Управління та обслуговування електровоза
Тема: Дії локомотивної бригади при несправності букси
При контролі нагріву букс помічник машиніста зобов'язаний:
а) зробити візуальний огляд буксових вузлів зафіксованого вагона з обов'язковим обмацуванням тильною стороною кисті руки передньої і задньої частин корпусів букс у верхній площині і оглядових кришок.
б) порівняти нагрів конкретної зафіксованої букси з температурою корпусів букс цього вагона і сусіднього;
в) звернути особливу увагу на:
- наявність «свіжого» викиду мастила на диск, обід, ступицю колеса, деталі гальмової важільної передачі, деталі візка;
- стан оглядового і кріпильних кришок (Наявність окалини, спучування фарби, наявність кольорів мінливості, деформації, протертості, пробоїн оглядового кришки, щільність прилягання оглядової кришки до кріпильних, кріпильних кришки - до корпусу букси);
- наявність болтів кріплення оглядової і кріпильних кришок, їх можливе відкручування або ослаблення;
- свіжі патьоки мастила в нижній частини корпусу букси, наявність запаху розігрітої мастила;
- зміщення (сповзання) корпусу букси щодо лабіринтового кільця або в порівнянні з сусідньою буксой;
- перекіс букси, розворот її в буксовими отворі боковини візка, перекіс боковини;
- в зимовий час - На танення снігу на корпусі букси (на відміну від інших букс);
- Температуру нагрівання обода зареєстрованої колісної пари в порівнянні з іншими колісними парами;
- провести візуальної огляд поверхні кочення коліс на виявлення повзунів, наварів вище норми, кольорів мінливості через загальмованості колісних пар, при необхідності вагон прокатати;
- оглянути по два суміжних вагона в кожну сторону від зафіксованого, якщо в результаті огляду встановлено, що у зафіксованого засобами контролю вагона відсутні несправні букси або несправне гальмівне обладнання;
- виявити причину загальмованості і усунути несправність:
а) при завалі вертикальних важелів з боку кронштейна мертвої точки - вибиває шплінт і валик, що з'єднує їх з сережкою;
б) при затягуванні важеля передачі - розкручує авторегулятор;
в) при неможливості усунути несправність гальмівного обладнання відключити повітророзподільник від гальмової магістралі вагона перекриттям роз'єднувального крана, повністю випустити повітря отжатием штовхача випускного клапана головної частини повітророзподільника;
- забезпечити фіксацію штовхача випускного клапана в отжатом положенні, прив'язавши його дротом, або викрутити пробку гальмівного циліндра;
- після усунення несправності гальмівного обладнання або виключення гальма далі потяг може рухатись зі встановленою швидкістю.Вимкнення гальма повинно здійснюватися за умови достатнього гальмівного натиснення в поїзді. В іншому випадку рішення про подальше прямування поїзда приймає працівник вагонного господарства;
- Після закінчення виконаної роботи помічник машиніста списує номер оглянутого вагона для порівняння з натурним листом поїзда.
Після закінчення виконаної роботи машиніст поїзда звіряє номер вагона з натурним листом поїзда і доповідає черговому по станції або поїзного диспетчера про стан складу і виконану роботу, повідомляє номери оглянутих вагонів і дає висновок про можливість подальшого перевезення.
При виявленні нагрівшись буксового вузла (Нагрів значно відрізняється від інших корпусів букс або є відмітні ознаки, вказані вище) відправлення поїзда зі станції без прийняття рішення фахівцем-вагонник забороняється.
Прі не виявленні несправностей букс, а також загальмованих колісних пар у п'яти оглянутих вагонів машиніст сповіщає чергового по станції або працівника, що знімає показання з реєструючого пристрою, про готовність поїзда до відправлення.
Завдання на дистанційне навчання:
Прочитати, законспектувати і вивчити.
Завдання присилати на вайбер 0669797045