A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Авдіївське професійно-технічне училище

Управління та обслуговування електровоза

Дата: 25.12.2023 22:57
Кількість переглядів: 43

Тема: Дії локомотивної бригади у разі несправності тягового двигуна

При серйозних пошкодженнях механічної частини рекомендовано вивішування колісних пар; у всіх випадках цю операцію виконують на найближчій станції прямування з поїздом; до цієї станції поїзд ведуть зі зниженою швидкістю, по стрілочних переводах - до 3 км / год. У разі заклинювання колісних наверх заклиненому коліс прив'язують обтиральні кінці, рясно политі маслом; масло має стікати на передню по напрямку руху частина бандажа. Якщо під час руху до станції колесо починає провертатися, то швидкість руху відразу ж обмежують; поїзд доводять до найближчої станції, де дану колісну пару вивішують; тяговий двигун повинен бути відключений. Вивішування виробляють на спеціальному транспортувальному пристосуванні, надсилайте з депо.

Нагрівання і руйнування роликових буксових підшипників. У всіх цих випадках усунути несправність в дорозі неможливо, і поїзд ведуть далі. Якщо температура букси продовжує підвищуватися або з букси піде дим, то на найближчій станції відчіплюють електровоз від поїзда і слідують в депо зі зниженою швидкістю (20-30 км / ч). У разі заклинювання колісної пари намагаються вивести її з цього стану, а якщо це неможливо, то на найближчій станції колісну пару вивішують.

Нагрівання і виплавлення моторно-осьового підшипника. В цьому випадку виймають підбиття, оглядають її і очищають від осколків бабіту, видаляють залишки виплавили бабіту, закладають підбиття на місце, попередньо рясно змочивши її свіжою мастилом, а після закладки поливають мастилом зверху і слідують до основного депо. При сильному задираки шийки осі, що викликає наростання нагріву, поїзд доводять зі зниженою швидкістю до найближчої станції, де електровоз відчіплюють від складу.

Нагрівання або руйнування моторно-якірного підшипника. Усунути пошкодження підшипника під час перевезення неможливо, тому перевіряють зазор між нижнім щіткотримачем і колектором. Якщо помітно його зменшення, то можлива осаду якоря на нижній головний полюс або колектора на щіткотримач, що призводить до серйозних пошкоджень. В цьому випадку двигун відключають, а поїзд доводять зі зниженою швидкістю до найближчої станції, де електровоз відчіплюють від складу і колісну пару вивішують. Якщо просадка якоря не спостерігається, а температура букси продовжує підвищуватися, то на найближчій станції електровоз слід відчепити від складу і далі слідувати в депо зі зниженою швидкістю, посиливши спостереження за підшипником; якщо ж нагрів не збільшується, то слідують з поїздом до депо або пункту обороту локомотивів, де з'ясовують причини пошкодження.

Злам зубчастої передачі. У разі зламу хоча б одного зуба переконуються, що його частки не застрягли між іншими зубами і при подальшому русі не будуть виникати шкребки зусилля і стукіт; перевіряють також кріплення букс моторно-осьових підшипників даної осі і встановлюють, чи немає вибоїн на поверхні бандажів; ланцюг двигуна роз'єднують ножами ОД (ОМ). У разі заклинювання передачі послаблюють болти букс моторно-осьових підшипників, посипають рейки піском і відключають всі тягові двигуни, пов'язані з іншими колісними парами, залишивши включеними тільки два двигуни (пошкодженої осі і один з справних). Потім кілька разів призводять електровоз в рух (в одну і іншу сторони) і намагаються вивести передачу колісної пари з заклинювання. Якщо це не вдалося, двигун відключають, поїзд доводять до найближчої станції зі зниженою швидкістю, де електровоз відчіплюють від складу, колісну пару вивішують. При псуванні кожухів зубчастої передачі, коли з них випливає мастило, на кожній зупинці потроху додають осернением мастило. При зриві шестерні відключають двигун, інакше при косозубой передачі зусилля, що створюється уздовж якоря справної парою зубчастих коліс, що знаходяться в зачепленні, викличе видавлювання підшипників якоря двигуна з осіданням якоря на нижній полюс. Зрив шестерні виявляють по збільшеному нагріванню кожуха передачі, одного з роликових підшипників двигуна, бурту моторно-осьового підшипника і маточини колеса.

Пошкодження колісних пар. Ослаблення бандажа виявляють обстукуванням молотком і по неспівпадіння контрольних міток. Для контролю за подальшим закріпленням зрушеного бандажа на ньому крейдою наносять нову мітку проти мітки на центрі. Якщо зміцнює кільце справно, стоїть на місці і повторного зсуву не відбувається, то слідують далі без будь-яких обмежень, спостереження підсилюють. При періодичному провертанні слідують резервом зі швидкістю 10-15 км / год. На поверхні бандажів внаслідок юза колісної пари при повітряному або електричному гальмуванні, заклинювання якорів тягових двигунів або колісних пар можуть утворитися вибоїни. У всіх випадках ушкоджень колісної пари тягові двигуни, з'єднані з нею, відключають. На станцію основного депо електровоз доставляють в неробочому стані. При русі з наявністю вибоїн на бандажах особливо обережно проходять стрілочні переводи. У разі утворення глибоких вибоїн колісну пару вивішують. Зрушення маточини колеса - явище дуже рідкісне, що виявляється при русі в кривих підвищеним скреготом, іскрінням колодок при відпущених гальмах електровоза, нагріванням задніх кришок букс. На стоянках можна помітити, що гальмівні колодки «налазять» на гребені бандажів коліс. Колісну пару необхідно вивісити. Якщо це неможливо, то після закріплення складу за домовленістю з диспетчером електровоз може слідувати до найближчої станції зі зниженою швидкістю; стрілки проходять зі швидкістю до 3 км / год; помічник машиніста повинен спостерігати за положенням коліс по відношенню до деталей стрілочного переводу.

На електровозах змінного струму при виникненні вищезгаданих пошкоджень продовжують рух з поїздом зі швидкістю не вище 5 км / год до найближчої станції. Вивішування виконують під керівництвом майстра депо або машиніста-інструктора. Швидкість проходження з вивішеній на візку колісною парою на прямих ділянках колії - до 20 км / ч, в кривих - до 10 км / год, на стрілочних переводах - до 5 км / год.

Завдання на дистанційне навчання:

Прочитати, законспектувати і вивчити.

Завдання присилати на вайбер 0669797045


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень