A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

будова і ремонт електровоза

Дата: 15.10.2023 22:46
Кількість переглядів: 26

Тема: Ремонт букс

Ремонт букс з роликовими підшипниками
Спостереження та догляд за буксами з роликовими підшипниками в експлуатації

Зовнішній огляд букс здійснюється в пунктах підготовки вагонів до перевезень, формування, технічного обслуговування та обороту вагонів, а також у депо. Обстукуванням визначають надійність кріплення болтів кришок. Ослаблені болти підтягують, а пружинні шайби, що тратити пружність, замінюють справними. Основною ознакою можливої несправності буксового вузла вагонів є, як правило, підвищений нагрів корпусу букси. Проте зустрічаються такі несправності роликових підшипників, які на початковій стадії не викликають нагрівання букс, але створюють серйозну небезпеку для руху поїздів.

Тому при зустрічі поїздів з ходу та у пунктах технічного обслуговування необхідно виявляти можливості несправності буксових вузлів за температурними режимами й зовнішніми ознаками. У пунктах технічного обслуговування у поїздів, що прибули, окрім зовнішнього огляду букс та перевірки кріплення кришок, дотиком руки, відразу ж після прибуття поїзда, визначають температуру верхньої частини корпусу букс, яка в усіх буксах поїзда повинна бути приблизно однаковою. Для визначення ступеня нагрівання необхідно використовувати спеціальні прилади, узгоджені з ЦВ, ЦЛ Укрзалізниці.

Причинами підвищеного нагрівання букс є:
— надмірна кількість мастила (що є порушенням технології монтажу букси), при цьому верхня частина корпуса букси нагрівається рівномірно, а із лабіринтної частини букси витікає мастило. Для виявлення причини нагрівання треба відкрити оглядову кришку. Це нагрівання може виникнути безпосередньо після монтажу (ревізії), що визначається по її даті на бирці або оглядовій кришці.

Якщо монтаж здійснювався менше місця до виявлення нагрівання, то колісну пару можна експлуатувати далі;
— заїдання в лабіринті внаслідок відсутності зазору між лабіринтною частиною корпусу букси та лабіринтним кільцем, при цьому задня частина корпусу букси нагрівається більше передньої. У цьому випадку колісну пару міняють;
— ненормальна робота роликових підшипників, що викликає різке підвищення нагріву букси.

Це може статися через несправність підшипників унаслідок: розриву внутрішнього кільця, малого осьового та радіального та радіального зазорів підшипника, зламу або зносу сепаратора, відсутності або втрати мастилом своїх властивостей, неправильного складання підшипників й інших деталей, потрапляння сторонніх тіл (пісок, металеві включення та інше), неправильного складання візка (переріз рами, неточне встановлення шпінтонів та інше). У цьому випадку необхідно, насамперед, оглянути зовнішній стан буксового вузла, далі розкрити оглядову кришку для визначення стану підшипників та торцевого кріплення.

Перед цим передню частину букси старанно протирають. При виявлених наведених або інших несправностей колісну пару слід замінити, а на внутрішній поверхні диска колеса написати білою фарбою «За зовнішніми ознаками». Обидві букси цієї колісної пари слід піддати повній ревізії. Також піддають повній ревізії букси колісних пар, що викочуються через нагрів букс, виявлений приладами ПАНАБ-3, ДИСК-Б, АСДК-Б та ДИСК-БКВ-Ц. При викочуванні таких колісних пар білою фарбою написати на колесах «Аварійна ДИСК (ПАНАБ)». У журнали ВУ-51 та ВУ-53 внести записи, нанесені на колесах. Використовувати сніг та воду для охолодження букси забороняється.

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати,  законспектувати , вивчити.

Завдання, питання та індивідуальні консультацій  по вайберу 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень