сектору кришки 23 з фіксують виїмками. стрижень 21 в отворі кришки ущільнений манжетою 22. Між стрижнем і золотником встановлена пружина, яка притискає золотник до дзеркала 26, А стрижень до верхньої кришки. Для змазування золотника в процесі експлуатації без розбирання крана в кришці 23 виконаний отвір, що закривається пробкою (на малюнку не показано).

 Рис.5.1.

 

Середня частина крана є дзеркалом, до якого притирається золотник. На робочу поверхню дзеркала виходить 11 каналів, а в тіло запрессовано сідло для зворотного клапана16. У корпусі 15 нижній частині розташований зрівняльний поршень 13, Ущільнений гумовою манжетою і латунних кільцем 14. Нижній клапан 11 під дією пружини 10притискається до сідла 12, Запресувати в корпус нижній частині. Другий кінець пружини через шайбу 9 спирається на гайку 7 з ущільнювальною манжетою 8. В гайці 7 виконана трубне різьблення для виведення трубопроводу під підлогу кабіни або постановки шумоглушника. На корпусі нижній частині крана перебувають шпилька з гайкою для закріплення його в кабіні машиніста, штуцер з різьбленням для приєднання зрівняльного резервуара, а також шпильки для прикріплення стабілізатора і живильного клапана (редуктора). Для очищення від забруднень повітря, що надходить до живильного клапану, в корпусі 15 розміщений сітковий фільтр 27.

положення кришки 23 щодо середньої частини фіксується штифтом. Щоб не зменшувалися перерізу отворів при затягуванні гайок в прокладках встановлені ніпелі.

Трубопроводи від головного резервуара і гальмівної магістралі приєднуються відповідно до відростках нижньої частини за допомогою накидних гайок з ущільнювальними прокладками.

Редукційний клапан прикріплюється до цієї ж частини крана за допомогою двох шпильок. Він складається з корпусу 29 з запресованої втулкою, яка служить сідлом і напрямком для живильного клапана 30. Зверху на останній діє пружина, яка спирається на заглушку, укручену в корпус. Нижній торець живильного клапана 30 стикається з металевою діафрагмою 31, Яка затиснута в різьбовому з'єднанні між корпусами 29 и 34. Знизу на діафрагму через грибок 32 і центруючу шайбу 33 передається зусилля регулювальної пружини. Другий кінець цієї пружини через другу центруючу шайбу спирається на регулювальний гвинт, що має насічку для обертання його вручну. На привалочних фланці редуктора зроблено три канали: середній канал ПК веде до верху живильного клапана, а правий Д - В порожнину, розташовану зверху діафрагми редуктора. лівий канал КК призначений для перетікання повітря з-під живильного клапана в зрівняльну камеру, розташовану зверху зрівняльного поршня 13.

Стабілізатор складається з корпусу 5 з запресованим сідлом клапана 6. Останній притискається до сідла пружиною, другий кінець якої спирається на заглушку. Нижнім торцем клапан стикається з металевою діафрагмою, затиснутою в різьбі між двома половинами корпусу. Знизу на діафрагму через опорний грибок 3 передається зусилля регулювальної пружини, другий кінець якої затягується регулювальним гвинтом 1. Цей гвинт вкручується в нижню частину корпусу стабілізатора і законтривается гайкою2. На привалочних фланці стабілізатора зроблений один канал, через який повітря входить в порожнину, розташовану вище клапана. У порожнині, між клапаном і діафрагмою, є дросельний отвір для випуску повітря в атмосферу.
 У крані машиніста ум. №394 на секторі кришки 23 є шість поглиблень для фіксації положення ручки крана, а в крані ум. №394-000-2 - сім, що відповідає семи положенням ручки крана. Всі інші деталі в обох кранах машиніста однакові, крім золотника 24, Де для крана ум. №394-000-2 додається отвір діаметром 0,75 мм.

Регулювання крана (рис.5.1). Редукційний клапан крана регулюють обертанням регулювального гвинта 35. При його загортання тиск збільшується. Для управління гальмами пасажирських поїздів тиск встановлюють в межах 5-5,2 кгс / см2, а вантажних 5,3-5,5 кгс / см2. Стабілізатор регулюють після ослаблення контргайки 2. Постановкою ручки крана в I положення підвищують тиск в ЗрР до 6,5-6,7 кгс / см2, потім її переводять в II положення, за секундоміром перевіряють час зниження тиску від 6,0 до 5,8 кгс / см2, яке повинно бути в встановлених межах. Якщо цей час більше норми, то загортанням гвинта 1 затягують пружину стабілізатора, а якщо менше 60 сек, то послаблюють натискання пружини. Після закінчення регулювання затягують контргайку стабілізатора.

Основним органом крана машиніста є золотник, який в залежності від положення ручки крана має сім робочих положень, зображених нарис.5.2.

 Рис.5.2. Положення РКМ ум. №394-000-2.

I - зарядка і відпустку для повідомлення живильної магістралі з гальмівною каналом перетином близько 200мм2;

II - поездное для підтримки в гальмівній магістралі зарядного тиску, встановленого регулюванням редуктора. Повідомлення живильної магістралі з гальмівною відбувається каналами мінімальним перетином близько 80 мм 2;

III - перекриша без харчування гальмової магістралі, застосовується при управлінні непрямодействующімі гальмами;

IV - перекриша з харчуванням гальмової магістралі і підтриманням встановленого в магістралі тиску;

VA - службове гальмування повільним темпом, Застосовується для гальмування длінносотавних вантажних поїздів для уповільнення наповнення гальмівних циліндрів в головній частині поїзда, і як наслідок, для зменшення реакцій в поїзді;

V - службове гальмування з розрядкою гальмівної магістралі темпом 1 атм. за 4-6 сек;

VI - екстрене гальмування для швидкої розрядки гальмівної магістралі при аварійній ситуації.

Отвори і виїмки в золотнику (Рис.5.3) позначені цифрами, а в дзеркалі золотника - буквами (Рис.5.4). Призначення каналів, отворів і виїмок приведено втабл. 5.1.

 Мал. 5.3. Золотник крана машиніста.

Мал. 5.4. Дзеркало золотника.

Таблиця №5.1. Призначення каналів, отворів і виїмок в золотнику і дзеркалі крана машиніста ум. №394.

 Позначення по ріс.85 і ріс.86.  призначення
   Виїмка для повідомлення зрівняльного резервуара з порожниною над мембраною редуктора при II положенні.
   Отвір діаметром 5 мм з живильним магістралі для зарядки порожнини над зрівняльним поршнем при I положенні.
 3, 4  Виїмка та отвір діаметром 2,5 мм для повідомлення зрівняльного резервуара з атмосферою при V положенні.
   Отвір діаметром 1,5 мм для повідомлення зрівняльного резервуара з атмосферою при перекладі ручки з V в VI положення.
   Отвір діаметром 2,8 мм для повідомлення зрівняльного резервуара з атмосферою при V положенні.
 7, 8  Виїмка та отвір діаметром 2,3 мм, що з'єднують зрівняльний резервуар з атмосферою при V положенні.
   Отвір діаметром 4 мм для повідомлення порожнини над зрівняльним поршнем через зворотний клапан з гальмівною магістраллю при III положенні.
   Отвір діаметром 3 мм, що повідомляє зрівняльний резервуар з атмосферою при V положенні.
   Виїмка для повідомлення порожнини над зрівняльним поршнем з атмосферою при VI положенні.
   Отвір діаметром 16 мм, постійно повідомлене з гальмівною магістраллю.
   Канал, який повідомляє поживну магістраль з гальмівною при I положенні і ГМ з атмосферою при VI положенні.
   Виїмка, що з'єднує поживну магістраль з збудливим клапаном редуктора при I положенні.
   Виїмка для повідомлення живильної магістралі з збудливим клапаном редуктора при II положенні.
   Виїмка, що з'єднує порожнину над зрівняльним поршнем зі стабілізатором при I і II положенні.
   Виїмка для змащення.
   Отвір діаметром 1 мм для змащення.
   Отвір діаметром 0,75 мм для повільної розрядки уранітельного резервуара (засверловка діаметром 1,5 мм) при VA положенні.
М  Отвір діаметром 16 мм, постійно повідомлене з гальмівною магістраллю.
 АТ 1  Канал, який повідомляє ГМ з атмосферою при екстреному гальмуванні.
 АТ 2  Отвір діаметром 5 мм, що сполучає порожнину над зрівняльним поршнем з атмосферою при екстреному гальмуванні.
 ГР  Канал з дугообазной виїмкою, постійно повідомлений з живильним магістраллю.
 УР1, УР2  Виїмка та отвір діаметром 5 мм з порожнини над зрівняльним поршнем.
 УР3, УР4  Отвір діаметром 3 мм і виїмка з зрівняльного резервуара.
 Р1  Отвір діаметром 3 мм з порожнини над діафрагмою редуктора.
 Р2, Р3  Виїмка та отвір діаметром 3 мм до збудливих клапану редуктора.
К  Отвір діаметром 3 мм до зворотного клапана з порожнини над зрівняльним поршнем.
 РВ1, РВ2  Виїмка та отвір до стабілізатора.
 УР5  Отвір діаметром 3 мм з порожнини над зрівняльним поршнем.
 УР6  Отвір діаметром 2 мм з порожнини над зрівняльним поршнем.
С  Отвір діаметром 3 мм до стабілізатора.
 СМ  Мастильні канавки.

Дія крана. Розглянемо дію крана при різних положеннях його ручки.

I положення - зарядка і відпустку (малюнок-анімація 5.5). Повітря з живильним магістралі широким каналом надходить в гальмівну магістраль і одночасно порожнину над зрівняльним поршнем, а звідти через калібрований отвір діаметром 1,6 мм - в зрівняльний резервуар. У порожнині над зрівняльним поршнем тиск підвищується швидше, ніж в гальмівній магістралі. В результаті поршень опускається, віджимає від сідла випускний клапан і відкриває другий шлях зарядки гальмівної магістралі.

 Малюнок-анімація 5.5.

II положення - поездное. При розгляді дії крана машиніста в II-м положенні ручки можна виділити три варіанти: 1відпустку другим положенням ручки крана, 2ліквідація сверхзарядного тискупісля зарядки і відпустки I-м становищем; 3підтримання постійного зарядного тиску.

Відпустка II-м положенням РКМ. З живильної магістралі ГР (див. Малюнок-анімацію 5.6)через виїмки в золотнику і дзеркалі золотника і відкритий клапан редуктора повітря надходить в порожнину над зрівняльним поршнем, а звідти в зрівняльний резервуар. Тиск в порожнині над зрівняльним поршнем стає більше тиску в порожнині під зрівняльним поршнем (ГМ). Урвнітельний поршень опускається, віджимає випускний клапан і повітря з живильної магістралі ГРнадходить в гальмівну магістраль ТМ.

 Малюнок-анімація 5. 6.

Особливості поштовху високого тиску при відпустці другим положенням ручки крана. При постановці РКМ в II-е положення після глибокої розрядки повітря широким каналом (діафрагма редуктора прогнуті вгору) надходить в порожнину над зрівняльним поршнем і не встигає перетікати в зрівняльний резервуар і порожнину над діафрагмою редуктора через канал діаметром 1,6 мм. Тому в порожнині над зрівняльним поршнем короткочасно створюється тиск більше зарядного в результаті чого зрівняльний поршень різко переміщається вниз і пропускає повітря з живильної магістралі в гальмівну широким каналом. При підвищенні тиску в ЗрР і порожнини над діафрагмою редуктора прохідний перетин через клапан редуктора зменшується і повітря надходить в гальмівну магістраль під зарядним тиском.

Ліквідація сверхзарядного тиску після відпустки I-м положенням ручки крана (малюнок-анімація 5.7). Для ліквідації сверхзардного тиску постійним темпом, що не викликає спрацьовування розподільників повітря на гальмування використовується стабілізатор крана машиніста. Порожнина над зрівняльним поршнем через отвір діаметром 0,4-0,45 мм повідомляється з атмосферою при постійному тиску в порожнині в над діафрагмою (близько 3-3,5 атм), встановленому пружиною стабілізатора. При цьому відбувається зниження тиску в порожнині над зрівняльним поршнем і ЗрР темпом 0,1 кгс / см2 за 90-120 сек. З іншого боку тиск в гальмівній магістралі і порожнини над зрівняльним поршнем знижується через наявність витоків. максимально допустимий темп витоків становить 0,2 кгс / см2 за 60 сек. Якщо зниження тиску в порожнині над зрівняльним поршнем буде відбуватися інтенсивніше ніж у порожнині під зрівняльним поршнем, то зрівняльний поршень переміститься вгору і повідомить ГМ з атмосферою (перетин каналу буде таким щоб знижувати тиск в гальмівній магістралі темпом 0,1 кгс / см2 за 90 120 сек разом з витоками). Даний випадок показаний на малюнку-анімації 5.7. Якщо тиск в порожнині над зрівняльним поршнем буде знижуватися повільніше ніж під зрівняльним поршнем (ГМ), то зрівняльний поршень переміститься вниз і буде виробляти Змащуємо гальмівної магістралі з живильним (На малюнку-анімації не показано).Причому перетин каналу Змащуємо буде таким, що тиск в гальмівній магістралі через витоки все одно буде знижуватися, але не темпом витоків, а укзано вище 0,1 кгс / см2 за 90-120 сек.

 Малюнок-анімація 5.7.

Підтримує постійний зарядного тиску (малюнок-анімація 5.8).Після того як стабілізатор знизить тиск на 0,1 кгс / см2 нижче зарядного в порожнині над зрівняльним поршнем, ЗрР і порожнини над діафрагмою редуктора, діафрагма редуктора під дією пружини прогнеться вгору і повітря з живильної магістралі через клапан редуктора буде надходити в порожнину над зрівняльним поршнем, зрівняльний резервуар і порожнину над діафрагмою редуктора. В цей же час випуск повітря через стабілізатор триватиме. Таким чином підтримується постійний зарядний тиск в порожнині над зрівняльним поршнем. При наявності витоків в гальмівній магістралі тиск в порожнині під зрівняльним поршнем стане нижче зарядного, зрівняльний поршень переміститься вниз і з живильним магістралі повітря буде надходити в гальмівну (Процес харчування витоків в гальмівній магістаралі не показаний).

 

Малюнок-анімація 5.8.

III положення - перекриша без харчування гальмівної магістралі (малюнок-анімація 5.9). Порожнина над зрівняльним поршнем і зрівняльний резервуар через зворотний клапан повідомляються з гальмівною магістраллю. Відбувається вирівнювання тисків в ЗрР і гальмівної магістралі. При наявності витоків в гальмівній магістралі повітря з порожнини над зрівняльним поршнем і зрівняльного резервуара буде перетікати в гальмівну магістраль. Через те, що обсяг зрівняльного резервуара значно менше обсягу гальмівної магістралі надходження повітря з зрівняльного резервуара буде явно недостатньо, щоб заповнити витоку з гальмівної магістралі. Порожнини над і під уравніетльним поршнем виявляються пов'язаними через зворотний клапан, і отже, тиск в них буде однаково. При цьому зрівняльний поршень займає середнє положення, при якому гальмівна магістраль роз'єднана з живильним магістраллю і з атмосферою.

 

Малюнок-анімація 5.9.

IV положення - перекриша, з харчуванням магістралі (малюнок-анімація 5.10). Всі отвори і виїмки на дзеркалі перекриті золотником. При цьому при витоках з гальмівної магістралі тиск в порожнині над зрівняльним поршнем стає більше тиску під зрівняльним поршнем і поршень переміщається вниз, повідомляючи поживну магістраль з гальмівною каналом достатнім для харчування витоків. Щільність зрівняльного резервуара допускає темп витоків з нього не більше 0,1 кгс / см2 за 3 хв, що значно уменьше темпу витоків з гальмівної магістралі.

 Малюнок-анімація 5.10.

V положення - службове гальмування (малюнок - анімація 5.11). Повітря з зрівняльного резервуара і порожнини над зрівняльним
 поршнем через отвори і канали в золотнику і дзеркалі золотника, калібрований отвір в золотнику діаметром 2,3 мм випускається в в атмосферу темпом 1 кгс / см2 за 4-6сек. Так як тиск над зрівняльним поршнем стає менше ніж під ним, то зрівняльний поршень переміститься вгору і повідомить ГМ з атмосферою через випускний клапан. Положенні VА відрізняється тим, що в ньому відбувається розрядка зрівняльного резервуара через отвір 0,75 мм (на малюнку-анімації не показано).

 

Малюнок-анімація 5.11.

Дотормажіваніе (на малюнку-анімації не показано). Так як обсяг зрівняльного резервуара значно менше обсягу гальмівної магістралі, то після переведення ручки крана з положення V в перекришу, тиск в порожнині над зрівняльним поршнем (ЗрР) може виявитися більше тиску в порожнині під зрівняльним поршнем (ГМ). В цьому випадку поршень опущений вниз і процес розрядки гальмівної магістралі триває до тих пір, поки тиску в порожнині над і під зрівняльним поршнем НЕ вирівняються.

VI положення - екстрене гальмування (малюнок-анімація 5.12). Повітря з гальмівної магістралі широкими каналами в золотнику і дзеркалі золотника йде ватмосферу. Одночасно повітря з порожнини над зрівняльним поршнем і з уранвітельного резервуара також виходить в атмосферу. Так як обсяг зрівняльного резервуара і порожнини над зрівняльним поршнем значно менше обсягу гальмівної магістралі, то зрівняльний поршень переміщається вгору, і відкриває другий шлях розрядки гальмівної магістралі.

 Малюнок-анімація 5.12.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=rmtaH_KD41Y

Завдання на дистанційне навчання?

Прочитати матеріал, законспектувати, вивчити. Подивитись відео.

Завдання присилати на вайбер 0669797045

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень